< Tilbake til oversikten

Atkins sjokolade-shave-is

Iset sa for siden:

Fant denne på induction recipies på Atkins.com. Oversetter den til norsk, ser god ut:

2,25 dl kremfløte
118 ml Atkins Sugar Free chocolate syrup
1,2 dl vann
2 ss kakaopulver
1 ts vaniljeekstrakt

Ha i en gryte: fløte, sirup, vann, og kakaopulver. La det koke opp over middels varme. Sett ned varmen til svak, og la det småkoke i 5 minutter under omrøring. Ta vekk gryten og rør i vaniljeekstrakt.

Ha røren i isbit-poser eller -brett. Frys dem i ca 2 timer, til de er helt frosne.
Ved servering:
Knus isbitene i en food processor eller for hånd, til det blir som slush/shave-is.

Sikkert veldig godt og forfriskende på varme sommerdager.
Denne fremgangsmåten kan vel brukes på andre ingredisener også, feks sukkerfri saft..?

HP sa for siden:

Jeg har Atkins Sugar Free chocolate syrup!!! :stortsmil

Kansje jeg skal prøve? Men foreløpig er jeg storfornøyd med Iset's soft-is jeg da!! :D (med 86%)

Iset sa for siden:

Jeg og, snart. Har bestilt den og den er på vei. Karamell også hihi:)

Du likte isen ja? Jeg er en skikkelig godtemoms, så jeg kan med stor sikkerhet si : FLERE SNADDER-OPPSKRIFTER FØLGER!

:D

HP sa for siden:

Isen er virkelig god! Men den må spises før den er helt frossen! Soft-is!!! :stortsmil

snoopygirl sa for siden:

åhhhhhhhhhhhhhhhhh hørtes deilig ut altså,men veit du hvor mye karbohydrater det er i den?????????????????????????????????????????????????

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.