Sitter og ser på Dr. Phil, og det er om en dame på 85 som har en gedigen aloe-vera-farm. Hun har i 50 år, tror jeg det var, tatt aloe-vera-tilskudd, i form av en drikk. For 4-5 år siden var hun i en stor ulykke, og legen trodde ikke hun kom til å gå igjen, pga. alderen (dvs. pga. benskjørhet). Men legen sjekket bena henne, og sa de var som på en 40-åring. Ganske utrolig.
Så jeg ble veldig nysgjerrig på dette tilskuddet.. er det noen av dere her inne som har prøvd det ut?
Jeg har drukket aloe-vera (gel) drikk over tid. Veldig bra. :ja:
Men på meg hadde det ikke den største effekten, og den effekten som var kunne ikke forsvare prisen på produktet. Lavkarbo fungerer bedre for meg ;)
Hvis du skal kjøpe så er det lurt å prøve å få tak i "fersk" aloe-vera gel, altså ikke en juice som først er frysetørret for så å tilsettes vann. En annen ting er å unngå helblads-aloe-vera, da skallet på aloe-vera planten inneholder naturens kansje mest effektive brekkningsmiddel. Helblads-produktet som selges i butikken inneholder selvfølgelig ikke dette stoffet, men når hele bladet er brukt så har aloe-veran vært igjennom en kraftig filtreringsprosess. :)
Alovera er basedannende i kroppen, og renser tarmen, og hjelper til bedre næringsopptak. (Og mofe, du som snakker om reumatisme; jeg har hørt om flere og møtt to stykker med reumatisme som etter å ha drukket alovera fungerte mye bedre, og kunne kutte ned og kutte ut medisinen av å drikke alovera).
Vi har brukt FLP sine, men jeg hører det er flere som stabiliserer istedet for å frysetørre og tilsette vann igjen nå. Det viktigste er at geleen er stabiliser og kun innmat (ikke helblads). Alle de historier jeg har hørt og møtt er ved bruk av FLP. :)
:eek: okey jeg trodde sånne blader var så utrolig genialt .....tenkte liksom at mer naturlig får du det ikke , men da må jeg kjøpe gel istedet ;) da lørte jeg noe nytt i dag å :cool:
åh :D det hadde ikke jeg skjønt ..... ble litt nervøs jeg siden det er liksom det jeg bruker på solbrent hud og var jo overbevist om at dette hjalp veldig masse !!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.