< Tilbake til oversikten

Sukkerroefiber?

linse sa for siden:

Hei! Har store problemer med å finne ut hvor man får kjøpt inn forskjellige ting i Trondheim... Finner absolutt ikke sukkerroefiber. Har vært på fire forskjellige helsekostbutikker og på ultra uten hell... Noen som vet? Jeg vil lage det mye omtalte prinsesse-brødet!:D

jeef-micro sa for siden:

Jeg dro også rund i trondheim for å finne, men fant ikke. den eneste butikken jeg egentlig hadde igjenn å dra på var helios. på helsekosten mente de at det fantes der... viss ikke får du stikke innom en helsekostbutikk og spørre om de kan bestille det for deg (de har det på Levanger, tror det er "life" kjeden, så dersom du er på en life-butikk kan du få de til å ringe helsekosten på levanger og spørre hvor de har fått tak i det...)

linse sa for siden:

Takk for svar! :) Var innom fire helsekostbutikker i midtbyen, inkludert helios, men ingen av disse hadde en gang hørt om sukkerroefiber. Skal forhøre meg om life kan bestille til meg. Uansett merkelig at det er så vanskelig å få tak i forskjellige matvarer i en såpass stor by som Trondheim.:(

jeef-micro sa for siden:

ja det er i allefall rart at de har det i lille levanger og ikke i trondheim... men få de til å ringe levangers helsekostbutikk du (den i håkon den godes gate) for de har i allefall, og da kan de høre hvor de har fått det fra...

des65 sa for siden:

Endelig har Life butikken her funnet at en av leverandørene hun får fra kan skaffe dette, så no er mitt bestilt.

jeef-micro sa for siden:

Dersom helsekostbutikken ikke har sukkerroefiber, kan dere be dem om å ringe til Jonassen&co (spesialist på allergimat) de har sukkerroefiber som helsekostbutikken kan bestille. tlf nr til de er 32800424 det er sikkert bare å be de på helsekosten om å ringe og bestille for dere ;)

Trolljenta sa for siden:

Hvor i Sweden er det bra å handle sånt noe da?

Iset sa for siden:

Merkelig at ingen av de helsekostene hadde hørt om sukkerroefiber, da jeg jobbet i Life hadde vi hatt det inne i flere år. Vi bestilte det fra Vitalkost eller Helios, og merket var Jonassen.

janmesi sa for siden:

Du får det på [url]www.allergimat.no[/url]

Av en eller annen grunn så er distribusjonen av FIBREX begrenset i Norge. Jeg ringte til Dansukker (!), og gjorde de oppmerksomme på at mange ønsker seg dette produktet mer tilgjengelig i Norge.

Vi lanserer en bakeglede-bok i høst der forfatteren bruker fibrex, så kanskje vi kan presse Dansukker til å øke distribusjonen.

Men det går altså greit å bestille fra allergimat.no

mvh Jan

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.