< Tilbake til oversikten

Undersøkelse: lavkarbo Bjørn Eidsvåg fan

hede sa for siden:

Hede (tilbake i bergen igjen..opp og ned og like langt...) skal på Bjørn Eidsvåg konsert i morgen på Logen.

Han lurer på om det finnes mange lavkarbo-Bjørn Eidsvåg fans her inne på forumet og om de også skal på konsert i morgen.

Nille sa for siden:

Jeg skal garantert ikke på konsert for å se BE nei ....
Etter en opplevelse hvor BE var sterkt involvert for en del år siden hvor han, - med vilje og for å redde sitt eget skinn, å lage et lite helvete for en del uskyldige folk. Og etter det mistet jeg fullstendig respekt for fyren, og det har dessverre overskygget det faktum at han vel egentlig er .... flink på sin måte. Klarer fremdeles ikke se fyren uten å føle sterk vemmelse. Kan kun HØRE ..... og snaut nok det..... hører jeg "eg e bare ein mann" en gang til, - ja da er det fare for at jeg spyr....
[color=purple][/color]
Sorry......:cool:

Iset sa for siden:

Ojsann, fortell Nille, jeg ble nysgjerrig nå.
Jeg syns mange av sangene hans er fine, men kan ikke kalle meg fan akkurat.

Jeg er iallefall IKKE fan av broren hans, Eddie, som sammen med Wenche Frölich står frem i media og forkaster lavkarbodiettene. :eek:
Men så er han jo baker da.... :snill:

hede sa for siden:

Det er da vel ikke noe å være lei seg for:) antar jeg er heldig da som kun har opplevd ham (BE) kun fra scenen... men til gjengjeld er jeg glad for det.

forøvrig er "bare ein mann" en patetisk sang, og det kommer fra en BE groupie!

Som menn og det sterke kjønn har vi som regel og alltid rett og trenger neppe eller sjelden å unnskylde oss for noenting eller kanskje bare unntaksvis for ettellerannet veldig bagatellmessig.

hede

Aline sa for siden:

Hede! du er verdens morsomste :D :lol: ;)

hede sa for siden:

nuvel... mange som er uenig med deg om akkurat det.

men takk skal du ha:)

hede

nomma sa for siden:

Jeg var ett stort fan av BE inntil for noen år siden.. Har vel opplevd noe av det samme som nille.. Så jeg må si meg enig med henne... Hede vær glad du kun har opplevd fyren fra scenen.. jeg råder deg til å ikke la noen fortelle deg noe negativt om BE ;) Hold deg for ørene å rop høyt "jeg vil ikke høre, jeg vil ikke høre......la-la-la-la-la" ;) Jeg savner faktisk å like ham.. han har noen veldig gode sanger..men jeg greier ikke å høre på han lengre... Har vært på konsert med ham tidligere og syntes da han var fenomenal.. men men.. jeg glemte å holde for øra.. :p

Noe av det samme gjelder Terje Tysland.. som digga på 80-tallet helt til jeg var på en konsert der han dreit seg loddrett ut..

Ikke så greit å være kjedis...

donjuanwannabe sa for siden:

Har ikke akkurat Bjørn Eidsvåg i CD-hylla nei, men det gjelder jo norsk musikk generelt.

Gamla sa for siden:

Sangene hans har en skala fra svært gode til svært dårlig, men jeg liker uansett ikke måten han fremfører dem på. Kan ikke just si at jeg hater det, men liker det i allefall ikke. :p

Aline sa for siden:

hviske ironi, Hede... ironi ;) :p

men jeg måtte jo le litt, da :lol:

Fedonisten sa for siden:

Jeg DIGGER Bjørn Eidsvåg. Eeeelsker musikken hans. Han har helt sikkert sider som er lite sympatiske og sikkert også veldig dårlige sider. Men hvem har ikke det?

....han e jo berre ein mann......tra-la-la....

Fedonisten går og sette på CD

Albertine sa for siden:

Jeg liker ikke BE jeg, men jeg må dessverre innrømme at han har noen gode tekster innimellom.

hede sa for siden:

HVA! Innehar du den egenskapen også!!!?

Så hyggelig.

Jeg ser det er blandede følelser rundt vår kjære Bjørn Eidsvåg. Jeg er overrasket over antipatien, hvis jeg kan kalle det det og tar rådet med å ta seg for ørenene og rope tralalalala:) Uansett, jeg skal nyte mine vinglass, gå på konsert (nyte flere glass med vin) og lytte til tekster som for meg vekker både gode og mindre gode minner.

hede

Benzo sa for siden:

Liker musikken hans :)

hede sa for siden:

Da går du glipp av noe, er min ydmyke mening. Finnes ufattelig mye bra norsk musikk.

Vamp, for eksempel, har mange deilige låter.

Marius Müller er stor.

DumDumBoys rocker.

DeLillos er morro.

Jan Eggum er melankolsk

for å nevne noen få som synger på norsk.

hede

HP sa for siden:

Jeg la til et valg slik at jeg kunne stemme... :cool:

Nille sa for siden:

Dere vil aldri i livet tro hva jeg sitter og hører på her nå.....:o
[color=purple][/color]
Ja, akkurat ja, "BE's (aller) beste" som en god og snill og veldig omtenksom venn har brent til meg. Fant ut når jeg leste mitt eget innlegg at det var ganske dumt skrevet av meg. Tenkte en stund på moderere meg selv. Men nå kan det ligge der til spott & spe. Men nå vet jeg ikke om "spy-sangen" er på da CD'en da. Finnes ingen innholdsfortegnelse. Jeg skal iallefall forsøke å glede meg over musikken og ikke blande artist og person... Det gode med en CD er jo at man slipper å SE fyren :p (snakk om turnoff da :rolleyes: ...) Men altså.... jeg prøver iallefall å "utvide horisonten" her.... :snill:
[color=purple][/color]
Unnskyld Hede, var ikke meningen å trashe fyren helt :o ...
[color=purple][/color]
Med ydmyk kvelds :klem: fra meg - som håper du koser deg på konserten !

Aline sa for siden:

supert! nå fikk jeg stemt også :)

Summer sa for siden:

Å, Nille! :love: Du er så gò! :klem:
Jeg liker deg bare bedre og bedre jo mer jeg lærer deg å kjenne! :klem: (og da hadde du Gudinnestempel i utgangspunktet alltså! ;))

At det er ufattelig mye bra norsk musikk var vel å overdrive. Men jeg liker såklart noe norsk musikk, det er bare det at det er så MYE ufattelig dårlig norsk musikk. Spesielt innen hip-hop/rap (unntatt Ravi & DJ Löv og Tungtvann og tildels MadCon). Men på 80-tallet (som resten av verden) var det mye bra. Trønderrocken var super en periode.

Mine favoritter er:
Dum Dum Boys
Åge Aleksandersen
3 små kinsere
Rosenborg-musikk :)
Postgirobygget
Trang Fødsel
Röyksopp
Kurt Nilsen

noe av Wenche Knutsson, Terje Tysland, Hans Rotmo, Olav Stedje, Hilde Heltberg, DeLillos, Jokke & Valentinerne

Og jeg skal høre på den nye skiva til Tone Damli Åberge.

Kom også på en sang som er fin med Bjørn Eidsvåg men da sang han ikke alene, det var den duetten med hun svenskedama. "Mysteriet deg" med Lisa Nilsson var det vel? Fornøyd nå eller. :)

Aline sa for siden:

åååja :D den er fin :)

Beklager....

Jeg glemte jo de største:

a-ha !!!

Amica sa for siden:

Jeg har aldri hatt sjansen til å bli kjent med noen som helst "sangperson"., så jeg har ikke noe forhold mellom musikken og pesonligheta..Kjedelig med situasjonen din Nille :(

Jeg liker BE musikk, jeg, liker generelt Norsk :o Men skulle altså ikke på konsert, fordi jeg bort ikke i bergen (har generelt aldri fått tilbud om å dra - slik er det å bo i Nord) :D

Areola sa for siden:

:eek:
Du glemte jo kaizers orchestra! Det var sikkert en bare glipp, så jeg kan tilgi... :p

(liten kaizers-misjonær, jeg...)

jeef-micro sa for siden:

:lol: Ja trønderrock er bra fnis

Jeg har faktisk kora BE, og kan ikke fordra typen... Skjønner ikke hvordan han kan forvente at 15 år gamle trønderjenter skal få til å synge "Gammal drøm" på den dialekta der... Ufordragelig fyr spør du meg...

men er enig med Albertine at han har en del tekster som er litt "tankevekkere"

Aline sa for siden:

men, Hede?

Hvordan var det da??

:)

hede sa for siden:

Jeg har vondt i dag også, og det kommer ikke av BE. Han var som vanlig fantastisk!

Før konserten fredag hadde jeg mitt eget lille BE-rødvinsvorspiel med uforskammet høyt volum (og lurer du på om det var inntaket av rødvin eller musikken som ble spilt høyt, ja da sier jeg som Ole Brum; ja takk, begge deler:) )

Konserten forløp fredelig hvor vi alle satt på våre stoler og nikket i takt (eller, jeg sang litt for meg selv da), vi (de) er forferdelig dannet i Bergen!

Det ble konsumert litt under konserten også. Byturen etter ble derfor tilsvarende kort. Hede fant ut (for en gangs skyld) at det fornuftigste var å finne en taxi og komme seg hjem. Det gjorde han og var i seng klokka elleve.

Konklusjon:
Fornøyd.

Hede

Aline sa for siden:

wow!! :D (imponert :ja: )

flott at du koste deg!! :)

hede sa for siden:

jaja... du hadde nok ikke vært imponert dersom du hadde forsøkt å prate med meg... (eller var du bare ironisk nå igjen?)

hede

Aline sa for siden:

hihi, nei jeg var faktisk imponert over at du i den tilstanden jeg regner med at du var i, klarte å innse at det lureste var å dra hjem ;) :)

du har da ikke for vane å innse sånt? ert, ert

:D

hede sa for siden:

Da takker jeg for komplimentet (tror jeg).

Hede

Amica sa for siden:

Så fint at konserten ble bra!! For mye rødvin er aldri bra, sånn er det bare ;):D

Karin sa for siden:

Jeg har vært på akkurat EN konsert med Bjørn Eidsvåg, og det var i Tromsø (1980??) den dagen han tok teologisk embetseksamen - han ble forsinket pga det, og broren og bandet underholdt oss i halvannen time før BE enelig kom.

Han var bra den gang han var protestsanger ("På bakerste benk" og sånt...) Men nå er han forutsigbar, fløtete, og uinteressant for meg.

Hvis folk er dyktige artister, kan jeg i prinsippet høre på hva som helst slags musikk... Alle sjangre er ok så lenge det er bra gjort! (Mulig - jeg sa MULIG - unntak på country...) Men BE tenner ikke meg, nei. Og jeg driter egentlig i om han har noen gode tekster - for som sagt, det tenner meg ikke.

Jeg kan høre at han er flink, men det er som sagt ikke noe for meg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.