< Tilbake til oversikten

Vanvittig så pirkete Atkins er...

#1

Iset sa for siden:

Ser på alle oppskriftene, at det skal være 113 gram av ditt, og 167 gram av datt, og 179 ml av ditt og 23 1/2 gram av datt osv. Er det såå nøye? De fleste oppskriftene jeg har fulgt har jeg feks brukt 100 gram istedetfor (passer på å helst bruke mindre, ikke mer). Som feks Nutty Cheese muffins. Bruker 100 gram av nøtter og ost, og 50 gram smør. Mye enklere å måle opp.
Og Atkins decadent chokolate cake, der bruker jeg 100 gram mørk sjokolade, for det er jo 100 gram i en plate, og da slipper jeg å åpne 2 pakker bare for å få 13 gram av den andre... Kaken blir like god.


#2

HP sa for siden:

Det har med konverteringen av måleenhetene det...

I oppskriftene med orginalverdier står det nok "en kopp" av ditt, og "en skje av datt" ... ;)

Ingen pirk, bare ulike måleenheter... :p


#3

MHM sa for siden:

Jeg tipper at de urunde tallene i oppskriftene en gang var noen runde, fine tall i amerikanske måleenheter, men omgjort i dl og gram, så blir det rare tall. Enig med deg - jeg runder av tallene - det viktigste er at forholdet mellom ingrediensene blir noenlunde de samme.


#4

Iset sa for siden:

aaah da skjønner jeg :rodme:

HP: flott lay-out forresten, tenker på den nye overskriften. Nydelig :blomster:


#5

HP sa for siden:

Takk! :stortsmil


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.