Det er 4 karber i denne....
har alltid brukt proteinpulver m/vaniljesmak. Har ikke tenkt på å bruke noe annet, men du kan jo prøve med Atkins bakemix om du har det. :)
Poenget var- jeg hadde ikke proteinpulver eller bakemix.. men kjøper i morra... kanskje
jeg brukte fiberhusk... den ble litt stor... prøver med kruskakli i morgen tidlig... om det ikke
fuunker kjøper jeg pulver stæsj :)
Har du prøvd denne sjokoladekaken? Kan jo brukes som proteinbar/måltid jo, og smaker helt nydelig av nøttesjokolade!!!! :sikle:
Ingredienser:
2 ss malte mandler (kan erstattes med andre nøtter f.eks valnøtt, pekan)
2 ss proteinpulver/soyaprotein
1 ss usøtet kakaopulver
1/4 ts bakepulver
1 ts vaniljeekstrakt (fås i velassorterte butikker) eller 10 dråper vaniljeessens (etter smak)
Søtstoff etter smak
1 ss smeltet smør
1 ss rømme
1 egg
Bland det tørre i en mikrosikker liten form. Pisk det våte inn med en gaffel. Dekk formen tett med plastfolie, men stikk et lite hull på toppen så dampen slipper ut. Mikre i 1 minutt på høyeste styrke. Er kaken for løs, mikre noen sekunder mer.
Den vil se litt "våt" ut på toppen, men når den avkjøles stivner den.
Altså, det blir jo dyre kaker hvis man må kjøpe mikro da! Jeg er av sorten som blånekter å ha styggedommen i hus, så du må se til å finne ut hvordan den lages i ovn.:dulte:
Hehe jeg er også endel skeptisk til mikro, altså. Koker feks ALDRI grønnsaker i den, eller barnemat og slikt. Bruker den kun til feks denne kaken, mikropopcorn til mannen, og av og til tining av kjøtt og slikt dersom jeg har hastverk.
Varmer forresten også vann i den. Den var ganske grei å ha når jenta mi drakk NAN. Jeg ville ALDRI varme den i mikroen, så jeg varmet heller opp vannet (kokt på forhånd og så avkjølt) i flasken, og helte i pulveret.
Vann forandret vel ikke molekylstruktur i mikroen? Nå mens jeg skrev det siste der ble jeg plutselig litt usikker.
Hmm det vanlige kakaopulveret er iallefall ikke søtet, etter det jeg vet. På pakkens innholdsfortegnelse står det ingenting om sukker/søtstoff.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.