< Tilbake til oversikten

Ulilke kroppstyper - ulike motetips

mofe sa for siden:

Vi har ikke en sånn en tråd har vi vel?

Jeg sitter og ser på Motepolitiet nå, elsker det programmet, også tenkte jeg å bare skrive opp hva man må passe i forhold til mote, og hva som ser pent ut på en.

• Om man har store pupper, bør man ikke ha mønster på toppen.
  • Om man er tynn, og har flat rumpe, er det fint å bruke en bukse som har kraftige lommer bak.
  • Har man tykke legger, bør man unngå støvletter som slutter midt på leggen, om man bruker skjørt til.
  • Er man kort, vil v-hals forlenge deg. Det samme med striper, og lag på lag.
  • Om man bruker striper som går på tvers, vil man se større ut.
  • Til skjørt, ikke bruk "boots" som stopper på ankelen.
  • Om man har tykke ankler, bør man ikke bruke pensko som har en "stropp" rundt ankelen.
  • Har du tykke overarmer, vær forsiktig med ermeløse topper.
  • Har du stor mage, bruk topper som har mye stoff rundt magen, på tvers, eller med rynker.
  • Er du kort, bruk jakker som stopper midt på rumpa. Unngå jakker som stopper midt på leggen.

Flere som har tips?

Albertine sa for siden:

• Er du stor, ikke skjul deg i store, formløse klær! Fremhev det peneste ved deg. Har du midje, vis den frem! Har du store pupper, ha litt utringning. V-hals er flatterende for de fleste.

Aline sa for siden:

hihi, men problemet er at jeg ikke finner støvletter som jeg får på leggene mine :lol: (som jeg har råd til...)

;)

nomma sa for siden:

skriver under på denne aline.. :D:D

Benzo sa for siden:

Roots har støveletter som er større i skaftet :)

Aline sa for siden:

jeg tviler på at de er store nok, men jeg skal sjekke det ut :D:D

mofe sa for siden:

Gabor også, men det er endel dyrere merke.

Aline - de fleste bootsene som har kommet i høst, er ment for å putte buksene nedi (det er veldig mote nå), men jeg har prøvd endel av de, og jeg har ikke sjangs på å ha noen bukser nedi med mine legger. Men jeg får de på meg. :)

Aline sa for siden:

de vide "støvlene" går kanskje? (jeg måtte faktisk klippe opp gummistøvlene for å få leggen inn....) men jeg vil ha støvletter :o :p

strech støvletter går derimot finfint :D:D

Benzo sa for siden:

Ikke bruk bukser som er høye på livet, rumpa blir laaaaaaaaaaang :)
Jakker o.l. bør ikke stoppe der du er breiest.

Anne sa for siden:

Skinnstøvletter kan skomaker'n vide ut fra 3-5 cm...og et godt tips er å kjøpe støvletter som er et nr større enn du vanligvis bruker (legg ullsåle i ) Da blir skaftet også videre....:o Sånn gjør jeg det....med mine fotball-legger... I år er det en annen type støvler...sikkert de mofe mener. De som er litt rynkete nedover leggen. De er videre..

Aline sa for siden:

Aline skal prøve sko idag :D :D

Summer sa for siden:

Fordi det da ser breiere ut? For i så fall, så er det jo lurt av meg å ha jakker som stopper midt på rumpa feks, for å få mer former? Eller?

mofe sa for siden:

Lise: hmm.. litt usikker der..

Benzo: men jeg er kort - ergo bør jakka mi stoppe midt på rumpa. Vet ikke helt hvorfor det er sånn - men jeg har prøvd endel jakker, og de ser mye penere ut de som stopper ved rumpa - selv om jeg er bredest der. Cluet er kanskje å ha en jakke (for meg), som stopper ved rumpa, og som har markert midje..?

Summer sa for siden:

Ja, det bør være markert midje. :)

Aline sa for siden:

enig,enig,enig,enig :ja: :ja: :ja: :ja: ;)

Nille sa for siden:

Jeg er forholdsvis kort - 1.62 - Jeg har veldig kvinnelige former. Timeglass.
Ser helt klart at innsvingte jakker som stopper midt på rumpa gjør at hele meg ser bedre ut enn om jeg bruker lange jakker. Jeg har en enorm jakkesamling - med og uten skulderputer, med og uten innsving - korte og lange ... i alle farger.
[color=#800080][/color]
[color=purple][/color]
Alle bukser med smale bein (nedest) er bort fra skapet mitt.... og de kommer aldri inn igjen, uansett hva moten sier. De med høyt liv har samme skjebne. Nå er det bare bukser med lavt liv, - og "bootcut" eller vide bein. Det ser jeg MYE slankere ut i og ikke minst ser rumpa mye mindre ut med lavt liv bukse.
[color=#800080][/color]
[color=purple][/color]
Jeg bruker fremdeles pologensre, fordi jeg fryser om vintern. Men jeg burde ikke. Jeg får kalkunhake i dem. Dobbelhaka som ikke er der ellers, dukker mirakuløst frem når jeg går med pologenser. Takk Trinny & Suzannah for at dere påpekte faktumet ! :p
[color=#800080][/color]
[color=purple][/color]
Har lært enormt av T&S. Fikk mange aha opplevelser av dem. Ut med storskjorter og klær som skjuler. Frem med kroppsnære plagg som fremhever det jeg vil fremheve, samtidig som de tar oppmerksomheten bort fra det jeg vil skjule. Kjøpte boka deres også jeg. Mange gode ideer der. En viktig ting flere burde huske på er "less is more". Jeg er glad i farger, og blander gjerne - men nå har jeg lært litt mer om hvordan, - eller hvordan IKKE.
[color=#800080][/color]
[color=purple][/color]
Jeg er ingen moteslave, men jeg koser meg når det kommer klær jeg har lett etter lenge - i butikkene.

[color=purple][/color]
Kunne ønske Marianne kunne komm innom her jeg. Motebutikkdamen vår, som er spesialist på klær og tilbehør og sånt..... også det å skrive lister !
[color=#800080][/color]
:)
[color=#800080][/color]
[color=#800080][/color]

Elena sa for siden:

Apropo støvletter :

jeg har et par jeg er veldig fornøyd med som et stretch i skaftet.. kule er dem også... burde prøves aline :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.