< Tilbake til oversikten

Hvordan spiser jeg granateple?

Summer sa for siden:

Har kuttet den opp, og prøvd å spise en og en av de små greiene inni, men det går jo så ulidelig sakte. :rolleyes:
Har prøvd å spise litt med skjei, men det bel jo bare søl av...
Og ikke minst: Er det meningne vi skal spise steinen som er inne de små folikkene? (Det er jo mer stein enn frukt)

Det smakte jo ganske godt da. Litt sånn småbitter kirsebærgele eller noe.

nøtta sa for siden:

jeg har bare smakt det en gang og jeg spiste alt jeg bortsett fra det brune skallet :o

Nille sa for siden:

...tror det er meningen du skal banke ut fruktkjøt/kjerner. Hinnene som smaker bittert sakl du ikke spise....

.

Summer sa for siden:

Tusen takk for utfyllende svar. :)

Nei, det brune skallet fristet ikke til å prøve engang. Jeg tror kansje jeg skal prøve meg på en litt mer moden en neste gang.
Sharonfrukten var moden og deilig! :ja:

nøtta sa for siden:

åh .... du tester ut fruktkurven ??? :D

Summer sa for siden:

Jupp. Mye rart der. :D

jeef-micro sa for siden:

litt treg her jeg, men et lite granateple-tips:

skrap ut "innmaten" av granateplet nedi et glass eller ei skål, og putt oppi litt blåbær. (evt ha på litt splenda/natreen el noe annet søtt) og spis med teskje...:sikle:

Summer sa for siden:

Det hørtes godt ut! :)

Noen med flere tips til matretter jeg kan bruke det i?

Ingebjørg sa for siden:

Hei Lise. Jeg har selv benyttet Granateple på forrett med fisk. Det blir så fin farge på toppen av den hvite fisken, og det er sånn frisk god smak. En kunde har det i frokostblandingen hver morgen. Det er noe søl å få ut. Deler i to og bruker teskje og skraper så godt jeg kan.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.