Hei igjen!
Etter at jeg presenterte meg selv i går, fikk jeg tips om å starte en dagbok. Jeg limer inn presentasjonen min først jeg, så bygger jeg videre på den. :) Her kommer`n!
Jeg tenkte at tiden er inne for å presentere meg selv. Har vært inne å lest litt, men ikke skrevet noe selv før nå. For en flott gjeng dere er her inne!!
Men altså......
Jeg er ei jente på noenogtredve år. Bor i midt-norge, har mann, 3 barn, hund og katt. Jeg har alltid vært forholdsvis slank (str 38), selv om jeg la på meg over 30 kilo under hvert av de 2 første svangerskapene. Kiloene forsvant litt etter litt, uten at jeg måtte streve så veldig. Måtte spise mindre godteri midt i uka og sånne ting. Men etter barn nr 3 har jeg lagt på meg MYE! Jeg gikk ned i vekt under svangerskapet, men noe skjedde etterpå. Selv om jeg har vært forsiktig med hva jeg har spist, alltid takket nei til kaker o.l og sjeldent spist godteri, har kiloene kommet sigende. I løpet av 3 år har jeg lagt på meg over 30 kg. Det store sjokket kom i sommer da jeg veide meg for første gang på år og dag. 100 kg lyste det mot meg!! Da brukte jeg noen dager på å summe meg, ja!
Ingen skjønner hvorfor jeg har lagt på meg heller. Det er nemlig mye mat jeg ikke tåler, så jeg er kjent for å være sunn og småspist. Men via omveier fikk jeg høre om Ketolysekuren. Jeg heiv meg over boka og ble kjempemotivert! Jeg visste fra før at jeg ikke tåler sukker særlig bra. Ikke pasta og brød heller. Så dette måtte være noe for meg.
Den første måneden gikk jeg ned 8 kilo. Og jeg var kjempefornøyd! Men så kom sommerferien, og jeg bestemte meg for å la kur være kur, og så begynne igjen etter ferien. Utrolig nok gikk jeg likevel ned 2 kg! Men når jeg startet kuren igjen sa det stopp. Nå har jeg fulgt kuren siden midt i august, og står fremdeles på stedet hvil. Kommer ikke under 90 tallet liksom. I det siste har jeg faktisk hatt følelsen av å legge på meg, uten at jeg ser det på vekta heldigvis. Jeg spiser det samme som jeg gjorde den første måneden, men noe gjør jeg feil tydeligvis. Må vel legge til at jeg har vært i ketose siden i august. Jaja.....jeg har ikke gitt opp enda! Men det hjelper ikke akkurat på motivasjonen å gå på vekta lenger. De 10 kiloene som er borte har ingen lagt merke til, så jeg har litt å ta av enda altså :) Huff! Dette ble langt! Ehhhhemmm..... Nå vet dere hvem jeg er i allefall. Kanskje noen av dere har gode råd til meg?
Ja, det var presentasjonen min. Som dere kan se er jeg prateglad, så det blir fort litt langt rødme.
Jeg tror d8 er på riktig vei jeg, men det hender du kommer til en av de populært kalte " platåene". Kroppen trenger av og til litt tid på seg for å finne seg til rette med det nye kostholdet. Konsolidere litt :p
Jeg vil anbefale deg å legge inn hva du spiser, drikker og hvor mye du "trimmer" her. Da er det lettere for oss å gi fornuftige tilbakemeldinger.
Jeg har ikke lavt stoffskifte sier legen. Selv om jeg har lurt mye på det selv. Tester det med jevne mellomrom uten at noe er galt. (heldigvis egentlig:) )
Det er endel mat jeg ikke tåler, så jeg synes det er vanskelig å finne mat jeg kan spise på denne kuren. Må nok tilstå at det blir mye det samme, ja..... Men det er egentlig ok, hadde jeg bare fortsatt å gå ned i vekt. Kan jo ramse opp noe av det jeg ikke kan spise nå med det samme: egg, sopp, kokos, melk eller melkeprodukter (men tåler heldigvis litt ost), skalldyr, og fisk ( kan smake et par skiver røket laks i fiint selskap, men der går grensen). Ikke drikker jeg kaffe, te eller alkohol heller. Men jeg koser meg med et glass cola light av og til.
(Hyyyl! Høres ut som den snerpa jeg da!:o )
I går spiste jeg følgende:
Frokost: 200 gr. finsnittet agurk, bittelitt rå løk, revet norvegia, og 5 skiver kokt skinke.
Så småspiser jeg litt skinke og litt ost utover dagen.
Middag: ca 200 gr agurk, en neve finsnittet kinakål, litt rå løk, et kyllingbryst og litt tacosaus.
I tillegg drikker jeg mye vann! Har kjøpt oss sånn amerikansk kjøleskap med isbitmaskin å sånn:) Det går MYE vann om dagen ja!
Er tacosaus ok forresten? Det står ingenting om sukker på glasset.....
Dette høres kanskje litt lite ut? Det ser så rart ut nå når jeg skriver det:) Men jeg synes det går greit jeg altså. Men vekta går ikke nedover likevel:mad:
Nei, nå maser minstemor. Vil nok ha litt oppmerksomhet ja:) Bra kjedelig når mamma sitter ved datamaskina, vet du.
Det første som slo meg, var at du spiser for lite.... Da stopper vekta opp. Veldig viktig at du får i deg nok mat. Tror trygt du kan legge på litt av både kjøtt, fisk og grønnsaker...og ikke vær redd for fett når du går på Ketolyse.
Vekta mi stopper ihvertfall opp når jeg ikke "rører" på meg i form av tur eller lign. Mao trim.....i en eller annen form uten om den daglige rutinen i heim og på jobb....:p Enda klarer jeg ikke å gjøre noe ordentlig med det. heller sporadisk dessverre.
Hei Bea og velkommen hit...
Jeg synes også du er flink, men at du kanskje spiser litt lite. kroppen går da på sparebluss, og du vil ikke gå ned noe... muligheten for det er stor. Får du i deg nok vitaminer og sporstoffer forresten?
Kjempebra at du er så flink til å drikke vann!!! det er i allefall viktig...
lykke til videre. du skal se dette løser seg...
:klem:
Hei Bea, og velkommen med dagbok.
Signerer på de andre her jeg. Du spiser altfor lite !
Agurk har 0 næring. Kinakål har ikke så mye det heller, men er bedre en ikkeno. Spis grønnsaker med farge på !
Alle måltider skal inneholde protein, fett og antioksindanter/grønnsaker. Ikke vær redd for fett eller grønnsaker. Det finnes så mye gode salater i grønnsaksdisken nå. Ikke bind deg til de tradisjonelle kinakål og issalat. Bruk cherrytomater & paprika, vårløk og selleri. Ja alt det du finner. Prøv nye ting og nye smaker. Som dressing har jeg lagt inn en oppskrift på urteolje som er innmari god. Bruk masse friske urter i maten, det setter farge og smak. Til middagen kan du ha dampa brokkoli og/eller mos av brokkoli og blomkål. Se i forumet her under oppskrifter og les oppskriftene i ketolyseboka. Du HAR lest boka, ikke sant ??
Tusen takk for all oppmuntring!
Ja, jeg vet jeg spiser lite. Henger nok sammen med at man tror man går ned i vekt ved å spise mindre. Det sitter liksom i det der..... Prøvde Grete Rode for en god stund siden, men la faktisk på meg! ( ikke mye altså, men likevel) Så jeg er nok ikke helt som andre:)
Jeg prøver å spise andre grønnsaker også. Brokkoli er favoritten, og det har jeg som tillegg til middagen flere ganger i uka. Men jeg skal prøve å bli flinkere til å variere grønnsakene litt mer. Har faktisk ikke tenkt på næringsinnhold å sånn.....tenker bare karbohydrater, jeg:)
Og jeg trimmer nok for lite......
Jeg har fibromyalgi, og må tilpasse trimmen deretter. Det er lenge siden jeg var på helsestudio, men jeg er flink til å gå turer. Noen lange turer og noen korte men mer intensive turer. Har kjøpt meg staver, og de bruker jeg innimellom. Synes det er viktig å svette skikkelig hver dag, selv om det kanskje bare blir en halv time. Må vel øke dosene litt ja.....:)
Tusen takk for at dere kikker innom meg!
Ja, da er jeg her igjen!
Har kikket litt rundt i forumet, og bestemt meg for å kutte ut tyggegummien min. I et par uker nå har jeg nemlig vært "flink" til å tygge sukkerfri tyggegummi. (exstra) Tenkte jo ikke på at det ikke kunne være bra......
Så det gjør jeg ikke mer :)
I dag kan jeg virkelig ikke si hva jeg har spist, for det er ikke noe særlig til liste akkurat.... Har vært en sånn dag. Men jeg er ikke sulten, og skal opp på trim maskina mi nå. Ungene har lagt seg, men det er snø ute så jeg holder meg inne jeg. Har en sånn "gå med bein og armer" maskin fra en gammel tv-shop. Fikk den av en nabo en gang, og bruker den når jeg ikke er ute å går.
Det er så mange flinke folk her inne, så jeg blir skikkelig inspirert til stå på!
Ble veldig fristet av prinsessebrødet da!:) Men er redd at hvis jeg begynner med brød sklir det helt ut her:o
Min kjære mann kjøpte med en sånn liten Atkinssjokolade til meg i helga. Det var farlig det!!:D Nammmmm.........Bra han kjøpte bare en! Han synes litt synd på meg fordi jeg har begynt å drømme om snickers om natta! Enda jeg egentlig ikke liker snickers :)
Snakkes!
Må være enige med de andre her...
VELKOMMEN forresten! :D Her inne er det kjempekjekt å være!
Anbefaler deg å titte inn på andres dagbøker for å se hva de spiser... mange gode tips å finne der. Hvis du vil se på min, så var mnd mars-juni mine beste måneder. Spiste mye, og gikk ned :D
Hei igjen! Pc`n kræsja for meg, så nå har det vært stille fra meg en stund. Men nå er alt ok igjen.
Jeg var hos legen for noen dager siden. Da nevnte jeg at jeg gikk på kur, men at alt hadde stoppet opp. Han sa jeg måtte trimme mer!! Ble så skuffa! Det er ikke det beste tipset å få når man er sterkt plaget av fibromyalgi liksom........ Men jeg prøver å øke på, jeg. Sier til meg selv at dette er en kur, dette er en kur, dette er en kur:) Så nå blir målet trimming både morgen og kveld! Greier det nesten.......
Men vekta begynner å røre på seg!
I dag veide jeg 87,0!!!:stortsmil Så lavt har jeg ikke vært på flere år! Nå må jeg lage meg en sånn vektbar! Litt stolt ja! På foreldremøte på skolen i går var det til og med noen som la merke til at jeg har slanka meg!! Jippiiiii! Det er første gang noen har sett det, og det var kjempeviktig skal jeg si dere!!Litt av en vitamininnsprøyting!! Jeg vil aldri, aldri se 90-tallet på vekta mi mer.
Nå er første målet å nå 85 kilo. Det skal jeg greie!! Så tar jeg det derfra:)
Huff ja. Det glemte jeg...
Jeg spiser like lite altså:rodme: Men jeg tenker på det hver dag, og prøver å putte inn litt ekstra mat her og der. Kanskje er det også skyld i at vekta rører på seg?
Så på linken til den amerikanske lavkarbosiden. Det var noen utrolige bilder!! Veldig inspirerende!! Håper å kunne legge ut et før og etter bilde med samme effekt. Det hadde vært noe det! Blir vel en stund til jeg kan vise frem slike resultater, men jeg håper mange der ute følger oppfordringen!:)
Åååå! Tuuusen takk for hjelpen Nille!!:)
Jeg er sååå klønete med slike ting!:o
Men ser dagboken min rar ut???????:confused: Hva har jeg gjort nå da:rodme:
Hehe....fniiiiiis.....:o ....ehhh kan det ha noe å gjøre med at jeg aldri slutter å "snakke"?:flau:
Kom gjerne med tips om hvordan jeg skal gjøre det her inne......er helt fersk på dette altså!
Har ikke turt å veie meg på noen dager nå. Ble så fornøyd sist! Og nå er jeg såå redd for å gå opp igjen. Spiste alt for mye i helga.... Men ikke mange karbene tror jeg. Er ikke vant til mye mat i magen det siste nei.
I dag er ingen go dag forresten. Mine 2 småtupper har feber, og eldstemann fikk beskjed om at han må ha regulering på tennene. Det var ikke populært for en 12 - åring, nei!
I tillegg regner det, og jeg fikk bensinlekasje på bilen!
En sånn dag altså!!!
Men da er det så koselig å sitte å lese her inne :) Føler meg bedre allerede, jeg!
Det var bare noe linjeskift som var forsvunnet. Og da ble en post en lang setning som dekket hele skjermen på tvers. Det var bare den ticketlinja du hadde limt inn i posten. Har tatt den ut nå !
Ikke rart at det så rart ut da!!!!:D
Tuuusen takk igjen Nille!!! :heia: Hva skulle jeg ha gjort uten deg????:klem:
I dag snør det her hos meg! Masse snø!! Baker boller med minstemor og kjenner julestemningen sige på:)
Får lyst på clementiner og kakao jeg! Fins det kakao man kan drikke på ketolysekuren tro????
Og clementiner er det vel alt for mange karber i?
Hei!
Confecta (sånn derre light te/kakao-pulver-drikker) har en 72% sjokolade-drikk. De selger den i en del helsekostbutikker og på Ultra iallefall.
Torkil/Ketolyse-kuren har anbefalt denne. Husk å regne med karbohydratene i den :-)
Klementiner blir det vel værre med...Men om du har veldig lyst og koser deg med noen båter, er det jo bare å regne det med i totalen.
Dette går fremover! :stortsmil
Nå har jeg vært veldig flink til å spise mer. Blir vel mye av det samme kjedelige jeg spiser. Men nå spiser jeg myye mer. Minst 4 måltider om dagen!
Og nå er vekta på 85 kg!! Yessss!!!:)
Er så fornøyd! Må prøve å endre på den der vaktbaren min. Kan noen forklare meg hvordan jeg legger inn disse barene?:confused:
Heldigvis redda snille Nille meg sist gang, men det hadde jo vært artig å greie dette selv da......
Jeg kopierer adressen som står der, og legger den inn i profilen min, men det er bare bokstaver der. Hvilken av adressene skal jeg kopiere? Er jo flere å velge mellom....Kanskje jeg tar feil adresse?
Jeg er såå klønete med slike ting:rodme:
Ellers driver vi å pusser opp både her og der i huset. Og alt skal være ferdig til jul selvfølgelig!
Go helg alle sammen!!!
Ja, nå er det jammen lenge siden sist!
Ser at signaturen min er utgått:) Jeg har nemlig passert minus 25 kilo!! Og trives veldig godt med det!
Er mye å ta av enda, ja. Så jeg gir meg ikke, altså. Men tok en uke fri fra kuren i jula. Bare for å oppdage at jeg egentlig ikke hadde savnet så mange ting som jeg hadde trodd. Spiste ikke poteter engang! Og jeg som var det potetmennesket:) Jeg spiste mye After Eight, for det er min favoritt! Så jeg gikk opp litt på den uka, men ingen krise. 2. januar var jeg på kuren igjen.
Og, ja, det skjedde mye før jul. Jeg tror jeg plutselig kom i ketose, jeg!
Fikk masse energi, og kiloene raste av. Jeg bakte for familien og koste meg. Jeg hadde jo vært i ketose lenge, egentlig altså. Men plutselig skjønte liksom kroppen poenget:) Nå etter jul er jeg sliten og trøtt, og kan sikkert sove hele dagen hvis jeg fikk lov. Tenker mye på mat, og er sulten selv om det ikke er noen grunn til det. Vekten går opp også, men jeg nekter å ta det inn over meg. Jeg håper bare at kroppen min snart skjønner poenget igjen:) Den lever visst litt i sin egen lille verden.......
Tenkte jeg skulle fortelle en liten historie......
Like før jul skulle jeg kjøpe meg en ny kåpe. Kaill`n dro meg med for han syntes jeg skulle ha noe nytt. Vi går til avdelingen for store størrelser slik jeg er vant til, men der er det ingen ting som passer. Alt er for stort! Var helt sjelven når vi gikk til avdelingen for "vanlige" størrelser. Jeg var knall rød i kinnene, og så sikkert litt merkelig ut. :) Men det endte med at mannen min kjøpte en innsvinget kåpe i str. L til meg!! Jeg satt i prøverommet og gråt som et barn........:)
Det var bare så utrolig mange følelser på en gang.......
Jeg er sikker på at noen av dere også har følt det sånn engang!!!!
Og gjett om jeg er glad jeg begynte på ketolysekuren!
Hva skjer?
Har veiedag i dag, jeg. Og har gått opp igjen!!
Da har jeg gått opp ca 4 kilo siste måneden...............
Hmmm............ Jeg kjenner det på kroppen ja..........
Tenker litt på det Torkil skreiv om adapsjon. Jeg har jo levd på candidadiett i mange mange år. Har dette ødelagt tro? Og isåfall, hva kan jeg gjøre med det?
Hadde ikke sett denne jeg, Bea.
Så herlig. En deilig opplevelse, det skjønner jeg. Gratulerer. Vet hva det betyr.
...men hvorfor du har gått opp siste mnd, nei det er vanskelig å svare på. Legger du inn hva du spiser noe sted? Da er det lettere å følge med og se "feilene" du gjør både for deg og oss. Hvis det er noen feil da....
Vekta går stadig ikke ned. Det forundrer meg, mer enn det demotiverer meg........ Jeg trives veldig godt med denne type mat, men det føles rart at ikke kiloene raser av....
Har tenkt endel på det med adapsjon...det var vel det det het?.....
Etter å ha gått på Candidadiett i årevis, pluss at jeg har ei hel liste over mat jeg ikke tåler, kan jo kroppen min blånekte på mer vektnedgang.
Jo, jeg er stolt av alle kiloene som er borte, men jeg er jo ikke ferdig enda!! Så nå tenker jeg mye på hva som skal til for å få satt igang systemet igjen.
Jeg spiser mer nå, enn jeg gjorde for en tid tilbake. Kanskje jeg spiser for mye?
I går spiste jeg dette:
Frokost: blandet salat med bittelitt ost og et par skiver kjøttpålegg.
Lunsj:4 skiver kjøttpålegg, 2 skiver ost...(har feber og er ikke sulten...)
Middag: et kyllingbryst uten skinn, med blandet salat og to skjeer med tacosaus. (måå ha litt smak av og til)
Kvelds: en kald svinekotelett
I tillegg drikker jeg mye vann selvfølgelig
Jeg prøver å ha en bra middag med variasjoner av kjøtt og grønnsaker. Men i går hadde familien kylling, og da heiv jeg meg med.
Har tenkt å prøve Fiberrik som et alternativ til lunsj f.eks....men er redd for at det blir for mye karber. Legger vekk pakken hver gang jeg er i butikken :)
ok.... Da er det mandag. Og jeg tørr ikke veie meg!! Er nok ingen gode nyheter å finne der nei....så jeg utsetter hele greia litt.
Jeg leter med lys og lykte etter årsaken til at jeg går opp i vekt... Men som en venninne sa i helgen, kroppen din har jo aldri reagert riktig på noe som helst. Og hun har jo evig rett i det.......
Mannen i mitt liv er en sånn en som kan spise hva han vil uten å legge på seg et gram. Han er slank og flott uansett:mad: Mens jeg legger på meg selv når jeg slanker meg!!
Ser at det er flere her inne som sliter for tida! Vi må bare ikke gi opp!!
Kroppen min har uansett bedre av dette kostholdet enn av den maten jeg spiste før.
I dag vil jeg bare spise og spise.
Min kjære ble lagt inn i går og skal snorkeopereres i dag. Han ringte tidligere i dag og fortalte at operasjonen blir mer omfattende enn vi hadde trodd. Han er egentlig ikke noen stor snorker, men han sliter med at han ikke får puste om natten. Så vi håper jo at denne operasjonen skal hjelpe. Men det er så fryktelig å gå her hjemme og vente! Jeg bekymrer meg jo fillete.
Og da reagerer jeg med å ville spise.....hele tida. Det verste er jo at jeg er sikker på at det ville hjelpe...en liten stund.....
Jeg får prøve å finne på noe...... Har akkurat vaska rundt kjøkkenet:)
Klesvask er tingen! Er det noe vi ikke mangler her i huset er det haug på skittentøyskurven:) ....får gjøre noe med det i dag!
Ja ikke noe moro å gå sånn å vente på svar....men det går helt sikkert fint. :)
.....men ikke spis....det hjelper ikke, men jeg skjønner deg. Bortsett fra det, så synes jeg faktisk du spiser litt lite jeg..... Hvis det du skrev inn over her er typisk for deg, så er det ikke veldig mye synes jeg....
det kan jo være denne Candidadietten du har gått på som er årsaken. Gi deg selv litt tid til å normalisere litt. Bare fortsett med Lavkarbo mat du. Og drikk vann. Det er flott.
Takk for koselig svar!
Gubben har det bra han. Det virker som at alt har gått greit. Men man skulle jo tro han var igjennom en åpen hjerteoperasjon slik som jeg blir:) Blir så lett tussete av sånt, jeg. Gubben sjøl er sykepleier og helt avslappa til slike ting. Så jeg bekymrer meg nok for alle, som vanlig:)
Synes du virkelig jeg spiser for lite? hmmmmm.......ja da blir dette en bra dag kanskje:) Jeg har trøstespist fra kjøleskapet i hele dag! Helt tomt for pålegg der inne nå:( Men det er bare kjøttpålegg og spekepølse som er borte altså. Lovlige greier med andre ord:)
Så langt er dette dagens meny:
Frokost: en blandet salat
Lunsj: en blandet salat med 4 skiver spekemat
Utallige turer i kjøleskapet for å spise kjøttpålegg i forskjellige varianter....
Og utallige glass med isvann.
Ja, så er jeg her igjen da.......
Er litt deppa for tida, så jeg vil ikke risikere at mine dårlige vibber smitter over på dere flotte og positive mennesker her inne.
Vekta går ikke oppover lenger, og godt er det! Men den går heller ikke ned.......
I tillegg legger jeg på meg i cm :confused: Den nye buksa jeg kjøpte i februar passer ikke lenger.......Og det var IKKE noen god opplevelse.
Jeg var hos legen her forleden i et annet ærend. Men når jeg først var der, måtte jeg spørre om han hadde noen råd.... Tenkte kanskje jeg manglet noen vitaminer eller noe....jeg forklarte situasjonen i allefall.
Han svarte at jeg sikkert manglet både det ene og det andre, så jeg måtte kutte ut dette tullet. Begynn å spis skikkelig mat var beskjeden jeg fikk! Ok...det fikk meg ikke i bedre humør......:o
Jeg har ikke lyst til å forandre på planen min. Jeg har liksom satsa på dette, og det er ikke lurt for meg å begynne å vingle mellom flere typer kurer. Men jeg blir så trist når det ikke virker.....
Jeg er fremdeles i ketose...tror jeg da. Har rosa stix.
Men jeg er utrolig sliten og trøtt, og kan sikkert sove hele dagen hvis jeg fikk anledning til det.
Dette spiste jeg i går:
Frokost: 2 fiberrik med smør og krydderost
Lunsj: en blandet salat med skinke
Middag: stekt sei, med litt stekt løk, kokt blomkål og brokkoli, pluss litt smeltet smør som "saus"
Kvelds: en liten salat
Kjøpte min første fiberrik i går. Gul pakke. Det var deilig å legge pålegget på noe:) Ungene elsker det, så her er det rift om de små "skivene".
Vel....nå skal jeg ta med de dårlige vibbene mine ut herfra:)
Jeg er innom for å lese av og til, for å finne inspirasjon. Det er utrolig mange flotte mennesker her inne!!!!
Det er det dummeste jeg har hørt på lenge ! Mye han har greie på kosthold da ! Og å uttale seg sånn uten å ha tatt prøver er jo helt på tryne. :rolleyes:
[color=purple][/color]
Maten du spiser er helt flott syns jeg. Tar du Ketolyse pillene ? Det lønner seg og er en god investering. Bestill hele pillepakka hos Torkil. Da får du iallefall i deg det du trenger, - brennsikkert !
[color=purple][/color]
Vi er her for å hjelpe og å støtte hverandre - så bare kom med "deppene dine" du !
Uff ja... det finnes mange teite leger som lirer av seg mye rart. Av og til skulle jeg ønske det var jeg som satt der i hvit frakk bak en datamaskin og skaltet og valtet med dem...
Har ikke sett deg her før jeg, men synes dagboka di og du virker veldig koselig :). Og du kommer ikke med negative vibber fordi om ikke alt er solskinn hele tida!
Tuusen takk for koselige svar!!!
Jeg blir helt rørt over at dere kikker innom meg :o
Man blir jo litt satt ut når man får sånne meldinger fra legen, men jeg gir meg altså ikke!
Jeg spiser ikke Ketolysetablettene. Har liksom hatt skapet fullt av diverse tilskudd, så jeg har ikke følt at det har vært nødvendig. Men nå har jeg vært tom for kalsium/magnesium en stund, og nærmer meg bunnen på andre, så kanskje jeg skal bestille ketolysetablettene!?
Kan mangel på vektnedgang skyldes at jeg har tatt feil/dårlige tilskudd??
Enn om det er så enkelt? .... Blir helt håpefull her jeg:)
Så flott at menyen min begynner å bli fornuftig, forresten:) Forsøker å tenke på at jeg ikke skal spise for lite. Var veldig usikker på det der med fiber rik....om det ble for mye karber mener jeg. Men det virker som det går bra....
Vi har hatt familieråd ang slankingen min her i huset. Sambo mener det er usunt med for mye fokus på slanking i heimen, for ungene nærmer seg en farlig alder. Min eldste er snart 13 år. Og det blir jo litt masete ettersom denne slankingen ikke gir andre resultater enn frustrasjon. Derfor har jeg en ekstra grunn til å være glad for at jeg kan spise fiber rik. Nå blir det mindre synlig ved matbordet at mamma spiser litt anderledes. I tillegg elsker jo ungene det også, slik at alt blir mer naturlig. Det er jeg kjempeglad for!
Ha en god dag, alle sammen!!!
Jeg kom først innom dagboken din nå, og ser at du har gåt ned hele 25 kg fra i høst og frem til nå!!! Det er jo rett og slett fantastisk :D , du har jo vært superflink.
Det er kjedlig når vekten står stille, men når man har gåt ned så mye som deg, så kan det være at kroppen trenger litt tid til å venne seg til å gå ytteligere ned.
I dag begynte jeg å spise Ketolysetablettene.
Jeg bestilte tablettene i går formiddag, og de kom i posten i dag!!!!! Det vil jeg kalle super service!!!
Nå blir det spennende å se om det utgjør noen forskjell i vektnedgangen...... Jeg går opp litt etter litt, og merker godt at klærne er strammere. Blir lei meg når folk kommer og spør om ikke kuren virka...Jeg har så lyst til å være et godt eksempel på at det funker!!!!
Nå er jeg deppa nå!
Veide meg i går....og har lagt på meg 6 1/2 kilo siden nyttår:mad:
Er så lei av alle som kommenterer at denne superkuren min tydeligvis ikke fungerer så bra....!
Den SKAL fungere bra!!!!
Men nå er jeg skikkelig lei av hele greia. Jeg har vært i ketose siden nyttår. Jeg har spist så riktig jeg kan, jeg har spist mer fordi jeg var redd jeg spiste for lite, jeg har kuttet ut mandler, kunstig søtstoff (det var jammen ikke mye men likevel) og kuttet drastisk ned på ost som er det eneste meieriproduktet jeg spiser. Til og med cola light er borte fra lista.
Jeg har begynt med ketolysetablettene, uten at jeg merker noen forskjell.
Så ja.....nå er jeg skikkelig lei meg.
Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt??? Prøver å være så tålmodig jeg bare kan, men jeg kjenner at jeg mister motet.
Skulle så gjerne ha gått ned en hel haug med kilo til sommeren!! Sett flott ut i nye sommerklær å greier. Kanskje gjort meg litt flott for sambo til og med. Han er rimelig lei av at jeg skammer meg over meg selv, og hadde nok likt en slankere og mer fornøyd utgave......på alle måter...
Og her sitter jeg med dobbelthake og diger mage. Jeg er av den typen som er god og myk over det hele nemlig.....
Nå må jeg vel gå med lange skjørt og bukser i år også fordi beina mine er så tykke og stygge. :hylgrine:
Huff...dette ble skikkelig negativt. Men det føles ikke godt nå. Det var ikke dette jeg hadde sett for meg. Jeg har gått ned mye, men jeg er jo ikke ferdig!!!
(Hallooo kroppen!! Jeg går på kur her jeg altså! Kan du ikke følge med?)
Kroppen føles tung og motløs den og. Ingen spor av ekstra energi her i gården nei.
Som jeg angrer på at jeg tok ei uke fri fra kuren i jula!!! Skal aldri aldri gjøre det mer!!
Hva er egentlig de typiske tegnene for lavt stoffskifte?
Jeg er testa for det flere ganger, uten at legen fant noe unormalt ved prøvene. Men det er en stund siden sist nå......2-3 år kanskje?
Legen var like sikker på at jeg hadde lavt stoffskifte hver gang, men som sagt så var prøvene normale.
Får så mange tanker når ting går så trått.........:o Leiter etter forklaringer ......................
Ja, da har jeg spist meg gjennom hele påskeferien........
Jeg har selvfølgelig ikke spist brød og poteter å sånn........neida, jeg har spist sjokolade, jeg!!! Sånn for sikkerhetsskyld....
Huff, jeg har vært så deppa...og bedre blir det ikke av at mai nærmer seg. Det er noe helt spesielt med mai, nemlig. Det var i mai i fjor at jeg bestemte meg for at her skulle det slankes!!! Mye!!! For jeg ville inn i bunaden min....og kanskje kjøpe meg noe lekkert til sommeren.....drømme
Og nå står jeg her uten å ha greid målet mitt. Over 6 kilo opp i vekt siden januar. Selv om jeg har hatt rosa sticks og allting.....
Jeg har slitt veldig psykisk i de siste månedene...med andre ting enn bare slankinga altså. Er så vanskelig å få rævva i gir (unnskyld for trøndersken der...:) ) når jeg bare lar dagene gå med å grave meg ned i negative tanker og gamle opplevelser.......
Vel, fra i dag av gjør jeg et siste forsøk!!!!!!
Jeg skal ligge unna alt som kan være med på å hindre vektnedgang...Jeg leser og leser her inne og suger til meg tips:)
Sambo har vært i kjelleren å henta frem min gamle muskelstimulator i håp om at den kan gjøre noe med den pølsa rundt magen. Hva jeg skal gjøre med beina er jeg ikke helt sikker på.... Da jeg gikk med tredjemann fikk jeg utrolig mye væske i beina, og de ble veldig digre. Etter dette har jeg beholdt mine kjempetykke bein. I følge et par forskjellige leger er det først og fremst fett og ikke vann som er problemet. Noen som har gode råd kanskje?
Føler meg litt oppstemt i dag, faktisk. Tror det er våren som tar litt tak i meg:) Jeg skal kose meg med det så lenge jeg kan......
Første delmål......hmmm.....tenke.......å legge "noen og 80 tallet" på vekta bak meg. Og det skal helst skje allerede i morgen...hihi....
Huff, hva skal jeg si....
Lenge siden jeg har vært inne her nå...vet ikke helt hva jeg skal skrive, jeg.:o
Vekta går oppover fremdeles..ikke mye, men litt etter litt.....
Veier meg sjeldnere enn før, for jeg blir så deppa av å se de teite tallene.
Jeg prøver å tviholde på den gode følelsen jeg hadde tidligere. Men jeg er nok inne i en periode med mye stress og mange humper i veien.
Og det er ikke positivt for meg.
Men jeg må ta meg sammen! Jeg må, jeg må, jeg må!
første gang jeg er inne på din dagbok, og har nå lest hele...jeg skjønner at du er deppa for at det bare har gått oppover i det siste, når det begynte så kjempebra, og jeg vet neimen ikke hvorfor. Jeg er forholdsvis ny - helt ny her på forumet - idag,faktisk!- men har kikket her i et par måneder - og føler derfor at jeg fremdeles har mye å lære.
Har lest en del på hva folk spiser, og hva de bør spise...og jeg lurte litt på om du får i deg nok fett og proteiner i forhold til karbo? Men du er på rosa på ketstixen...men spiser du end mer proteiner og fett og mindre grønnsaker, kanskej det skjer noei riktig retning? Du kan jo prøve...bytt ut salaten til frokost med et eller to egg? Hell på skikkelig med kaldpresset olivenolje på salaten til lunsj? (Jeg spiser olivenolje og/eller Udos chice med skje av og nå som jeg prøver å intensivere min vektnedgang!!!Er redd for for lite fett, men stoler mer på disse erklært "sunne" oljene enn mettet animalisk fettt...)
Det var et forslag...likte dagboken din godt, ikke gi opp....lykke til!
mvh "bikini" (ironisk nick...har ikke hatt på en på over ti år...)
Forstår godt at du sliter.. det er uhorvelig demotiverende å gå oppover når man gjør det man skal for at vekta skal gå nedover..
Jeg er temmelig ny her inne og har i grunn ingen gode råd annet enn å forsøke å legge inn hva du spiser i fitday.com slik at du ser om du får i deg nok av fett og proteiner. Lærte av Nille at det kan være lurt og det er jeg fullstendig enig i.
Hei dere!
Da er jeg tilbake igjen. Fikk litt behov for å ta en pause....måtte jobbe litt med meg selv en stund.
Og så koselig det var å se at jeg hadde fått besøk her inne!!!!:)
Store nyheter!! Jeg fikk på meg bunaden 17. mai!!!! Hurra!!!
Det er litt av en prestasjon synes jeg selv. Det er tre år siden sist, og da var den så trang at jeg knapt kunne bevege meg. Hadde vondt i dagevis etterpå........ I fjor stoppet vesten på hver sin side av magen...og det var vel ca 30 cm igjen før jeg hadde fått den sammen. Jeg turte ikke prøve den før den 16.......Var veldig spent, og livredd for å bli skuffa! Men så gikk det bra! Den var faktisk så romslig at jeg både rørte meg og satt uten problemer:)
Det er et par uker siden jeg har orket å veie meg....det har ikke vært særlig oppløftende på en stund. Men jeg veide meg i går. Tenk...jeg veide meg om kvelden 17. mai.....og jeg har gått NED!!!:) Nå er jeg tilbake der jeg var før jul. Og nå skal jeg IKKE opp igjen.
Jeg har snakket endel med psykologen min ang kuren og vekt å alt det der. Det viser seg at hun kan litt om sånne greier også. Og kjenner lavkarbofilosofien. Hun mener jeg er kjempeflink med maten....men jeg begår en stor tabbe når jeg tenker på det som en kur jeg skal avslutte snart. Hvis jeg går ned 35 kilo, og så endelig kan spise det jeg vil...ja da er jeg kjamp tilbake der hvor jeg starta. Dette er en forandring du skal leve med sier hun. Jeg vet det jo egentlig, men nå føler jeg det også. Jeg kjenner at jeg ikke kan gå tilbake til digre pastamiddager eller mitt kjære potetgull:eek: Jeg kan nok smake, av og til........men det må ikke bli hverdagen.
Hun syntes også at jeg må bevege meg mye mer. Jadajada , jeg prøver sier jeg. Er flink i perioder:)
Men å bevege seg er viktigere enn at jeg "sprekker" av og til, mener psykologen. Jeg synes nemlig jeg sprekker høyt og tydelig hvis jeg smaker en liten sjokoladebit i helga. Eller spiser taco-skjell til tacoen på lørdagskvelden, enda jeg vet jeg bør la være......:o DA får jeg kjempemasse dårlig samvittighet da. Og depper litt for det. Og tenker at bare jeg blir ferdig med denne f..... kuren!!!!
Hvorfor får du ikke dårlig samvittighet når du ikke f.eks går tur sier psykologen. Hvorfor er det greit å deppe i sofaen?
Så hun ga meg en utfordring. Jeg skal gå hver dag frem til neste time hos henne.
Ok. Så jeg går. Jeg leverer minstemor i barnehagen til fots selvfølgelig. Og så går jeg en laaang omvei på vei hjem. Det samme gjør jeg om ettermiddagen. Gubben sleper meg med andre dager. Jeg kan være sur som fy på nesten hele turen. Men han overser meg, og jeg blir blid når jeg kommer hjem. Jeg har hatt det tøft i det siste, med mye trasige ting som skjer. Men istedet for å sitte i sofaen og gruble går jeg mens jeg tenker. Jeg går mens tårene spruter over alt som jeg synes er tøft og vanskelig å takle. Og jeg kjenner meg tom når jeg kommer hjem. Det er på en måte godt..... Selv når jeg kjenner at en krangel med gubben er i emning, tar vi på oss skoene og krangler mens vi går.
Og det skal litt til tatt i betraktning at jeg har mye å dra på, og puster som en hvalross:)
Men resultatet er at jeg faktisk tåler et par taco-skjell lørdag uten å falle ut av ketosen. Jeg tok 4 sjokoladebiter (små løsvekt biter) en dag, men tålte det også. Det er selvfølgelig ikke smart å gjøre det til noen vane, men det betyr at jeg slipper å miste motet og føle meg udugelig hvis det skjer!
Og nå skal jeg nedover i vekt!!! Første mål er å slippe å se mer av 80 tallet på vekta. Nå er det 70ognoe som teller!!
Men jeg føler at nå har tanken på hva jeg skal spise etter kuren, sluppet taket. Det er ikke noe som heter etter kuren for meg:) Alle mine ekstra kilo har kommet pga av "vanlig" mat. Jeg gleder meg over å kunne bruke sko med knytting, i stedet for alle disse slip-on skoene jeg brukte fordi det var pinlig å ikke greie å knyte selv. Jeg gleder meg over at jeg snart ser ut som meg igjen. Og tanken på alt jeg snart skal spise er vekk. Det gir meg en helt annen ro. Jeg stresser ikke lenger. Dette er meg. Sånn er mitt kosthold.
Jeg tenker på folk med sykdommer som diabetes, allergier og cøliaki, og andre som trenger et regulert kosthold hvis de skal holde seg friske.
Min "sykdom" er overvekt. Hvis jeg ikke følger det kostholdet som er bra for meg, blir jeg "syk". Så vanskelig/enkelt er det:)
Mine overgripere kjenner ikke min smerte, de kjenner ikke min sorg over alt for mange kilo. Jeg straffer ikke dem, men meg selv. Nå er jeg lei av å være offer. Ketolysekuren har gjort det mulig for meg å gå igjennom en prosess hvor jeg sakte men sikkert har mistet kilo, men funnet litt av meg selv på veien. Jeg har vært sinna og frustrert, stolt og glad, i en sann røre alt sammen:)
Jeg har enda en lang vei å gå. Må nok ned enda 10-15 kilo til, før jeg kan si at jeg er i mål. Jeg vil nok møte veggen, og kjenne motløsheten mange ganger. Men jeg skal greie det!
Tror det handler litt om identitet jeg. Jeg må bruke tid på å venne meg til å ikke være overvektig. I flere år har jeg vært tjukk. Det har vært min forklaring og unskyldning. Nå må jeg tenke anderledes. Jeg må lage meg andre vaner. Jeg må sette krav til meg selv. Jeg må slutte å være selvsentrert, men heller rette blikket utover. Bort fra meg selv. Tore å engasjere meg i verden utenfor. Finne ut hva jeg kan bidra med i mitt liv og i andres.
Nå ble jeg dyp nå, hehe.....:eek:
Jeg er ikke sånn alltid altså. Men har som sagt jobbet mye med meg selv i det siste. Og følte en plutselig trang til å dele tankene mine med dere:)
Jeg skal begynne på ketolysekuren for første gang nå i sommer. Har gått på Atkins tidligere, og det har gått bra. Men har alltid gått tilbake til gamle vaner, og gått opp igjen. Denne gangen skal jeg over på atkins vedlikehold eller fedon etter at resultater er der jeg vil ha det.
Jeg har også innstilt meg på at dette ikke blir noen kur, men noe som jeg må fortsette med resten av livet. Være obs på at vanlig kost med masse karbohydrater ikke er for meg.. osv.
Har vært borti masse motgang, og kommer til å møte mer.. Men det skal ikke knekke meg. Jeg skal komme meg ut å leve livet!! Det unner jeg meg selv og alle de andre her inne. Problemene ligger som regel på det psykiske planet dessverre. Det er i alle fall de som hemmer meg mest.
Synes at du har oppnådd mye. Bare vent de 10-15 som du snakker om kommer snart bare til å være et vondt minne, slik som de andre er nå. Stå på! Jeg skal støtte på alle måter jeg kan.
Lykke til du også! Jeg tror du har rett i at mye ligger på det psykiske plan. Vi må bare prøve å se forbi motbakkene når de kommer:)
Du greier det nok!
hei Bea...gratuilerer med bunsd og 17. mai :)... og det var godt å se at du er tilbake. jeg blir alltid litt bekymret når noen er så deppa og så plutselig blir borte. Godt å se at det går riktig vei nå, med humør og med vekt!
Vær glad for at du har en slik psykolog...det er gull verdt (har en "egen " selv...min kjære mann), og det er meget avhengig av god kjemi:p (selv om det blir lit annen kjemi med min psykolog, hihi) !
Så koselig Bikini!
Tenk å ha sin helt egen psykolog da:p
Jeg har heldigvis et veldig bra forhold til gubben. Vi kan snakke om alt mulig...men noen psykolog er han ikke:) Så da er det greit å gå til en ordentlig en. Var kjempeskeptisk til å begynne med. Fikk høre av kjente at dette kom til å bli veldig tøft for meg, og ble frarådet det av enkelte. De var redde for at det skulle gå utover både meg selv og familien.
Men i ettertid synes jeg det går mye bedre enn forventet. Nå er kanskje ikke min av det agresive slaget, men jeg synes vi får luftet en del gamle greier uten at jeg har fått noen voldsom reaksjon av den grunn.
Det viktigste for meg er å lære meg å forstå hvordan alle mine grusomme opplevelser har formet meg som menneske. Og hvorfor jeg har så mange fysiske plager på grunn av det.
Men nok alvorsprat :)
Her forleden kjøpte jeg min aller første "ordentlige" bukse på mange mange år!
En sånn bukse uten strikk i livet, men med både knapper og glidelås:)
Sånn dressbukse vet dere. Brukte den på foreldremøte. Men gikk med den i 2 timer hjemme først for å være sikker på at den ikke skulle revne når jeg skulle sitte:) Det gikk bra!
Det er pinse og 5 varmegrader ute. Pluss regn og vind!
Tror vi dropper grillinga og lager taco i stedet jeg:)
Gubben skal på nattevakt, og jeg har huset fullt av unger!
Kjempekoselig!
God pinse dere!
Måtte innom en liten tur før sengetid. Gubben er på nattevakt, og det er stille i huset....
Hadde tenkt å se en film på tv, men ble sittende å lese her inne i stedet for:p
Nå skal jeg ta med meg boka mi og finne sengen.
Holder på å lese en kjempefin bok som heter Vindens Skygge. Mååå bare lese litt før jeg sovner:)
Våknet opp i dag til et helt nyydelig vær! Ikke en sky på himmelen!!
:) :) :) Det er været sitt det!
Lenge siden jeg har skrevet noen meny, så dette er hva jeg spiste igår:
Frokost: 3 fiberrik med smøreost, litt skinke (blir ikke mett av 2 fiberrik jeg altså:o )
Lunsj:litt skinke og tomat
Mellommåltid: ble ikke noe faktisk...holdt på ute og glemte helt klokka:o
Gjett om jeg var sulten til en sen middag!
Middag/kvelds: 2 kyllingbryst med blandet salat, agurk, tomat, løk, ost og litt tacosaus
Ååååh...vindens skygge. det var en fantastisk bok!!!!!!!! Jeg klarte nesten ikke å legge den fra meg! Nyyyyt!
Og gratulerer med nye bukser..er det ikke deilig?! Jeg prøvde selv å finne meg en badedrakt idag, men finner ingen pene, bar de vanlige svarte, og en slik har jeg fra før...:(. Har skjønt at deg nok ikke når min bikinivekt før jeg reiser på ferie om akkurat to uker, nei, selv om jeg syns jeg har vært flink...men, jeg kjøpte en bikini likevel, hadde ikke noe valg, men det e´kke no lekkert syn, nei...:(. Fy søren... men det gir jo en en spark i rompa til å fortsette. Jeg vil ikke lenger være tjukk! (og selv om de fleste som ser meg ikke synes jeg spesielt overvektig, så ser de ikke valkene og alt det løse rundt magen som nekter å bli borte...)
Jeg kjenner meg igjen ja!
Har fremdeles 10-15 kilo igjen til mål, men begynner å få mye hud på magen, armene og lårene. Det blir på en måte tomt inni der:) Så på en måte er det ikke morsomt å ta på den nye buksen, for det må en stor genser til for å skjule alle foldene og valkene. Men jeg håper de krymper de også etterhvert:)
Jeg tørr ikke tenke på bikini eller badedrakt enda jeg:o Har ikke kommet helt dit ..... Er kjempeimponert over deg, jeg!!!!
Jeg er egentlig veldig glad i strandliv og bading, men føler meg ikke helt vel der. Er en stund siden jeg kunne bruke mine g-string bikinier og badedrakter ja!!:p Det var en tid det og.......for lenge lenge siden:D
De få gangene jeg er på stranda bruker jeg en to-delt airobicdrakt faktisk. Buksa er som en tettsittende shorts, og ofte skifter jeg ut toppen med en behageligere BH ... Av den typen uten blonder som ser litt bikiniaktig ut:o Huff...hørtes helt teit ut egentlig:)
Håper uansett det snart blir sommer. Bare 10 grader her hos oss i dag.
Heldige deg som skal på ferie, da!!!!:)
Vi har hatt noen helt fantastiske sommerdager...som dessverre tok slutt i dag. Knapt ti grader og sur vind med regnbyger fristet ikke til noen terassetilværelse nei.
Merkelig hvor mye enklere det er å holde den slanke linje når det er go vær!? Er vel fordi disse myke greiene på kroppen vises mye bedre med lette klær på........er vel lett å bli inspirert ja:)
Selv om jeg har mistet ca 30 kilo, kjenner jeg veldig at jeg ikke er fornøyd. Jeg føler meg ganske slank av og til:o , men det går fort over når jeg tilfeldigvis kikker på speilbildet av meg selv..... Er ikke helt ved målet nei. Og så irriterende det er med disse pølsene som ligger rundt livet! De tyter ut, og gjør det vanskelig å finne klær man føler seg vel i. Så jeg har nesten ikke kjøpt noe nytt til garderoben....går i de samme digre klærne enda jeg:o Noe begynner å bli romsligere ja, og det er en deilig følelse. Men her er det bare å stå på! Ingen hvileskjær tillatt!
Mamman min har akkurat kommet hjem fra sykehuset.
Hun har vært innlagt i mange måneder pga en betennelse i tykktarmen. Crp på 250 å sånn.
Enden på visa var at de tok hele tykktarmen! Så da ble det stomi da. Det er hun veldig deppa for, og takler det ikke i det heletatt. Tror ikke hun har greid å se på det engang.
I tillegg fikk hun store problemer med blodsukret mens hun var innlagt. Det fòr opp og ned, og var nok påvirket av at hun var svært underernært og blodfattig og full av feber og greier. Fult kaos i alle avdelinger. Fikk hjerteproblemer også. Alt det der er naturlig i en sånn tilstand. Selv med et utall blodoverføringer greide de ikke å få orden på noe.
Resultatet er at hun har blitt veldig følsom for sukker og karbohydrater. Hun føler seg syk etter hvert måltid. Så jeg prøvde litt forsiktig å foreslå et kosthold med mindre karber. Men det var det jo ingen interesse for hverken hos henne eller de ansatte på sykehuset.
Men jeg gir meg ikke, jeg:) Hadde vært interessant å prøve i allefall! Men hun er av den sorten som sier at hun alltid har overlevd på brød og poteter, og det har hun tenkt å fortsette med. Så da blir jeg litt oppgitt:(
Jeg tenker endel på dette, og skal ut og lete for å finne en bok som kanskje kan vekke hennes interesse. Her er det jo ikke snakk om slanking. Det er ikke mye igjen av henne, og hun står ikke på beina enda. Så jeg regner ketolyseuren som uaktuell:D Jeg tenker mer i retning fedon, men jeg aner ikke hva som egentlig vil være det beste i en slik situasjon. Må nok bruke litt tid, hun er laangt nede enda, men jeg velger å tro at jeg skal lykkes til slutt:p
Nå er det virkelig sengetid for meg. Gubben er på nattevakt igjen. Og jeg har tenkt å lese ut "Vindens Skygge" i natt:o Da blir det helt sikkert kjempeenkelt å komme seg opp i morra:rolleyes:
Dagens meny helt på tampen:
3 fiberrik med røkt laks ( i hauger)
Ca 100 gr. spekeskinke
blandet salat
2 nakkekoteletter
to ruter mørk sjokolade ( fordi jeg bare ikke greide å la være:o )
Oiii det var ikke mye! Ja ja, får lange innpå i morra da:)
Heia Bea !
Har ikke kommet lengre enn til 14. juni i postene ser det ut til :o
Så vondt for moren din å ha det slik. Det er mange stomi opererte som trenger veldig lang tid til å forsone seg med "sin skjebne". Jeg lå på sykehuset med en dame som var operert og hun var veldig lei seg stakkar. Og med alt det andre hun hadde i tillegg er det ikke rart hun ikke er på topp ! Jeg er enig med deg at lavkarbo kosthold sikkert ville være godt for henne. Det er jo kost i balanse og kropp i balanse med Lindberg. Vil absolutt anbefale det. Både min mor og stefar spiser Fedonmat og stortrives. Det betyr jo ikke at en aldri kan spise brød og poteter, bare begrense det.
[color=purple][/color]
Håper at du ettehvert får "snudd" din mor over til lavkarbo kost. Akkurat nå har hun nok nok med å takle situasjonen slik den er. Du får lirke det inn etterhvert !
[color=purple][/color]
Om jeg kommer på noen gode ideer skal jeg gi deg beskjed !
Å, så koselig Nille!
Takk for trøstende ord og tanker:)
Ja, lavkarbo må det bli, men akkurat nå er nok ikke riktig tidspunkt nei. Men hun har fått beskjed om å endre kosthold, fordi tarminnholdet er veldig flytende og surt. (Håper ikke det ble for sterk kost:) ) Og det er jo heller ikke bra for en med stomi. Men hun mener da at masse pasta og brød er tingen, fordi det binder magen:eek: Jeg snakker om en dame på over seksti, som er på nippet til å få diabetes!! Jo, jeg må innrømme at jeg er frustrert.
Feilen hos mine foreldre er at de tror jeg kommer valsende med en slankekur midt oppi alt liksom. De mobber jo meg fordi jeg har tatt av, har aldri fått en positiv kommentar. Helt sant! Og pappa er verst!
For eksempel traff jeg mine foreldre i bilen utenfor sykehuset. De satt i bilen, og jeg snakket om løst og fast. Alt ok, helt til jeg spurte om hun hadde tenkt noe på det jeg hadde sagt om mat, og hvordan det kan påvirke kroppen. Da kjørte de bare!
Lurer på om jeg skal kjøpe "Bedre uten brød" boka, jeg. Sånn for min egen del også. Har lest mye positivt om den, men har aldri lest den. Blir bare ketolyseboka for meg:)
Er litt opptatt av dette med mat og helse. At kosthold kan endre sykdomsbildet og velværet for folk med mange forskjellige lidelser. Kjempespennende!
Og meg selv? Har selvfølgelig gått opp igjen. Tre kilo i pluss... Men en ned igjen når jeg veide meg i morrest.
Jeg blir litt lei meg, men nå tror jeg at stress er en av årsakene. Har slutta å mase med disse kiloene, ettersom jeg vet at dette ikke lenger er en kur, men et livslangt kosthold.
Blir likevel forundret.....
Og skulle så gjerne ned de siste 10-15 kiloene......
Dt er slik vi må tenke, at dette er et nytt kosthold for oss, og selv om jeg vet at jeg ikke kommer å klare å holde meg til "ketolyseoppskriften" på ferie, så skal jeg jammen gjøre så godt jeg kan! Og jeg syns du er kjempe kjempeflink Bea som ikke gir opp selv om det stopper opp eller til og med går tilbake noen ganger... kroppen din kjemper imot, men du vinner, du, bare vent :) !¨
Nå blir jeg borte i fire uker...ha en riktig god ferie, Bea., vill bare komme innom siden din for å si det! Stå på...så "snakkes vi" igjen etter ferien...:)...
Ja, nå er det virkelig ferie!
Og vi har hatt noen gode sommerdager på stranda.
Jeg har tilogmed badet:o
Jeg synes jeg er flink med maten. Holder meg til den maten jeg pleier å spise. Tør ikke å prøve noe annet før vekta er der den skal være.
Jeg har forøvrig gått opp igjen drøyt 4 kilo:mad: ....uten at jeg aner hvorfor.
Men sånn er det vel bare for meg. Det er lettere å svelge nå når jeg har sluttet å tenke på dette som en kur, men som en ny livsstil.
Blir litt lei meg inni meg likevel...hadde vært så morsomt å få disse kiloene vekk.
Har oppdaget at jeg er mer sulten enn jeg var før.....men jeg er i ketose og skjønner ikke hvorfor egentlig.
Vel, nå skal jeg kose meg med sommeren!
Og prøve å spise mindre men oftere. Jeg må jo greie å finne ut av dette mysteriet meg?
Hei Bea. Jeg er jo veldig fersk i gamet, og har ingen tips, men vil bare si at du hadde en veldig fin dagbok, og at jeg håper du har funnet ut av dette.
Jeg sliter med skikkelig mangel på matlyst, og ønsker også å ha noe å ha pålegget på. Er jo glad i rugsprø og fiberrik, men ble anbefalt å ta karbene fra grønnsaker og salater.
Hei, alle sammen!
Da er sommeren over, og høsten har inntatt trøndelag.
Jeg har forsøkt å skrive litt her i lang tid....men jeg er tom for ord....
Jeg holder meg til den vanlige dietten min, men vekta har stoppet opp. Likevel prøver jeg å være flink til å passe dietten, for dette er jo ingen kur. Skal jo spise sånn jeg. Hvis ikke fyker jeg fort opp i over hundre igjen ja.:eek:
Men på slutten av sommeren begynte jeg å gå opp. Skikkelig. Har snart lagt på meg 10 kg! Og har fått det i ansiktet og på magen.
Vel....nå har jeg oppdaget at jeg er gravid.......og det er skikkelig krise i heimen. (Måtte le litt når jeg kikket på Iset`s link til "Spis deg gravid")
Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre!!!
Ikke helt planlagt dette nei!!
Har så mange tanker i hodet at det føles helt tomt. (Hvis noen skjønner hva jeg mener med det...)
Vi har jo tre barn fra før. Og har satt stopp der. Trodde vi.......
Jeg vet ikke om jeg orker å gå på med et nytt svangerskap. Jeg vet ikke om det blir for stor aldersforskjell...lillemor er 5 nå. Jeg vet ikke om jeg tørr. Tenk om noe går galt!?
Jeg kjenner tre jenter som har fått kreft under svangerskapet/like etterpå. Det skremmer vettet av meg!!
Tenker at vi har det bra nå.....Hvorfor risikere noe med enda et barn.....
Og hva med økonomi? Ikke akkurat A4 med 4 barn.
Åhh.... jeg har så mange rare tanker!!
Og så er jeg kjempesliten hele tiden...er vel litt typisk det der.
Ellers har jeg ingen svangerskapstegn. Annet enn at mensen har uteblitt.
Jeg begynner å få dårlig tid med tanke på abort også er jeg redd.
Ja, dette ble veldig rotete. Litt som i mitt hode akkurat nå.
Jeg vil gjerne diskutere det med dere.....Jeg synes alltid det er interessant å høre andre synspunkter. Har bare snakket med gubben om det. Han er like usikker og rådløs som meg. Han som alltid har snakket med STORE bokstaver om at han ikke vil ha flere barn.......
Men nå står vi altså her.
Og alt jeg føler er kaos.........
Hei Bea !
Det blir litt feil å si gratulerer med frøet, sålenge du egentlig ikke er sikker på at du ønsker det....
Men jeg henger meg litt opp i det andre du skriver. OM du er gravid bør du ikke spise etter ketolysekuren. Du skal for din egen og fosteres del IKKE være i ketose. Ketose er en kostbar forbrenning for kroppen. Under en graviditet trenger kroppen din mer næring, vitaminer og mineraler av andre typer også. Dvs. mer korn, urter, frukt og nøtter i tillegg til hva du har spist før. Du skal ikke spise mer hvitt brød og boller, poteter, ris og pasta, - eller sukker. For det er det ikke mer næring i. Men du bør ligge rundt 30-50 karber pr dag for å holde deg ute av ketose. (Kan godt hende din grense ligger høyere eller lavere - det finner du ut selv).
Postet dette til en annen som har stillstand i dag -og mener dette kan hjelpe deg også: De fleste som stanser opp etter et større vekttap, stanser opp fordi de rett og slett spiser FOR LITE. Det er ikke meningen at du skal ligge på 15-30 karber for lenge. Det er ikke farlig å gå lenger, - for all del, ligg på det nivået så lenge det funker. Men, for de fleste er det slik at kroppen før eller siden får nok. Den vil har MER. Det er vanlig å ha platåer som varer fra 1 til 4-6 uker uten at det er noe unormalt. Det er kroppen som stabiliserer seg.
I de fleste tilfelle vil det imidlertidig hjelpå å ØKE karbene. Feilen de fleste gjør er å fortsette å kutte ned. Da tror kroppen den sulter og sparer som bare f.... på alt den blir tilført.
Mitt råd er at du karrer deg over på "vedvarende" snarest mulig. Men det er ikke likegyldig hva du øker med. Kutt ut kunstig søtstoff i den utstrekning du syns det er mulig (barer er fyfy), og begrens inntaket av kremfløte om du bruker en del av det. Øk med 5 karber pr uke. Bruk vedvarende stigen, den gir en god pekepinn på hva som belaster kroppen minst og gir best uttelling. Prøv det et par uker først, og funker det, så fortsetter du. Funker det ikke, så kan vi gå lenger inni "materien".
Jeg er ikke i ketose lenger. I det siste har jeg rett og slett økt mengden fiberrik til 2 måltider istedet for ett. Og vips var jeg ute av ketosen.
Så nå spiser jeg 2 fiberrik til frokost og 2 til lunsj. Holder meg ellers til "riktig" kost, men har også plusset på med litt ekstra tomater og litt nøtter nå og da.
Det som bekymrer meg er at jeg åpenbart legger på meg, og blir automatisk bekymret for vedlikeholdskosten min. Som jeg jo må tenke på etterhvert....
Men egentlig har jeg større ting å bekymre meg for akkurat nå.....:)
Er litt fortvilt ja. Men merket at det var godt å ta hull på "boblen" ved å snakke med dere her inne. Går jo rundt å grubler for meg selv.
Kanskje jeg burde lage en egen tråd........
ville bare si hei etter en lang sommer ogmhøst, hvor jeg har vært ganske lite aktiv her inne (stillestand åp vektnedgangsfronten, men jeg har skeiet litt ut i det isste også...:( ). Men idag fikk jeg skikkelig lyst å se hvordan det går med deg, og leste ditt siste innlegg. Som er over 1,5 mån gammelt nå, så jeg ble jo litt bekymret for hvordan det var med deg. Jeg skjønner godt at en ny graviditet i voksen alder (omtrent samme som meg...) når du allerede har tre, er litt "spooky", og at det trenger mye tankekarbeid. Bruk tiden godt, og følg magefølelsen...det pleier å være et godt råd! Vi sender gode tanker til deg...
Hei dere!
Kjempelenge siden jeg har skrevet noe her inne:o ser jeg.....
Som jeg har skrevet i en annen tråd, så er det baby på vei. Veldig på vei...... er vel sånn ca 17 uker nå tror jeg.
Har ikke somlet meg til å gå til legen enda, men ut ifra den første ultralyden er jeg vel rundt der et sted. Så til våren kommer det vel en ny trønder til verden.....
Vi har fortalt det til ungene nå. Men ingen andre som vet det enda. Men magen begynner å bli stooor, så snart er det ingen hemmelighet:)
Jeg har lagt på meg mye, men har i tillegg fått skikkelig gravidmage. Det er typisk for meg, så det er bare sånn det er. Under hver graviditet har både vi og legen spøkt med at det kan da umulig være bare en! Men det har alltid vært det...bare en altså. Men jeg har alltid fått store barn, så det kan ha noe av skylden. Alle mine har vært over 4 kilo.
Nei, nå ble det mye mage-snakk:)
Prøver å spise lavkarbo fremdeles. Holder meg til fiberrik, og unngår poteter, pasta og brød. Men jeg er kjempesulten, og føler at jeg må spise mye mer og oftere enn før. Har også spist et par epler.....og noen sjokoladebiter:o Så helt etter boka er det vel ikke...hihi.
Har en del hjerteklapp, som ofte kan vare leeenge. Skal spørre legen om det, men tror jeg muligens kan ha litt lite av enkelte vitaminer eller noe.
Ellers har jula kommet til trøndelag:) Masse snø og skikkelig julekortfølelse her hos oss iallefall. Ungene maser om å bake til jul, og jeg tenker julegaver. Skal drøye det med bakinga ja:) , men julegaver kan jeg godt begynne med synes jeg. Er alltid for seint ute med dem.
Ble skikkelig inspirert av juletrådene her inne:) Så mange kreative ideer!!
Vi gjør endel faste førjulsgreier vi også. Vi støper lys, lager drops, lager figurer av filting/toving, baker 20 sorter julekaker og konfekt......
Men i år har jeg lyst til å lære meg å lage kort. Det er så mange som er kjempeflinke til å lage kort, og det har jeg hatt lyst til lenge. Men vi får se hva vi får tid til.
For tiden har jeg knapt stue eller gang....er midt i oppussing og vasser i sagflis og glava:) Sånn er det i et gammelt hus, alltid noen prosjekt på gang:p
Håper bare ikke all snøen regner vekk i morra, da :(. Så det skulle bli 6 grader og regn i Trøndelag (har familien min der) ...
Har fulgt med på historien om graviditeten din, men tror ikke jeg har skrevet noe, så da får jeg også gratulere her :blomster:. Synes det var en rørende historie :)
Joda...det kom regn ....i bøttevis:)
Litt snø er det jo..men ikke julestemningsnø nei.
Den kommer nok tilbake:)
Idag var det noen som spurte om jeg muligens kunne være gravid!:)
Det er første gang altså!
Og jeg er snart halveis tror jeg.
Hadde mamma på besøk søndag, men hun sa ingenting! hehe........
Skal til min aller første legetime ang svangerskapet i morra. Må jo ha sånn helsekort vet dere:)
.....og dette har vært noen skikkelig fæle dager!
Ei venninne er død av kreft........og jeg er helt ødelagt.
Hun var så sprudlende, så levende, så positiv. Men måtte tilslutt gi tapt.
Begravelsen var kjempefæl...men også veldig fin og personlig. Kirka var stappfull, og mange måtte stå. Og vi gråt så vi hulka alle sammen....
Livet er ikke enkelt bestandig.
Heia Bea,
har ikke vært ine på lavkarbonett på mange måneder, og ser at ikke du er det heller...ville bare si "hei", og håper at alt er bra med deg og magen! Snart blir det vel baby for deg? :) Har selv gått og lurt litt på om jeg likevel har lyst på en tredje, (men mine to er skikkelig store allerede...blir 9 og 11, så jeg er jo veldig i tvil...samtidig er det nå eller aldri. Om ti år vil gubben og jeg være alene, uten unger, og det høres så skrekkelig tidlig ut...nei, det er ikke lett å finne ut hva man vil, gitt!
håper du har det bra!
Da er jeg her igjen.
Har vært innom å lest litt av og til, ofte i sene nattetimer:) Men har liksom aldri fått samla meg til å skrive noe. Før nå.
Jeg ble stolt mor til 4 da lillemor ble født i april. Ei stor lita jente på over 4, 2 kilo. Kjempenydelig selvfølgelig:)
Svangerskapet ble ikke slik vi hadde ønsket. I jula ble det oppdaget at jeg hadde svangerskapsforgiftning, og måtte ta det helt med ro. Det ble mange hasteinnleggelser på sykehuset, og ungene ble utrygge. De visste jo aldri hva som ventet dem når de kom hjem fra skole og barnehage. Men vi snakket oss gjennom det, og tviholdt på hverdagslige sysler så langt det gikk.
De siste to månedene var skikkelig slitsomme. Hadde alt for mye fostervann, og fikk derfor store smerter i magen. Pluss skikkelig blodtrykk, som gjorde meg slapp og sliten. Flere ganger i uka var vi inne for sjekk, så jeg ble skikkelig passa på:)
Men så kom hun da endelig til verden.
Jeg la på meg ca 12 kilo under svangerskapet. Ikke ille det vel? Spiste stort sett lavkarbo, men noen utskeielser ble det mot slutten ja:o
Jeg gledet meg skikkelig til å spise skikkelig lavkarbo/ketolysemat etter fødselen. Og satte igang fra dag en.
Med det resultat at jeg gikk opp enda flere kilo. 8 faktisk. :confused:
Nå har jeg vært plaget med høyt blodtrykk og lav blodprosent etter fødselen. Og svimmelhet! Så det har ikke blitt de lange trilleturene som jeg hadde planlagt. Men jeg spiser lite, og sundt. Og skjønner faktisk ikke hvorfor jeg legger på meg igjen nå.
Håper det hjelper å være mer aktiv her inne. Koselig er det uansett:)
Håper forresten at jeg kan få flytta dagboka mi fra de åpne dagbøkene over til de "vanlige "journalene.
Snakkes da dere!
Ja dagene går, det nærmer seg jul! Og vekta går ikke nedover.....Men den har heldigvis slutta og gå oppover! og det er jo noe. Den har slått seg til sånn like under hundretallet, noe som er alt for mye for meg som bare rager 168 cm over havet.
Jeg må trimme. Jeg må trimme. Jeg må trimme.
Pusse støv av tredemølla om ikke annet:)
Kanskje i kveld?
Det ble ingen tredemølle nei!:o
Og i kveld har jeg spist to never peanøtter!!!!!!!!!
Det har jeg ikke smakt på evigheter!
Nå er det tydelig at tålmodigheten er på bristepunktet. Har levd på diett siden 3. april......og opp 8 kilo. Jeg som trodde jeg skulle ned maaange kilo på denne tiden.
Vel, vel. Det er bare å stå på:) Denne kroppen er for stor for meg!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.