.....i kropp og sjel, og meddeler herved at jeg begynner helt på nytt igjen. Jeg har nok introdusert en eller flere matvaregrupper (etter Atkins stige) kroppen min ikke er helt fornøyd med. Etter diskusjon med min "mentor" et annet sted her i verden, har jeg besluttet å gå tilbake til dag 1. Min kjære mentor har gått igjennom min Fitday/menyer de siste to mnd og kan ikke finne noen feil i.h.t. boka, - så da er det bare å starte fra scratch igjen. Så at det fungerte for HP, så nå er jeg i gang. I går tok jeg mitt siste stykke Dekadent Chocolate Cake (Atkins oppskrift) med krem på leeenge....... synd med alle de kjekke varene niesene mine har med fra England når de kommer på påskeferie.....:(
Det er altså tilbake til max 20 karber pr dag. Står ikke matvaren på tillatt lista så spiser jeg den ikke. (Jeg spiser klipappen - den har jeg spurt Atkins Support om tidligere og de sa den var OK for induksjon).
Skal avtale tid hos legen, sjekket blodtypen, få tatt nye prøver for T3,T4, c-peptid, calium, kalsium og alt det andre. Vil gjerne prøve å gå av Mudoretic (vanndrivende) men har ikke lykkes med å finne erstatning (som er lovlig i Norge). har gjennom 20 år prøvd alt helsekosten har å by på. Lurer på å bestille L-taurine og L-carnitine fra Atkins.com, men vet ikke om jeg får det gjennom tollen. I.h.t. apoteket trenger du importlisens for disse.....men det er jo lov å prøve......
Skal poste mål og startvekt i journalen min.......
For min del vokser nå klipappen i munnen på meg så jeg varierer med Ryvita rug om dagen. Og det ser ut til at det er nok til at jeg ikke går ned i vekt.
Det eneste positive er at jeg ikke har gått opp.:)
Jeg ønsker deg hell og lykke videre i jakten på et slankere liv.
Selv har jeg lagt planer om induksjon igjen etter påske.
Synes alt er mye lettere når jeg kan sette en dato og ha god tid til å forberede meg.
Tok av 5 kilo i januar og holder fortsatt stand,men står stille.
Tusen tusen takk for lykkeønskningene ! Jeg trenger de altså !!:o
Har funnet ut at det ikke var "barebare" å gå ned til max 20 karber allikevel. Plutselig var porsjonene mine så store....... Har regnet ut at jeg har spist minst 300 gram grønnsaker til middag hver dag og salat rundt 350-400 til lunch (på vedvarende). Nå skal jeg gå tilbake til å spise totalt 430 gram pr dag.... ca 200 gram mindre grønnsaker plutselig..... Trodde ikke det skulle bli så stor forskjell, men det har gått opp for meg at porsjonene mine på "øyemål" har blitt gradvis større. Det er jo en årsak til at det er en grense på hvor mye en skal spise og. Var ærlig talt ikke klar over det. Har sett at flere forum diskuterer at for mye avocado kan virke hemmende på vektnedgangen også..... og så fant jeg det jammen i Atkins boka mi og. Ikke mer enn 1/2 pr dag på induksjon. Det sto i samme kapittel hvor det står at oliven, rømme, kremfløte, presset sitronsaft for noen kan stoppe vektapet og noen må faktisk kutte ned på disse tingene for å gå ned......"Hvis du går sakte ned i vekt, moderer ditt inntak av disse varene". :eek: ....jaha, det er jo litt flaut å ikke ha lest det der skikkelig da, har lest boka fra perm til perm minst 5 ganger, men det hadde gått meg hus forbi gitt...... her jeg sitter og klager mens jeg knasker sorte oliven med rømme og spiser avocado med sitron og kremfløte på, - for å sette det på spissen !!
Så nå er det et par ss fløte til dagen. I omelett, eggerøre eller grønnsakpure. Har gått fra 1 - 1 1/2 avocado til 1/2 og da trenger jeg ikke så mye sitronsaft heller.... Hm... man lærer så lenge man lever !
Morsomt å lese, synes jeg. For det virker som Atkins har rykte på seg for å være en diett hvor du kan "meske deg" med vanvittige mengder fett.... Jeg tror ikke det passer for alle. Ikke slik å forstå at jeg er for et magert kosthold (NOT!), men jeg tror at en ss olivenolje har større effekt på fettforbrenningen enn en ss smør. Vi trenger jo en viss mengde fett i kostholdet for i det hele tatt klare å forbrenne fra fettvevet. Men hvis det formelig "flyter" fett i tarmen, vil da kroppen foretrekke å forbrenne fra fettvevet framfor det som er lett tilgjengelig i tarmen? Lurer jeg på.... ;)
Lykke til med induksjonen, Nille! Av og til er det greit å gå livet sitt etter i sømmene og se på hva man har gjort og hva man egentlig bør gjøre. Noen A-ha-opplevelser får man nok da ja...
Det MHM skriver er sånn praktisk hvordan kroppen fungerer.
Det jeg skriver er mer filosofisk i et evolusjonært perspektiv. Vil du vite mer, les boka til Iver Mysterrud :cool: (Jeg har levert den inn igjen på biblioteket for 3dje gang nå :o )
For det som lurer på om det har klikka helt for meg !!
DENNE TRÅDEN ER FRA I FJOR....... !!! Jeg har ingen som helst våropprydning på gang, hverken innvendig eller utvendig eller i huset !! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.