< Tilbake til oversikten

Hvor lenge etter at man har spist for mye karber "detter man ut" av ketosen?

bride2be sa for siden:

Jeg lurer på det, siden jeg spiste på restaurant i dag - kylling i karrisaus, med masse løk og paprika. Men jeg er usikker på hvor mange karber som var i sausen, og om jeg har noe å engste meg over? (Spiste ikke risen). Stixen var lilla et par timer senere, så jeg håper at den er det imorgen også.

Hva tror dere?
På forhånd takk for svar!:)

nøtta sa for siden:

hvis stixen var lille tror jeg du kan ta det helt med ro.....

bride2be sa for siden:

Oki! Takk for svar, nøtta! :D

Det er jo supert, da - om jeg faktisk kan spise kylling i karrisaus med grønnsaker på kinarestaurant en gang i blant, uten å falle ut av ketosen! :D :D :D

nøtta sa for siden:

ja :D sånne ting gjør ting litt lettere :D

bride2be sa for siden:

Ja, helt klart! ;)
Og ikke savna jeg risen heller, den smaker jo ikke noe uansett. :p

Nille sa for siden:

Det blir jo ren tipping da, men er du ute av ketose skjer det ganske raskt. Spiste du kylling i karri med grønnsaker (og ikke ris) og ikke DRAKK sausen, tror jeg ikke det er store faren.
[color=purple][/color]
Om stixen er lilla eller ikke, har mindre betydning. Den kan bli lilla ved stort fettintak, uttørring som ved inntak av alkohol og ved for lite vanndrikking. Som sagt så viser den bare at du har ketoner i urinen din, ikke hvor de kommer fra !

Tror du kan slappe av jeg ....:)

bride2be sa for siden:

Ja, det du sier ang. stixen er jo sant, men jeg er ikke dehydrert, og hadde ikke spist et lass med fett. ;) (Omelett til frokost, litt kokt skinke og masse vann) også denne kinamaten. :)

Men da trenger jeg vel sikker tikke bekymre meg, da. Takk for svar!

nøtta sa for siden:

nei det var jo litt lite fett .....

bride2be sa for siden:

Huff da...! :ler: Det er ikke greit! (Det var fløte i omeletten, da - håper det hjelper litt!)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.