< Tilbake til oversikten

Paulun og kaffe

siv_a sa for siden:

Har lest litt om Pauluns teorier om effektiv fettforbrenning, og han anbefaler å drikke 3 kopper kaffe om dagen. I forumet her ser jeg at flere har dårlige erfaringer med å drikke for mye kaffe, og lurer på hvorfor han kommer med en slik påstand når mange legger på seg av det?? Og hva er greia med alle disse "slankekaffene" man kan få kjøpt?

I det siste har jeg drukket mye kaffe, fordi jeg trodde det ville, som Paulun mener, øke fettforbrenningen, men jeg har bare opplevd det motsatte uten å skjønne hvorfor! Så skal prøve nå, en stund i alle fall, og la være å drikke kaffe, for å se om det hjelper..

HP sa for siden:

Hvilken Paulun bok leste du? Årgang?

Jeg vet ikke hva han lærer nå, men jeg leste en bok av ham for 5-6 år siden som het noe sånnt som "alt om fettforbrenning" - den hadde et slikt råd. Og mange andre som jeg har sett ham gi motstridende råd om senere.

Men, årsaken til at kaffe - koffein, IKKE er bra for fettforbrenningen er at koffein i blodet fører til blodsukkerfall og dermed økning i hormonet insulin, som igjen gir fettlagring. Blodsukkerfallet er også det som gjør at mange bare må ha noe søtt til kaffen. :)

nøtta sa for siden:

jeg har hørt at hvis man drikker to kopper kaffe før man trener forbrenner man mer :p:p:p

Begod sa for siden:

Hvis du går på lavkarbodiett så vil noen oppleve det som HP sier mens det for andre går greit å drikke kaffe. Jeg får tydelig blosukkerstigning av koffein holdig kaffe, blir både sulten, skjelven og blir generelt urolig. Hvis man tar godt med fløte i kaffen så hjelper det på så man ikke får så kraftig blodsukkersvigning.

ssskaldeman sa for siden:

Kaffe, liksom nötter och ost, fungerar olika för olika människor. Jag själv dricker minst fem koppar kaffe om dagen och äter en hel del ost. Andra klarar varken ost eller kaffe. Jag själv stannar i viktminskningen när jag äter nötter, andra klarar det bra. Man får prova sig fram för att se vad man tål och inte tål.

(Paulun är inte så mycket att bry sig om. Han har de åsikter som passar för dagen.)

Sten Sture

themonk sa for siden:

Jeg ville aldri anbefalt noen å drikke kaffe. Hvis jeg drikker en kopp kaffe etter frokost så blir jeg helt utafor og sover garantert ikke på natta. Det kan jo ikke være særlig sunt. :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.