< Tilbake til oversikten

Spm om cottage cheese og krem

Benzo sa for siden:

Har fått helt dilla på CC og krem, spiser opptil en boks cc og 2 dl fløte om dagen. Er dette greit ( iflg Atkins)? Går jo ned i vekt og holder meg innenfor de karbene jeg skal.

Nille sa for siden:

På Atkins Induksjon er det ikke tillatt med CC og heller ikke så mye fløte - da er det i underkant av 1 dl tillatt.
[color=purple][/color]
Men når du er på vedvarende er begge deler greitt, så lenge du holder deg innenfor grensene for karber etc. og du tåler det, dvs. så lenge du tar av er det helt OK - syns jeg. Men stanser vekktapet opp er det muligens et tegn på at 2 dl fløte er litt i overkant av hva kroppen din tåler i lengden .... Da er det det første jeg ville ha prøvd å kutte ned på.
[color=purple][/color]
Det viktigste er at du innenfor filosofien finner DIN måte, det som funker for deg - og det gjør det jo !! :)

Benzo sa for siden:

Takk, kjære Nille :)
Det morsomme var jo at vekta har hoppet ned med 2,4 kg på ca en uke med masse cc og krem. Sikkert tilfeldig, men moro lell :D

des65 sa for siden:

Hvordan er feks en halv cc og 1 dl krem i forhold til Lingberg da? Kan jeg spise dette?

Iset sa for siden:

Cottage cheese er helt lovlig på Lindberg, men kremfløte skal man helst ikke bruke så mye av... Men som Nille sier så kan du vel spise det om du fortsatt går ned i vekt og føler deg vel. :)

nøtta sa for siden:

du kan jo bruke maizena fløte den inneholder ikke mer fett og kalorier en vanlig philadelphia light !! den inneholder 4 g karbo og 19g fedt per 100 g , kanskje det passer bedre på lindeberg ?

nøtta sa for siden:

signerer denne jeg :p

Iset sa for siden:

Den er fettfattig ja, MEN den inneholder transfett som er det verste vi kan få i oss. Da ville jeg heller spist litt naturlig kremfløte, enn å få i meg det mest skadelige stoffet som finnes, omtrent.

nøtta sa for siden:

:eek::eek: oj men jeg tenkte siden lindebergerne må kutte litt ned på fettet - men da var det vist ingen god ide !

hva skjer med transfettet i kroppen ??

Iset sa for siden:

Transfettet ødelegger cellene (membranen), og får oss til å eldes fortere, det er meget kreftfremkallende osv. Her er litt mer info:

www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=11&joinid=1975&parentid=8

AnnaV sa for siden:

Når dere sier CC og krem - er det da pisket krem, eller bare kremfløte oppi CCen som den er? Husk: det finnes ikke dumme spørsmål....Eller noe sånt....

nøtta sa for siden:

nei absolutt ikke det finnes bare dumme svar !! den lever jeg etter :o men det er nok vispet krem det er snakk om , det er ihvertfall det jeg lager .... skal lage det akkurat nå :p:p:p det er bare så nyyyyyyydeli - akkurat som riskrem :D:D:D

des65 sa for siden:

Lagde det for første gang i går, men syntes faktisk det ble for mye krem:o Tror jeg må prøve med mindre mengde, var godt men jeg var ganske "kvalm" på en måte etterpå.

nøtta sa for siden:

ja det skal være mere cc enn krem .... men jeg synes det er godt med litt krem da :o, brukte du kanel og søtningsmiddel ? jeg bruker bare kanel for tiden ....

:):D:)

des65 sa for siden:

Spiste først med bare søtningsmiddel, diastrø, men tok tilslutt i litt kanel og det ble vel bedre tror jeg.

nøtta sa for siden:

ja hvis man har søtningsmiddel må man ha kanel - ellers smaker det søtt fett ..... men jeg bruker bare kanel da ... er litt redd for søtningsmiddel fortiden .....

Benzo sa for siden:

Søtningsmiddel er et must!! Pisker det sammen med fløten, så slipper jeg klumper av Splenda i kremen :)

nøtta sa for siden:

ja da blir det nok enda bedre :eek: er det mulig ?? men jeg må ha en søtningsmiddel fri uke ..... det ser ut som om er det eneste jeg klarer denne uka :o....

nøtta sa for siden:

men det er noe jeg tenkte på her om dagen ... jeg har skjønt at noen tåler det mens andre ikke men de som ikke tpler det , detter de ut av ketosen ? er det det som er kluet ? eller er de fortsatt i ketose men ikke forbrenner fett ?? :o

Nille sa for siden:

Det er helt umulig å svare 100 % på det spørsmålet. Alle har forskjellig terskel for når de er/ikke er i ketose. Det er forkskjellig fra person til person hvor mye en kan spise av hva for å være i ketose eller når man går ut/inn av ketose. Dette er noe hver enkelt må finne ut sjøl. På samme måte som mange er i ketose uten utslag på stix..... og mange som er i ketose med utslag ikke tar av. Det er mange grunner til at jeg irriterer med over stix-hysteriet. Jeg VET hvor lite den fargen betyr....:cool:
[color=purple][/color]
Dette med matvaretoleranse eller hva du tåler uten at vekttapet stagnerer har ikke noe med ketose å gjøre. Jeg kan ikke spise nøtter, kunstig søtstoff og den del andre ting om jeg vil ta av. Det hemmer vekttapet mitt, men jeg er i ketose... Andre ting får meg ut av ketosen, men jeg tar av....
[color=purple][/color]
Det finnes ikke noe fasitsvar - sorry !! :)

nøtta sa for siden:

hvis det ikke finnes et fasit svar - holder det lenge med et nille svar ;)

Nille sa for siden:

:p

nøtta sa for siden:

men hva er forskjellen på f.ks philadelphia light (eller orginal) og cc ..... for kremost og rømme er jo lov på induksjonen men ikke cc :confused:

nøtta sa for siden:

dytter litt

jeg har tatt hintet om at for mye ost ikke er lurt .... men gjelder dette rømme o.l også :confused: gjelder det alle meieriprodukter :confused:

Takk for svar :D

Nille sa for siden:

CC er ferskost, - og ikke tillatt. Det ert en av de meieri produktene som oftest hemmer vekttapet i induskjonsfasen. En av årsakene er at dette er en av de "ostene" man spiser MYE av, - og da blir det lett for mye meieriprodukter, skjønner ?? Du klarer ikke spise SÅ mye Philadelphia eller rømme i et måltid... normalt .... :p
[color=purple][/color]
Lightost skal du uansett ikke spise på Atkins, du trenger fettet.

nøtta sa for siden:

jammen jeg klarer :o må nok kutte ut all ost fermover ja :cool: .... grunnen til at jeg spiser philadelphia light er fordi det er det vi har :rolleyes: bor hjemme ..... men jeg handler inn mat til meg selv egentlig ..... har en egen hylle i kjøleskapet :D ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.