< Tilbake til oversikten

Den STORE Star Trek undersøkelsen

hede sa for siden:

Hva har du sett av det fantastiske STAR TREK??

Undertegnede er ST nerd og ser nå siste episodene av ST Enterprise. Vet ikke helt hva jeg skal finne på etterpå. På tide med enda en spin-off serie spør du meg. Og hvorfor Enterprise ble avsluttet etter bare fire sesonger skjønner ikke jeg!

Kan forøvrig anbefale en annen god sci-fi serie: Battlestar Galactica (2003)

hede

Nille sa for siden:

Jeg har sett alle, men sikkert ikke alle episodene. Bror min er skikkelig Sci-fi fan og nå bor han i USA, har TiVo og er i himmelen.....

hede sa for siden:

Tror jeg på. Drømmen hadde vært å ha SCI-FI channel (eller TiVo som jeg antar er noe tilsvarende?)!! Tenker på å anskaffe en såkalt "Dream Box" og streame alt av kanaler fra nettet. Da hadde jeg fått så det holdt!

hede.

Albertine sa for siden:

Fikk øynene opp for TNG da jeg bodde i Østerrike, og fikk med meg de siste episodene i serien dubbet på tysk. Så måtte jeg investere i DVD-bokser for å få med meg alle episodene, og de kan jeg gjerne plukke frem på mørke høstkvelder for å mimre litt. Lastet ned hele Voyager fra nettet, og har sett alt. Har også sett de to første sesongene av Enterprise, men er ikke så begeistret for den... Siste prosjekt nå er å få lastet ned sesong 5-7 av DS9. Har sett alle filmene, og har lyst til å se hele TOS også. Nå har jeg bare sett noen få episoder.

Jeg ELSKER Star Trek!

Summer sa for siden:

Her er det enten alle eller ingen ser jeg. :D
Kansje det er en idikator på at de er så bra at når en først har sett en, så er en hektet? Eller kansje det bare betyr at dem som ikke har interessen holder seg unna?

Jeg er Starwars fan jeg. Det holder for meg tror jeg..:p

mofe sa for siden:

Har sett TNG, og elsker Data! Han er den skjønneste :ja:

Og jeg titter på battlestar også! Også så jeg farscape da det var.

hede: har du sett stargate? Både sg1 og atlantis? Der har du sci-fi der! Utrolig bra serie.

Iset sa for siden:

Jeg elsket ST da jeg var liten, men aner ikke hvilken serie det var som gikk da, det var iallefall med Spock med de spisse ørene.... Fra 70-tallet, kanskje? Er det den som kalles TNG?
Hva er TOS?

Liker det ikke så godt nå lenger, selv om jeg er Sci-Fi-fan (helst sci-fi-grøssere da, som feks Event Horizon, Aliens osv).

Men Star Wars elsker jeg. Er ikke sånn fan som ligger og sover utenfor kinoen altså, faktisk går jeg IKKE på slike premierer fordi jeg ikke ORKER alt bråket, vil se film i fred og ro jeg. Så jeg venter helst noen uker til alt oppstyret har lagt seg før jeg går på kino på slike filmer.

Iset sa for siden:

mofe: ei venninne av meg er besatt av SG1, hun snakker ikke om annet hehehe. Jeg har kun sett en episode. Grei nok den. Jeg elsket filmen. :)

Begod sa for siden:

Har bare sett en og annen episode av Star Trek, er mer B5 fan, tror jeg har sett alt i den serien.

HP sa for siden:

Jeg er ingen trekie, har enda ikke sett en hel episode.

donjuanwannabe sa for siden:

Star Wars her også (ikke 1,2,3 da). Har vel sett 1/2 episode av ST, det holdt for meg.

Ja, Alien-filmene er også en av mine store favoritter.

hede sa for siden:

Først og fremst: veldig kjekt å se at det finnes ST nerder der ute i lavkarboverdenen!! Seriene har karakterer det går an å "bli oppriktig glad i" (uttaler jeg med håp om ikke høres altfor nerdete ut..).

Nå er jeg ferdig med ST Enterprise, og som jeg sa innledningsvis (i første posten), hvordan kan denne serien avsluttes etter kun fire sesonger overgår min fatteevne. Jeg har satt pris på alle seriene, på sin måte. Først og fremst TNG (The Next Generation) hvor Patrick Stewart gjør en strålende prestasjon!! Etter min mening bærer han serien. ST Enterprise stiller likt. Ikke på grunn av Enterprises kaptein. Her er det etter min mening komplimentet av alle karakterene som gjør serien.

Spock (med de spisse ørene) er en karakter fra den originale serien. Star Trek The Original Series (TOS) (1966-69).

The Next Generation (ST TNG 1987-94) følger i Kaptein Kirks fotspor en generasjon etter.
[quote]hede: har du sett stargate? Både sg1 og atlantis? Der har du sci-fi der! Utrolig bra serie./QUOTE]
"Samboeren min" (eier hus og bor sammen med en kamerat) er fanatisk SG1 og Atlantis fan. Jeg har Sesong1 av SG1 men ble ikke hektet. Ble litt for mye McGyver... SG Atlantis har jeg planer om å interessere meg mer for.

Battlestar Atlantica kommer til å bli episk sci-fi messig. Det er jeg helt sikker på!!! Denne serien har troverdighet på mange måter. Persongalleriet er ufattelig bra. Vi opplever sorg, smerte og glede virkelighetsmessig (er det et ord?) som jeg ikke har sett i noen annen sci-fi serie til dags dato.

Begod:
Liker du B5, elsker du ST Deep Space Nine. B5 er som en "soap" å regne sammenliknet...

DJWB;
1/2 episode av ST er for lite... Tar litt tid å bli hektet. Og det er verdt den tiden...

Alien er bra!!! Husker jeg som liten (mindre) leste Alien tegneserie og ble vettskremt. Filmene, og spesielt den første, gjør at jeg fremdeles ønsker å ha en hånd å holde i.

hede

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.