< Tilbake til oversikten

Hei.

#1

Katty sa for siden:

Lurer på en hel del her jeg:)Dette er andre dagen min her og synes det er utrolig inntrenankt å lese hva dere skriver.
Hva menes med den stixen dere snakker om?
Og lurte også på hvor lang tid vil det ca ta før jeg kan se eller merke at jeg har tatt av noe?
Er det dumt å spise mindre karbo en 20g?


#2

Nille sa for siden:

Hei Katty ! Jeg har allerede svart deg i den første tråden du postet i. Nedenfor er det jeg skrev der. De stix'ene de snakker om er Ketostix. Det er noen "pinner" du kjøper på Apoteket som viser innholdet av ketoner i urinen. har du ketoner i urinen er du i ketose og da forbrenner kroppen din fett. Det er dumt å stole for mye på, eller henge seg opp i fargen. Alle vil den skal være mørkest lilla, for da tror folk at de forbrenner mer. Det er IKKE riktig. Noen forbrenner som bare det og får aldri utslag. Andre har utslag men tar ikke av et gram. ketostix er en grei indikator på at du ER i ketose, bare det er utslag betyr det ikke noe hva fargen er. Du kan få lys når du drikker mye vann eller mørkere hvis du drikker lite. Er du i ketose vil du også ha dårlig ånde (aceton ånde), iallefall de første 14 dagene !

Det er ikke noe vits i å spise mindre enn 20 gram karber til dagen. Det er OK å spise 15, men ikke mindre. Du tar heller ikke av mer ved å spise mindre enn 20. (Atkins hadde i begynnelsen på 70-80 tallet en grense på 8 karber pr dag. Senere forskning viste at man fikk samme effekt med 20, derfor ble grensen endret).

her er det jeg postet fra før:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.