< Tilbake til oversikten

Spise på ketose?

Katrine sa for siden:

Kan jeg spise gele og fløte, og dressing på ketose? Takk for alle svar:eek::D

Nille sa for siden:

Vet ikke helt hva du mener "å spise på ketose". Men du kan spise gele, fløte og dressing i begrensede mengder på Atkins Induksjon - og du vil fremdeles være i ketose om du gjør det.....
[color=purple][/color]
Håper det er svaret du var ute etter ?? :D

Katrine sa for siden:

hehe, ja det var akkurat det jeg lurte på! Jeg formulert meg bare utrolig dårlig! :o

Iset sa for siden:

Sukkerfri gele (Fun light bringebær er best, Heistad er ikke god) med pisket krem er sååå godt. :sikle: Skal lage det til meg selv i barneselskapet til jenta mi i morgen så jeg ikke sprekker på alt det andre snadderet. :D
Når det gjelder dressing er det lurt å sjekke karboinnholdet, noen inneholder mer karbo enn andre. Spesielt LETT-dressinger med mindre fett er mer karbohydratrike. :)

nøtta sa for siden:

ja se opp for light produkter der har de som oftest erstattet fettet med sukker ....

løkke tell :D

Katrine sa for siden:

Takk for alle svar! :D

Fun light gele sier du? Hmm... er det noe man får kjøpt eller lager man det selv? Nam nam nam nam

Iset sa for siden:

Den lager du selv av Fun light-saft. :) Bringebær er best.
Det går ca 6 gelatinplater på 0,5 dl væske. Bløtlegg platene i 5-6 minutter. Kok opp litt vann (2-3 dl) og smelt gelatinen i det kokende vannet. La det avkjøles litt før du blander det med vann + saft (sterk blanding!) så det blir 0,5 dl væske tilsammen. La det stivne. Kjempenydelig!!

Katrine sa for siden:

Juhu!!!:D Gleder meg allerede! Takk!

Iset sa for siden:

Er veldig godt. :D
Jeg har nettopp laget 2 liter, en stooor bolle, til selskapet i morgen. Bbrukte 20 plater gelatin, håper det var nok. Skulle kanskje vært 24-25, men det går nok bra. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.