< Tilbake til oversikten

heistad-gele

Katrine sa for siden:

Gjerne dette er et dumt spørsmål, men prøver for det om! :)
Skal man veie geleen mens den er pulver eller når den er "ferdig" gele?

Takk for alle svar jeg fikk på innleggene mine i går, ettersom jeg er ny her! Kjempe å ha noen i samme båt! :)

Katrine

guro sa for siden:

Men er det karber i den da? Det er vel bare 'ting' med karber du veier og teller, eller?

Iset sa for siden:

Jeg har aldri veid den, det er jo 0 karbo i den. :)

Katrine sa for siden:

Åja... hehe...:o

Så fint da! :) Når kan man begynne å spise den? Nam nam

nøtta sa for siden:

åh er det null karber i sjokoladepuddingen å ??? leste her at noen hadde blandet det med piska krem ...det blir jo nesten sjokolade mouse det :D

Iset sa for siden:

Nei i sjokopuddingen er det karber, men ikke så mange, tror det er 3-4 per 100 gram. Men les på pakken, jeg er ikke sikker. :)

Husk at gele laget på gelatinplager og Fun light bringebær, er MYYYE bedre enn Heistad sin ekle kunstige gele. Selv om Fun også er kunstig søtet, så smaker den faktisk 98 % ekte gele, har ikke den ekle kunstige bismaken som Heistad har. Aldri mer Heistad på meg!! Lager heller Fun-gele!

nøtta sa for siden:

gelatinplager ??? :p mener du plater ?? :p:p:p men lager du bare av saft og gelatin ?? jeg hater fun light saft ... ( bortsett fra isteen) så da burde jeg kanskje ikke prøve meg på heistad ?? men jeg har smakt sjokolade puddingen før ( min leavkarbo tid...) og det var god ... og jeg er desperat etter sjokolade mouse !! spesielt etter ferien med det som dessert hver dag sukk

Iset sa for siden:

Hvis du liker bringebærgele så liker du fun light-gele med bringebær. ;) Hvis ikke så er det jo noe annet. Men du kan jo velge mellom mange smaker. Prøvde med fersken en gang, men konsistensen ble ikke så god. :eek:
Jeg liker heller ikke å DRIKKE fun light, bare geleen.

Og ja, jeg mente gelatinplater. :flau: :flau:

nøtta sa for siden:

kanksje jeg skal prøve meg på geele ?? hm ... nei jeg må nok lage sjokolade krem mmmmmmmmmmmm ......

nøtta sa for siden:

kanskje .... ehm :rodme: det går litt fort i svingene her ....

Katrine sa for siden:

Nå står geleen i kjøleskapet og stivner, gleder meg! nam nam:D :D Hva anbefaler dere å ha til? Ren fløte, eller skal jeg piske den til krem, eller finnes det en form for vaniljesaus som er "lovlig"?

Katrine:)

Katrine sa for siden:

og ja, hvor lenge må den stå før den blir stiv? (har den i kjøleskapet som sagt)

Ziggy sa for siden:

.
Hei Katrine...

Her har du oversikt over de nyeste versjonene av vaniljesaus som jeg har tilpasset til lavkarbokosthold fra div. notater og bøker jeg hadde liggende. Håper det kan hjelpe deg...

Nå har jeg ikke prøvd å lage et par av dem,men jeg mener de er bedre enn den jeg har lagt inn her fra før.

Håper du gir tilbakemelding på hva du lagde, hvordan, og smak mm....

Ziggy

.

snoopygirl sa for siden:

jam-jam,,,gele er kjempe godt altså,,,kooos deg masse med gele i dag da.....jeg for min del syns det er aller best med vanilje saus til jeg..
[color=#ff00ff][/color]
ha en koos helg

Katrine sa for siden:

Takk for flott svar! Spiste "masse" gele og koste meg i går:D Igår laget jeg den vaniljesausen jeg fant i det andre innlegget ditt, den var noe som 1 egg, 1 dl fløte, 10 dråper vaniljeessens og 2-3 ts søtningsmiddel. Denne var helt grei, men tror nok jeg prøver en av de andre neste gang, for å si det sånn! Gjerne prøve å blande ut fløten md vann?, for syns hele greia smakte litt vel mye ren fløte. Jeg er på induksjon forresten..

Katrine:D

God helg

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.