< Tilbake til oversikten

Alkohol på induksjon

Katrine sa for siden:

Kan man drikke sprit, som inneholder 0 karb og feks pepsi max på induksjonen??

vskr sa for siden:

Hei Katrine
Har gjort det en gang (drukket brun sprit/og sprit med sprite zero som blandevann), men holdt på induksjonen en uke ekstra bare fordi jeg hadde dårlig samvittighet. Men tror at det skal gå greit. Det er selvfølgelig forskjellig hvordan kroppene våre reagerer på alkohol og på søtstoffer.

Mener at jeg har lest et sted her inne at alkoholen er det som forbrennes først, deretter fettet. Og at en har en "tendens" til å bli lettere full.. (obs,obs:) ). Men jeg er ikke sikker.

-V-

Nille sa for siden:

Helt riktig !! Et glas vin i ny & ne spiller ikke så veldig stor rolle. Men to tre drinker vil nok "utsette" fettforbrenningen noen dager ja. Og det at man blir fortere full...... det blir litt sånn "aber plötslich" - bråfull... Jeg tåler halvparten av hva jeg tålte før. Vær forsiktig ! :wacko:

dolphy sa for siden:

Som de andre sier, så forsinkes fettforbrenninga. Kroppen blir opptatt med å kvitte seg med alkoholen...
Men, vi må ikke glemme alle rare bakt-potet lyster og lignende man får, og for ikke å nevne nedsatt bedømmelse og viljestyrke.. "Jammen én tyrkershot tåler både formen og ketosen..." :blinke::nei: Been there done that. Klarte jeg fint på byen når jeg holdt meg til vin -bortsett fra at jeg ble aber plötslich drita da, som Nille så fint kalte det... Hehe.. Men bomma med noen drinker en gang.. Da gikk ketosen til H****** og jeg driver og prøver å gjenopprette den...
Mitt tips, til syvende og sist etter mye babling; hold deg til litt vin. (det beste er å holde seg unna helt de to første ukene, men det har man erfart at ikke er barebare ;) )

Karin sa for siden:

Iflg Atkins skal man ikke ha alkohol under induksjonen. Det er først på vedvarende at man kan begynne å prøve seg litt fram her. Jeg tror nok jeg ville anbefale å følge boken her.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.