Heisann alle sammen!
Jeg er ny her, så håper ikke jeg stiller for mange dumme spørsmål.
Jeg har nettopp begynt på atkins-kuren. Ikke for å gå ned i vekt, men fordi jeg har i flere år hatt problemer med overflod av candida i magen, som fører til diverse plager for meg, spesielt underlivvsopp. Har gått til forskjellige leger, uten å få et gram sympati. Beskjeden jeg fikk var at det er noen som er plaget med sopp kronisk, og at jeg desverre var en av dem!! Kjekt å få høre i en alder av 24...:(
Ble anbefalt av en venninne å prøve fotsoneterapi. Det er etter hennes anbefaling at jeg begynner på atkins. Søsteren min har nylig gått på det samme og hun har forklart meg ganske mye.
Er det noen andre som er i lignende situasjon som meg?
Jeg har hatt candida i mange år, gikk på sukkerfri og gjærfri diett i noen måneder for endel år siden (tok også en haug med soppdrepende og immunstyrkende tilskudd ved siden av - tarmbakterier er viktig!!) og ble totalt kvitt det. Både migrene, muskelsmerter, hudplager, underlivsinfeksjoner og mange andre plager forsvant.
Desverre klarte jeg ikke holde dietten og sprakk, og plagene (med unntak av noen) kom tilbake.
Jeg merker jeg slåss mot soppen hele tiden, i gode mat-perioder er jeg helt kvitt alle symptomer, men så snart jeg spiser sukker og gjær (helst sukker da) så er det på an igjen.
Jeg kan bare si: lavkarbo virker!! Spesielt lavkarbo totalt uten sukker og gjær, dvs ketolyse eller Atkins.
Hei katrine
Hadde de samme problemene før jeg gikk på Atkins. Har ikke fått dem til bake selv om jeg ikke har gått på den på noen mnd. Men skal begynne igjen:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.