< Tilbake til oversikten

Hvilket tilbehør til TUNFISK-BIFF?

Iset sa for siden:

Jeg fant tunfiskbiffer på Lidl i går, kjempebillig (rundt 20 kr for to stk!), har aldri funnet det før, og heller aldri smakt det men det ser veldig godt ut.
Men hva er godt å ha til? :)

Summer sa for siden:

Tunfiskbiff... Hørtes spesiet ut. Du får oppdatere oss på smaken da. :)

Aline sa for siden:

jeg har en venninne som elsker det :) tilbehør?

jukseris, eller kokte/dampede grønnsaker. eller wokede grønnsaker?

:) lykke til og rapporter til oss :D :D

sunbeam sa for siden:

tunfisk biff er knallgodt (hvertfall den jeg har spist på restaurant..har ik prøvd lidl..)
Hvorfor ikke blomkålstappe som tilbehør hehe (:D jeg er nyfrelst stappeelsker og spiser den flere ganger i uka...)

Ellers vanlige kokte grønnsaker.. dessuten er sopp, løk og tomat med ost over i ildfast form i ovnen kjempegodt til alt mulig :)

Iset sa for siden:

Takk skal dere ha. :D
Jeg skal prøve dette i morgen! Idag skal vi ha en kyllingrett fra Nille. :D

jeef-micro sa for siden:

Jeg bruker å steke tunfisken i stekepanne sammen med fresk sopp og løk, og ha i litt fløte (blir som en saus) :sikle: ELSKER tunfisk som ikke har vært på blikkboks...

Iset sa for siden:

Nam nam. :sikle:

Har hørt det ikke smaker som tunfisk i det hele tatt, stemmer det? Hva smaker det? Gleder meg til å prøve i morgen. :p

jeef-micro sa for siden:

Det er den på blikkboks som ikke smaker tunfisk:p ... biffen smaker tunfisk den ;) KJEMPEGODT!!! absolutt min favorittfisk ja :sikle:
må advare deg da... hermetisk tunfisk blir ikked en samme etter middag i morgen :)
:klem:

Iset sa for siden:

Ja herlighet, selvfølgelig. Hehehe jeg tenker ikke alltid før jeg skriver. :eek::o
Årh gleeeeder meg til i morgen, nå ligger tunfisken til tining. :sikle:

Karin sa for siden:

Jeg kjøpte de tunfiskbiffene på Lidl en gang, og de var deilige. Jeg lagde en hollandais-saus og hadde dampet brokkoli til. Kjempegodt! Sausen passer kjempegodt til brokkoli, og til asparges også, når jeg tenker meg litt om... Nykvernet pepper på biffene hever smaken veldig.

Ziggy sa for siden:

Jasså.....jasså....mmmmmmmm.........kyllingrett....er det en oppskrift jeg har gått glipp av??????:hungry: :hungry: :hungry:

.

Iset sa for siden:

:D

Det er Karen B's kylling med bacon, timian og fløte, den ligger her inne. Herreguud så godt!!!!!! Har 3 kyllingfileter igjen, med masse bacon rundt, som jeg skal ha i morgen fordelt utover dagen hehe. Hmm kanskje en til frokost? :sikle:

Ziggy sa for siden:

Hehe...så du var her...så jeg bare måtte spørre!!!!

MMM...gleder meg...DEN skal jeg prøve!!!!!!!!!!!

.

Aline sa for siden:

iset hvordan smakte det??? og hva hadde du til?? :)

(Aline skal servere tunfiskbiff imorgen :p :D ;) )

Iset sa for siden:

Det smakte (unnskyld uttrykket) JÆVLIG! :eek:

Aldri mer.

Men det var nok bare en dårlig billig-type.- Har hørt masse skryt av de man får servert på restaurant.

Aline sa for siden:

ops... :o iiik!! hva skal jeg servere ikveld?? :o hm... kjenner en som likte de fra lidl, må spørre henne hva slags magi hun utførte på de :ja: ;)

Aline sa for siden:

suksess!!! :stortsmil

jeg pepret biffene før jeg stekte de på ganske høy varme i 4-5 minutter på hver side (burde nok bare stekt de i 2-3 for de ble litt tørre...)

som tilbehør brukte jeg wok classic fra findus og yoghurt/karridressing fra Marianne og hviske ris... ;)

som forrett laget jeg dadler med bacon (det er så syndig digg, at det ikke burde vært lov!! :D )

det ble iallefall godt :ja:

Mum 4 2 sa for siden:

Jeg har brukt den fra lidl mange ganger og alltid syntes den var god. Tiner biffene, vasker de, tørker av de, peprer og salter og av og til så vender jeg de i sesamfrø (blir en slags panering).
Woker grønnsaker til.

Kanskje dine var dårlige på noe vis? Eller så var det rett og slett bare en smak som ikke tiltalte deg.

siljel sa for siden:

Jeg har kjøpt tunfiskstekene fra Lidl i mange år, da jeg har bodd i Storbritannia. Gleden var derfor stor når jeg fant den i Norge også!

For mitt vedkommende er det bare en måte(mmmm): Nykvernet pepper og med et par (en god del) dråper sitron på, stekes godt i panne.

En av livsrettene mine. Aldri hatt tunfisk på noen annen måte egentlig (utenom i salat da, fra boks). Har blomkål og andre kjekke ting ved siden av. Nammnamm. Spiser det alene som snop jeg. (Ide! Løpe ut på kjøkkenet.....)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.