< Tilbake til oversikten

Soyamel..

Lara sa for siden:

Jeg har kjøpt soyamel jeg...Men husker ikke hva jeg skal bruke den til...:rodme: :rodme:

Iset sa for siden:

Gå på detaljert søk her inne, og skrive inn "soyamel", og sett søket på kun "oppskrifter", så får du nok frem en hel del. :)

Det kan brukes til blandt annet brød, kaker, kjeks, smoothies og slike ting. Men soyaprotein er bedre, for det er uten smak. Jeg liker ikke soyamel-smaken. :)

Lara sa for siden:

Ok 1000 takk!:)

Lara sa for siden:

Jeg finner ikke noe ut av det jeg...Må jeg virkelig lete igjennon alle innleggene som står under oppskrifter:confused:

Iset sa for siden:

Neida, du går inn på "søk" oppfor her, så trykker du "avansert søk" og da får du opp en søkeside. I "nøkkelord"-kolonnen skriver du "soyamel". Ikke skriv noe i kolonnen for "brukernavn".

Til høyre (rett under "brukernavn") på samme siden ser du et vindu med alle temaene på hele forumet. Skroll nedover og trykk på "oppskrifter". Så trykker du "søk nå" nederst.

Da skal alle oppskriftene som inneholder soyamel komme frem. :)
Jeg pleier å gjøre slik ofte, om jeg feks har lyst på kylling en dag men ikke er sikker på hva jeg skal lage, så søker jeg slik på kylling, og da kommer det masse kyllingretter frem. :)

Du trenger ikke søke spesielt i oppskriftsforumet, men hvis du ikke gjør det får du frem alt på hele forumet som er blitt skrevet om soyamel eller det du søker etter, og da må du lete gjennom dagbøker osv. Stress.

tuttamost sa for siden:

Tusen takk til Iset for kjempegod forklaring på søkefunksjonen :)
Har prøvd å få det til noen ganger, men nå tror jeg sikkert jeg skal klare det!!:o

Lara sa for siden:

Det tok litt tid,men nå skjønner jeg også det..:p Takk skal du ha Iset!:blomster:

Lara sa for siden:

Glemte å spørre om dette:Hva er forskjellen på soyamel og soyaprotein..:confused: Nå er jeg kansje litt dum igjen altså:snill:

Iset sa for siden:

Ja nå er du virkelig dum altså! :p:p
Neida hehe.

Soyamel har mye høyere innhold av karbohydrater enn soyaprotein, som kun består av selve proteiner i soyabønnene (eller noe sånt). Soyaprotein smaker ikke noe (slik som soyamel :eek:) men er mye dyrere. Jeg bruker Twinlab Vegefuel (boks i sølv og svart, helsekosten), men det er billigere i Sverige og på [url]www.ketolyse.no[/url]. :)

Nille sa for siden:

Soyamel er soyabønner som er malt opp. ca 20% KH.
Soyaprotein, eller soyaisolat som det kalles, er soyamel som er renset for KH. Jo renere protein en ønsker jo dyrere blir det. Med 3-4% KH kan det koste 100 kr for 500 gr, mens 100% protein koster 229 kr pr 500 gr.
[color=purple][/color]
Det anbefales en renhet mellom 95-98% det gir god smak og bra pris og de få KH har ikke praktisk betydning.

Lara sa for siden:

Dere skulle hatt en:suss: altså! Takk nå ble jeg litt klokere:D Så nå skal jeg skyve soyamelet laaangt inn i skapet og kjøpe soyaprotein:cool: Kansje det blir Sverige tur i helgen...

Shorty sa for siden:

Huff, æ starta ei ny lenke med dette temaet. Prøvde først å søke men fikk ikke opp noe... Vel, ville bare si en gang til at jeg har et soyamel fr Spielberger som har et karbo innhold på 3,1 g pr 100. Kjøpt på Life helskostbutikk... Synes ikke det er noe smak av det men nå har jeg ikke prøvd soyaprotein da..:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.