Folk er jo inne på desse sidene for å skaffe seg kunnskap.:mad:
Det eg legger merke til når eg er inne på sider som er negative til metta fett er at dei formulerer seg ofte sånn: alle veit jo at metta fett er farleg.
Følger prinsippet om at dersom ein berre gjentek nok ofte nok så blir det ein sannhet:mad: Reklamens første bud.
[quote=205gti16v]Folk er jo inne på desse sidene for å skaffe seg kunnskap.:mad:
Det eg legger merke til når eg er inne på sider som er negative til metta fett er at dei formulerer seg ofte sånn: alle veit jo at metta fett er farleg.
Jag tycker att Helsenett förstör diabetikernas hälsa med sina usla råd.
Jag får mail varje dag från diabetiker sopm kunnat sluta med medicineringen sedan de börjat att äta om jag. De får ett bättre liv när de slutar med socker och börjar med fett.
I Sverige har man provat en försiktig lågkolhydratkost i Karlshamn och i Trollhättan. I går skrev Dagens Medicin om studien i Trollhättan. Där har 25 överviktiga patienter (BMI mer än 30) fått äta en lågkolhydratkost bestående av 20% kolhydrater, 50% fett och 30% protein (samma som i Karlshamnsstudien).
Efter drygt två månader hade de gått ner i medeltal 5,3 kg. En hade gått ner 26 kg!
Blodsockret och blodtrycket hade gått ner på samtliga.
Patienterna rapporterade att välbefinnandet hade ökat och att de upplevde mindre trötthet och bättre humör.
Ja, hva skal potetbøndene gjøre om vi alle sammen slutter å spise poteter? Norge er jo potetland nr 1. :råll:
For ikke å snakke om at legene jo mister jobben pga alle som er så friske. :P
Så måtte individa i feilerneringsrådet fått seg ærleg arbeid(ikkje som pottitbonde).
Dei kunne gjeta sauer på Hardangervidda(eller reinsdyr i Canada kanskje). Kan ikkje tenke meg at grizzlyen vil ete Drevon eller Norum:D Så Canada er sikkert bra.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.