< Tilbake til oversikten

Kommer i Mat & Helse

Iset sa for siden:

Kjempebra! Jeg trodde det skulle komme i septemberutgaven og ble så glad da jeg fikk det i posten, men såå skuffet da du ikke var der allikevel. Hehe.
Men da kan jeg vente meg artikkelen i postkassen nå snart. :D:D

ssskaldeman sa for siden:

Jeg ble like skuffet, jeg! Men nå er jeg kjempeglad!

(Mitt första försök att skriva på "norsk". Blev det rätt?)

Sten Sture

Iset sa for siden:

Hehehe. Ja det var helt perfekt. :D:D

205gti16v sa for siden:

Vart og vonbroten når det ikkje kom i september. Du har jo skreve den mest underhaldande lavkarboboka ever:)

Kjempegott att höra. Skriv en recension!

Sten Sture

MHM sa for siden:

Må også skryte av boka di Sten Sture! Den er skrevet med så snert og humor - og den er provosende og opplysende. Herlig! I dag har jeg lest høyt fra den på et foredrag for cirka 35 kostholdsinteresserte nordmenn, så forhåpentlig øker det salget ditt litt...;)
[color=navy][/color]
:klem:
[color=#000080][/color]

[quote=MHM] (snip) I dag har jeg lest høyt fra den på et foredrag for cirka 35 kostholdsinteresserte nordmenn, så forhåpentlig øker det salget ditt litt...;)

Kul att höra. Vad tyckte nordmennen? Var det någon som höll med om budskapet?

Sten Sture

MHM sa for siden:

Jeg leste noen avsnitt der du beskriver hvordan kroppen vår ikke er en forbrenningsovn, og at kjøtt og fett gjerne kan ha mye kalorier når man setter fyr på dem.... Utrolig morsomt skrevet synes jeg! Også leste jeg om hvordan søppelmat (skräpmat) i mindre porsjoner er bedre enn store porsjoner... (jmf kalorimodellen). [color=navy][/color] Joda, de nikket anerkjennende, og flere kom fram etterpå for å skrive av tittel og ISBN-nummer på boka. Tror de fleste som setter seg inn i dette synes det hele er ganske så logisk. Å spise det vi er skapt til å spise - hvem kan egentlig nekte på det? Foruten dietister og leger da, som egentlig burde ha de beste forutsetninger for å forstå dette først....:rolleyes:

Nille sa for siden:

Ja, nå har jeg lest i Mat & Helse + det du har skrevet her inne... Så nå kjøper jeg boka di jeg og !!
[color=purple][/color]
:D

[quote=Nille]Ja, nå har jeg lest i Mat & Helse + det du har skrevet her inne... Så nå kjøper jeg boka di jeg og !!

Bra idé, men hur var artikeln?

Sten Sture

Nille sa for siden:

Artikkelen var kjempebra. En balansert god artikkel med masse god informasjon. Helt "deg". Har de ikke sendt deg bladet altså ?? Det burde de nå har gjort ...
[color=purple][/color]
Tror nok du får noen flere tilhengere nå ja ! :D

Det ska bli spännande att läsa! Man har lovat att skicka tidningen. Men posten mellan Sverige och Norge brukar ta lång tid på sig. Den sitter väl fast i tullen!

Sten Sture

Iset sa for siden:

Kjempebra artikkel!!!! Så de nevnte Kwasniewski også, han er en av mine store helter. :D

Min också! Jag kände inte till Kwasniewski när jag skrev min bok. Tur det, annars hade jag kanske låtit bli att skriva själv! Kwasniewski har ju kört nästan samma diet som jag i massor av år.

Ingenting är nytt under solen!

Sten Sture

Ziggy sa for siden:

Du Iset, vet du hvor man får tak i boken til Kwasniewski(på engelsk, ikke polsk..)? Har hørt om teoriene hans, men ikke funnet boka noen steder....

.

Iset sa for siden:

Nei jeg har bare lest en rekke artikler om han og kostholdet hans i flere utgaver av Mat & Helse. Har lenge hatt lyst på bøkene, men har ikke summet meg til å skaffe dem enda. Nå er Ssskaldemans bok nr 1 på lista mi, så skal jeg prøve og skaffe de andre også. Kan jo maile Mat & Helse og spørre dem feks.

donjuanwannabe sa for siden:

Jeg har også bestilt boken din ssskaldeman (fra Sverige). Gleder meg til å lese!

Nena sa for siden:

Du har noe å glede deg til - den er lettlest, inspirerende og ga i alle fall meg en god del å tenke på!

Ziggy sa for siden:

.
Bestilte du den fra Sverige? Hva kostet den inklusive frakt??? Nordli tar ca 250,- for boka...

.

Oops, jammen bra du spurte. For nå skulle jeg til å legge ut link til der jeg bestilte den. Jeg sjekket tilfeldigvis prisen og den koster jo kr. 249,-!! Og det var kampanjepris! (egentlig kr. 279) Kostet jo kr. 150 for noen dager siden!

Først så sendte jeg mail til Bokus.com men da fikk jeg mail tilbake (på engelsk! :D) om å bestille fra Akademibokhandeln.se istedet. Jeg gjorde det og sendte VISA-nummeret på mail. Frakt vet jeg ikke, men jeg regner med at det ikke blir "for" mye. På Bokus står det også at de samarbeider med Akademibokhandeln.

Jeg tror ikke jeg sjekket prisen før jeg bestilte på Akademibokhandeln. Men jeg såg jo prisen på Bokus, jeg kunne jo ikke vite at prisen er 100 kr mere på 2 bokhandlere som samarbeider! Eller har de satt opp prisen de siste dagene fordi det er mange norske som bestiller fra Sverige istedet for Norge?

Har ihvertfall sendt haste-mail til Akademibokhandeln via DHL nå ;) og avbestilt (hvis den koster kr 249). Men de har sikkert sendt pakken nå. Da blir det toll i tillegg da! Får håpe de satte opp prisen etter jeg bestilte da.

Mye styr for å spare kr. 100 må jeg si. :(:) Blir vel heller at jeg taper 100 kr.

Ziggy sa for siden:

.
Hmm.. det virker litt krotete ja....men jeg kan berolige deg med at du ikke kommer til å få hverken toll, mva eller fortollingsgebyr på boka, da kjøp av bøker fra utlandet er tollfritt!!!:) :) :)

.

Tollfritt på bøker har jeg aldri hørt om før, er du sikker? Er det ikke kr. 200 som er grensen samme hva det er? Bra hvis det stemmer da.

Ziggy sa for siden:

.
I såfall har jeg vært ekstremt heldig, da jeg mange ganger om året kjøper bøker for godt over 200,- og får dem levert i postkassa uten noe som helst krav fra tollen...

.

Nena sa for siden:

... bøker betaler man ikke toll på - heller ikke moms! Jeg bestiller også mye bøker fra utlandet, gjerne for langt over 200 kr hver gang :eek: ... like gøy hver gang!

Nille sa for siden:

Som en av www.amazon.co.uk 's beste kunder, kan jeg garantere at det ikke er toll på bøker. Jeg bestiller somregel for ca. 5-600 kr omgangen. Har aldri betalt et øre i toll - pakka er merket "TOLLFRITT".
[color=purple][/color]
Heeeelt sant !! :D

Kuult, lærte jeg noe nytt i dag da! :)

Men står dette i tollreglene i Norge eller er det fordi sender bare skriver "gift" e.l. på pakka? Gjelder dette spesielt for bøker bare?

Nille sa for siden:

Det står i tollreglene at bøker og trykksaker er "tollfritt". :)

Det er en del andre varer også som er tollfritt. Men da spiller det inn hvor de de er produsert hen. Og/eller hvor de sendes fra. Det er også spesielle EU/EØS regler som gir tollfrihet for en del varer - men jeg kan ikke liste dem opp her. Om det er noe spesielt du leter ettet kan du sjekke direkte med Tollvesenet.
[color=#800080][/color]
Om du reiser selv og tar med varer er det også forskjellige regler:
www.toll.no/index_emne2.htm

[color=#800080][/color]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.