på rema 1000 har de nå fått et brød som heter barnebrød. i første øyekast ser det ut som kneip. men det er det IKKE!
Det er saftig og godt. og inneholder mye mer fiber en andre lignende brød. og så er det bare 39.9 karbohydrater i det. altså mindre en i mange grovbrød!
nå har jeg kasta pakken for noen dager siden så jeg kan ikke si hva annet som er i det. men det er godt hvertfall. og det er tynn skorpe og ingen store frø i. mange barn liker jo ikke dette.
Nå har vi vert å handla igjenn, min kjære er blitt veldig glad i dette brødet.. og siden han "må" ha brød så er jo det fint at han spiser et som ikke er så alt for usundt.
innholdet i brøde er :
energi 940kJ ( 222kcal )
Protein 9,2g
Karbohydrat 39,8g
hvorav sukkerarter 1,5 g
Fett 2,9g
hvorav:
mettede 1,3g
enumettede 0,8
flerumettede 0,7
Kostfiber 4,9g
natrium 0,5
Nå har vi vert å handla igjenn, min kjære er blitt veldig glad i dette brødet.. og siden han "må" ha brød så er jo det fint at han spiser et som ikke er så alt for usundt.
innholdet i brøde er :
energi 940kJ ( 222kcal )
Protein 9,2g
Karbohydrat 39,8g
hvorav sukkerarter 1,5 g
Fett 2,9g
hvorav:
mettede 1,3g
enumettede 0,8
flerumettede 0,7
Kostfiber 4,9g
natrium 0,5
oj dette var jo ikke så alt for ille og spesielt ikke hvis man følger fedon
Det er ikke transfett i det da? Det er det jeg er mest redd for. I mange brød er det faktisk det, både grove og fine brød. Dersom det står "herdet herdede fettsyrer" eller "delvis herdede fettsyrer" på innholdsfortegnelsen, så kjøper jeg det ikke. Noen ganger står det tilogmed kamuflert som "vegetabilsk fett", og da vet man jo ikke hva det er. :grrr:
så absolutt.. og så er det det der med prisen da..
og frøene inni brødet..
tror ikke jeg ville fått fedonbrødet i hverken lillebroren min eller min kjære.
dette brødet koster 15 kr.. på solbrød ved skolen koster fedonbrødet 36kr. så det er litt forksjell.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.