I dag var jeg på Vinmonopolet og sjekket utvalget av alkoholfri vin. Det må jeg si var stusselige greier! Og på den ene rødvinen de hadde sto det ingenting om karbohydratinnhold. Jeg fant imidlertid en hvitvin som hadde 20 g karbohydrat per glass! Jeg trodde det var mulig å finne noen med litt lavere innhold, slik at jeg kunne nyte et glass alkoholfri vin på lørdagskvelden. Noen som har tips til alkoholfri rødvin som har lite karbohydrater? Det må være rødvin, siden jeg ikke liker hvitvin noe særlig. Og det må være alkoholfritt.:p
Stod det virkelig karbohydrat innholdet per glass? :eek: Uansett, det var jo helt horribelt - men alkoholen må vel bli erstattet med noe. Nå husker jeg ikke i farta hva det er i en vanlig tørr hvitvin, men mener at dem skriver gram/liter der? Hum..Ja, det var et intersant spm..Håper noen kan svare deg :)
Alkohofri vin er i praksis druesaft, - så det stemmer nok med karboinnholdet ja..... Har dessverre ikke noe tips til deg...:(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.