Dette må vel være nytt eller? Har aldri sett det før, men de selger det vel ikke i butikkene siden det er så store spann? :confused:
Jeg har tenkt lenge på å lage det selv, men har aldri kommet så langt. Dumt at de kun selger det i så vanvittige spann da?!?
Dette er sikkert et produkt beregnet på storkjøkken - resturanter, kantiner etc.
Jeg lurer også på hvor holdbart ghee er, er det et poeng å smelte en hel pakke i slengen, eller bør man ta seg tiden det tar og gjøre det hver enkelt gang man har behov?
hei ser dere har lyst til og bruke klarnet smør men det finnes bare i 4 litere i fra tine.Dere kan jo prøve våre flotte invandrer butikker de har noe som kalles "ghi" smør tror det skrives sån.dette er indisk og brukes i mange indiske retter du kan også lage ghi selv med vanelig smør.
Ja Ghee og klaret smør er akkurat det samme. Jeg har sett det i innvandrerbutikker men jeg da er det som regel laget av plantefett, og det er IKKE bra! Det må være fra smør...
Vi har kjøpt invandrer Ghee laget av kumelk. Men det er ikke til å komme bort i fra at den en lager selv smaker best. Når vi lager så smelter vi en pakke og oppbevarer ghee'en i en tupperwareboks i kjøleskap. Har ikke hatt no problem med holdbarhet.
Jammen, da smelter vi en pakke smør og lar det stå til! :D
Forresten, tar dette bort litt av den intense smørsmaken? Jeg er nemlig ikke så glad i den..
Og - bruksområder?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.