leenam sa for siden:
Bortsett fra Cocosa, har dere funnet kokosolje i Norge? I en asiatisk butikk i Oslo så jeg glass med coconut oli, 100 %, men ingen info om det var uraffinert. Takk for svar!
leenam sa for siden:
Bortsett fra Cocosa, har dere funnet kokosolje i Norge? I en asiatisk butikk i Oslo så jeg glass med coconut oli, 100 %, men ingen info om det var uraffinert. Takk for svar!
Summer sa for siden:
Jeg aner ikke, men kansje du kan prøve en innvandrerbutikk der du bor? - Eller Meny. de har ganske godt utvalg. :)
leenam sa for siden:
Jeg måtte avbryte skrivingen litt brått der oppe. Tilbake til saken: Jeg bor i Oslo og har sjekket noen innvandrerbutikker. Meny har ikke kokosolje. Poenget var om noen har funnet kokosolje andre steder enn i helsekostbutikker, og kravet er lavere pris enn Cocosa OG sikkerhet om at oljen er uraffinert og uten tilsetninger.
des65 sa for siden:
Hva bruker dere kokosoljen til? Vil ikke maten smake kokos da? Hva blir forskjell på å bruke den iforhold til olivenoljen og rapsen?
Des som spør og spør og spør ;)
Iset sa for siden:
Kokosfett er mettet, så det er mer varmestabilt. De beste er visstnok Cocosa, som selges i helsekostbutikkene. Den er i to typer, en for steking og en som skal brukes som kosttilskudd. Den som skal stekes i, smaker IKKE kokos, den smaker ingenting. Den andre har en kjempegod kokossmak.
leenam sa for siden:
Jeg spiser en spiseskje av den i yoghurten de dagene jeg ikke tar rapsolje eller tran/omega-3. I følge boka "Eat fat - lose fat" er den veldig bra for det meste i kroppen. Jeg smelter den i mikroen først.
Den oljen jeg kjøpte i England er like dyr som Cocosa - på tilbud. Jeg fant billigere kokosolje i Oslo, men på den stor det ikke om den var uraffinert, så jeg kjøpte den ikke.
Den kan nok brukes til steking, men jeg steker i Bremykt nå.
I dag undersøkte jeg hyllene på Bryn Ultra eksta nøye og fant en økologisk, nederlandsk kokosolje, uraffinert, kr. 86 og noe for 400 g! Bravo, Ultra! Litt billigere enn Cocosa Extra Virgin, altså.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.