< Tilbake til oversikten

Noen som spiller spill på nett her?

Summer sa for siden:

Noen som spiller spill på nett eller CDrom her?
I så fall hvilke spill, og hva går de ut på?

Benzo sa for siden:

Spiller backgammon :)

jeef-micro sa for siden:

jeg har et spill som heter Sims... hvor du lager dine egne figurer, og de bygger hus osv, så er det om å gjøre for disse å få seg jobb, spise når de er sulten og gå på do når de må... så får de barn og gifter seg viss de føler for det heheh egentlig som en liten såoeopera... men jeg har ikke spilt det på leeeeenge nå da...

Albertine sa for siden:

Jeg spiller sjakk. [url]www.rcade.com[/url]

Iset sa for siden:

Jeg elsker "mystiske" spill der du må løse en masse ting og finne ting osv. Slik som Crimson room, Viridian room, Motas osv. EEELSKER slike. Noen som har tips til andre slike spill? Gjerne litt skremmende. :D

Albertine sa for siden:

Iset, jeg har vært gjennom alle de du nevner her, og de er KONGE! :D

des65 sa for siden:

Kommer altså ikke særlig langt. Hva kan man gjøre med de kortene man får på venstre side? Har du noen tips ellers? ;)

jeef-micro sa for siden:

tips til hvordan jeg skal få opp safen i det første rommet?
eller hvordan jeg skal kunne bruke de gjenstandene jeg plukker opp?

Skorpia sa for siden:

Å ja, spiller på nettet jeg og da kan jeg anbefale spil.tv2.dk/?portal

der finnes alt fra yatzy til whist,masse spill av ymse slag. Selv er jeg whist tilhenger men slapper gjerne av med yatsy. Det er til og med ludo der:-)

Lara sa for siden:

Hvor finner jeg dette?

Areola sa for siden:

Du må nok kjøpe det...

Summer sa for siden:

Noen som vet om "koselige" rollespill?

Sånne der en må tenke strategi og sånn uten at det er krig eller vampyrer ol.

Areola sa for siden:

Rollercoaster tycoon 1, 2 og 3? Og theme hospital:D

Areola sa for siden:

men det er jo kanskje ikke rollespill, når jeg tenker meg om......

Summer sa for siden:

Hva handler de om da?

Areola sa for siden:

Rollercoaster tycoon går ut på å lage din egen fornøyelsespark, hvor du kan bygge egne berg-og-dalbaner og sånnt.. Du må sørge for å tjene penger, at folk kommer til parken din og sånne ting..
Her kan du laste ned demo!
www.atari.com/rollercoastertycoon/

Theme hospital går ut på å bygge et sykehus.. Og det er mye morsommmere enn det høres ut som. Der må du også sørge for å få inn nok penger og folk.. Et ganske gammelt spill.
www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,3841,00.asp

Begge er cd-rom baserte spill.

jeef-micro sa for siden:

er på cd-rom så du må kjøpe det ja

Iset sa for siden:

Åååh jeg elsker Roller Coaster Tycoon (ønsker meg 3en, den er jo best - du kan PRØVE karusellene etterpå slik som i Theme World bare enda bedre grafikk!), Theme Hospital, The sims osv... ELSKER slike spill!

Har lyst på Sims 2, men pcen vår er ikke god nok til å spille det. :sur:

Her er forresten fasitene til The Doors, ser at noen sliter:

forum.ebaumsworld.com/showpost.php?p=873306&postcount=3

Skorpia sa for siden:

Ser det snakkes om sims 2 her,min datter har den(hun er 13) hun hadde også vanlige sims med alle oppgraderinger I Sims 2 har hun et langt familietre og hun er antakelig død nå ,men har masse barnebarn osv. Er nok litt for enkel selv og liker bedre den første utgaven. Men dette er et spill som er utviklende for barn ja.

Liker egntlig ikke action og skytespill,med unntak av no one lives forever. Her er litt tenking også. Men det er et spill jeg tar fram av og til når jeg ikke har noe spesielt fore.

Iset sa for siden:

Årh nå fikk jeg enda mer lyst til å spille Sims 2!! Jeg er en racer i Sims 1, bygget DE herregårdene og flotte husene og kunne spille i timesvis.

Lastet ned over 1000 nye møbler, tapeter, gulvbelegg, klær, hårfrisyrer og stash, gardiner, nips, MAT, hagegreier, dyr osv osv. Men jeg tror nok 2'ern er mye bedre, for her lever du ikke evig. Jeg syns det er så stilig at du faktisk blir gammel og dør, og at barna og barnebarna dine (som du faktisk er gravid med og ikke bare får levert på døra som i 1'ern hehe) lever videre og blir gamle og dør.

Åh!! Dumme pc!!!

Skorpia sa for siden:

Jo da Sims 2 er mye mer realistisk,men tror ikke det er så mye å laste ned fra nettet der,uten at jeg skal si det for sikkert. Har nemlig ikke sjekka,for dattern fikser sånne ting sjøl nå. Er mer hekta på kortspill mm. og vant gullpokal i tomannswhist i går og gull i tvungen yatsy i dag:-) jippi.:D For det var mine første pokaler som skorpia på tv2.dk

Karin sa for siden:

Datteren min (fylte 19 i går) spiller sims2 og koser seg veldig med det. Selv spiller jeg Zuma på nettet når jeg vil slippe å tenke på noe. Og Bookworm og Alchemy og sånt. De finnes på PopCap.

Helene sa for siden:

Jeg har funne et nytt spill (eller det er ikke nytt.. bare for meg)

Zoo Tacoon, du lager dyreparker og adopterer dyr, passer på at de trives, og så får de barn og så får man oppgaver "ta bilde av 2 dyr i lag" osv. så er det om å gjøre å få en park gjestene liker, har fornøyde dyr, tjene penger og ha det gøyt!

Mila sa for siden:

Elsker the sims 2!!! Meeenneh, dusten av en data er for dårlig til det, så får bare spille det når jeg er hjemme en skjeeelden gang og i tillegg får kapra datan til lillebroren min:p men fikk spille ett par timer i helga da, var morro å spille igjen :ja:

Nille sa for siden:

Spill på nett nei, - det har jeg ikke fått tid til nei....:p

Iset sa for siden:

Har du spilt MALL TYCOON? Der skal du bygge et kjøpesenter med masse butikker, og drive det. Jeg syns det var dritvanskelig, fikk det ikke til hehe.
Min favoritt er Roller coaster tycoon, og gode gamle TRANSPORT TYCOON! :D

Har forresten Railroad Tycoon liggende, fikk det i bursdagsgave av broren min i fjor, men har ikke fått spilt det pga dårlig pc... Det ser ganske bra ut, er i 3D (tror det er 3'ern).

Karin sa for siden:

Insaniquarium... Popcap.com det også. Jeg kommer ikke forbi level 4.2! Hjelp??

Areola sa for siden:

ÅÅ! Det er kjempegøy!Man blir HELT avhengig! Tror jeg har runna det....?

Helene sa for siden:

Huff, har prøvd å spille det 3d greiene.. synest det ble så vanskelig.. liker 2D jeg :ja: samme gjelder 3D worms. liker mye bedre gammeldags 2D worms.. mye lettere å navigere. jeg liker godt rollercaster tycoon, men det begynner å bli kjedelig når man altid får det godt til :P ja og så vil jeg legge til at mamma er hekta på Nacy Drew spillene, der skal man gå rundt å løse oppgaver. jeg har enda ikke prøvd de.. men hun har kjøpt alle 10. og når det kommer et nytt i posten er det ikke noe vits å snakke med henne på noen dager!

Thula sa for siden:

Jeg var en kort periode totalt Zoo Tycoon-avhengig, det var et dritbra spill! Mall tycoon ble for vanskelig og for smått, Rollercoaster tycoon for ensidig. Jeg er veldig glad i Transport Tycoon Deluxe, det er noe utrolig koselig ved det spillet...Akkurat nå spiller jeg Icewind dale 2 om kveldene, det er likt Baldurs gate 2, om noen har hørt om det. Ellers så er jeg glad i Sims 2, men har tatt meg en lang pause fra det akkurat nå. Mine absolutt favorittspill er slike bybyggespill som Cæsar, Pharaoh, Emperor og kongen over alle spill: Zeus, master of Olympus! Ja, altså, jeg liker dataspill

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.