< Tilbake til oversikten

BASISBRØD i introduksjonsperioden

chanelle sa for siden:

Hei hei :)
Vet ikke om jeg bare har skumret over det i boken, men husker heller ikke at det sto noe skriv om det, MEN ; kan man spise Basisproteinbrød under introduksjonsperioden? Begrenset, selvfølgelig :rolleyes:

hukboy sa for siden:

godt du kom med det spørsmålet,lurer selv:) sikkert noen der ute som kan hjelpe oss!
Er på min 8 dag idag,går som smurt dette :)

Skorpia sa for siden:

Hvis det er brødet basert på soyamel du snakker om så bare spis,men kom ikke til meg å klag hvis du ikke liker det:)

Selv synes jeg det smakte pyton,prøv heller soyaproteinbrøødet til ketolysekuren,ikke så mye smak på det heller,men det smaker hvertfall ikke vondt. Soyaproteiner får du kjøpt på www.ketolyse.no eller du kan kjøpe vege fuel på helsekost som er helt uten karbohydrater.
Men det koster flesk. Du kan alltids tilsette litt linfrø og eller solsikkefrø for å få litt mere smak på det.

Lykke til

Nille sa for siden:

Prøv Prinsesse brødet og Naboen til Torkil sitt soyaproteinbrød, begge smaker bedre enn originaloppskriften i Ketolyseboka, og kan trygt brukes under Atkins Induksjon. Jeg har bakt nabobrødet med Atkins bakemix isteden for spya. Smaken var bedre, men konsistensen ble veldig kakeaktig og smulete.
[color=purple][/color]
Jeg har akkurat fått tilsendt en boks med Valle protein (Whey) fra Torkil. Dette skal jeg teste ut oppskriftene i Ketolyse boka + andre (forskjellige brødtyper) med. Skal rapportere tilbake så snart jeg har testa. Dette proteinet har ikke Soya bismak, da det er myseprotein. Men det "oppfører" seg annerledes enn soya fordi det bl.a er fetere. 2 karber pr 100 gram.
[color=purple][/color]
I'll be back !! :p

fridajente sa for siden:

Er det rømme i proteinbrødet på ketolysekuren? Atkins sitt er det rømme i og det gjør brødet surt på smak.
Jeg baker det med soyamel,olje(etter smak), vann, bakebulver og egg....da ble det straks bedre. Også godt å strø litt krydder på før steking; timian,rosmarin og estragon.....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.