< Tilbake til oversikten

Dagens gullkorn fra barnemunn

Mum 4 2 sa for siden:

I dag var poden på 2 1/2 og jeg i Pirbadet. Dagens gullkorn fra barnemunn var da vi satt i boblebadet. Da stakk jeg opp "tåfisan" og sa: " Se mamma koker potet" og poden svarte. "Mamma. Da kan æ være gullerot æ da". Så da lå vi der videre i boblebadet, og var potet og gulrot. Og når vi var ferdig kokte så gikk vi til neste basseng.

Elena sa for siden:

Barn sier så mye fantastisk :)

Summer sa for siden:

Hehe, herlig! :)

Jeg må begynne å skrive ned snart. Før det blir for sent... Tiden går så fort.

Mum 4 2 sa for siden:

Tror det er lurt å skrive ned ja. For det blir noen morsomheter etter hvert. I storepodens barnehage har de nå begynt å skrive ned morsomme, koselige og lune sitater fra barna, og disse henger på en plakat i gangen. Trivelig lesning synes jeg.

Forrige dagen lagde jeg speltvafler til storepoden, og da jeg spurte om han skulle ha noe på, var svaret: "Maling". Jeg trodde han mente smør, men det var det ikke. Det var "Rød maling, mamma" = syltetøy. Håpløse mamma som ikke skjønner noen ting.

nøtta sa for siden:

haha ja de lager alltid nye ord her er en liten ordliste fra lillebroren min :

lava : syltetøy
vulkanutbrudd: syltetøy med panøttsmør

pluss en del andre ord som han sier helt feil men selvfølgelig er overbevist om at han sier riktig :D

Mum 4 2 sa for siden:

Så morsomme og søte. :love:

205gti16v sa for siden:

Ein liten pjokk på 2, la oss kalle han Truls. Blei vakna av meg i Barnehagen og vart satt til bords der det låg fiskekaker. Han peikte og spurde om å få bolle(dei ligna litt på kveiteboller). Eg gav han ein liten bit, me såg at han vart litt skeptisk og spurde om han ville smake. Då svarte han"Truls kan lukte"

Mum 4 2 sa for siden:

Luringen! :klem:

Poden min er veldig glad i noen plastdyr han har (ku, sau, hest, løve, nesehorn mm). Han elsker da å sitte og fortelle meg hva de heter. Så her om dagen viste han meg løven og sa:
"Herre e løvetann, mamma".

Ikke greit å ikke skjønne at planten løvetann og dyret løve ikke har stort til felles enn akkurat "løve".

205gti16v sa for siden:

Det er himla kjekt med barn, ville ikkje bytta vekk sånne opplevelsar mot 100000kr meir i årslønn. Er egentleg elektrikker så eg kunne tjent møkje meir, men har ikkje angra på at eg bytta jobb ein einasta dag på 2år i jobben. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.