I dag var poden på 2 1/2 og jeg i Pirbadet. Dagens gullkorn fra barnemunn var da vi satt i boblebadet. Da stakk jeg opp "tåfisan" og sa: " Se mamma koker potet" og poden svarte. "Mamma. Da kan æ være gullerot æ da". Så da lå vi der videre i boblebadet, og var potet og gulrot. Og når vi var ferdig kokte så gikk vi til neste basseng.
Tror det er lurt å skrive ned ja. For det blir noen morsomheter etter hvert. I storepodens barnehage har de nå begynt å skrive ned morsomme, koselige og lune sitater fra barna, og disse henger på en plakat i gangen. Trivelig lesning synes jeg.
Forrige dagen lagde jeg speltvafler til storepoden, og da jeg spurte om han skulle ha noe på, var svaret: "Maling". Jeg trodde han mente smør, men det var det ikke. Det var "Rød maling, mamma" = syltetøy. Håpløse mamma som ikke skjønner noen ting.
Ein liten pjokk på 2, la oss kalle han Truls. Blei vakna av meg i Barnehagen og vart satt til bords der det låg fiskekaker. Han peikte og spurde om å få bolle(dei ligna litt på kveiteboller). Eg gav han ein liten bit, me såg at han vart litt skeptisk og spurde om han ville smake. Då svarte han"Truls kan lukte"
Poden min er veldig glad i noen plastdyr han har (ku, sau, hest, løve, nesehorn mm). Han elsker da å sitte og fortelle meg hva de heter. Så her om dagen viste han meg løven og sa:
"Herre e løvetann, mamma".
Ikke greit å ikke skjønne at planten løvetann og dyret løve ikke har stort til felles enn akkurat "løve".
Det er himla kjekt med barn, ville ikkje bytta vekk sånne opplevelsar mot 100000kr meir i årslønn. Er egentleg elektrikker så eg kunne tjent møkje meir, men har ikkje angra på at eg bytta jobb ein einasta dag på 2år i jobben. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.