jeef-micro sa for siden:
hvor ble det av den tråden med opptrapping av metformin som Mum skrev?
Jeg er på 850 x1 nå, men skal etter hver opp til 850x3 Mener det stod en lur opptrappingsplan her et sted...
jeef-micro sa for siden:
hvor ble det av den tråden med opptrapping av metformin som Mum skrev?
Jeg er på 850 x1 nå, men skal etter hver opp til 850x3 Mener det stod en lur opptrappingsplan her et sted...
des65 sa for siden:
Har brukt dette selv, men husker altså ikke. Er 850 dosen i en tablett?
Albertine sa for siden:
Tråden er her.
jeef-micro sa for siden:
Aha! thanx!
:klem:
Lara sa for siden:
Ehh...Enda et teit spørsmål fra meg...Hva i huleste er Metformin??Og PCOS?:confused: Jeg spør og jeg spør..........:veitikke:
Mum 4 2 sa for siden:
Se her og du finner svar
Lara sa for siden:
Takk for svaret.Nå ble jeg litt klokere.:)
jeef-micro sa for siden:
bare sånn for å stille min nysgjerrighet her... Hvor lang tid vil det ta før jeg evt får bivirkninger av metformin? Jeg tar bare 850 mg/døgn foreløbig, men skal opp i 850 mg x3/døgn etterhvert, og den kvalmegreia frister ikke...
Albertine sa for siden:
Noen får bivirkninger allerede etter første tablett, andre strever med nr. 2 og 3. Når du er flink med kosten og spiser lite karber så har du vel sluppet unna det verste foreløpig. Men det kan nok komme mer etterhvert...
jeef-micro sa for siden:
Takk... jeg får bare vente og se da.
Mum 4 2 sa for siden:
Jeg sjekket dagboka mi fra da jeg spiste ketogen kost og begynte med metformin. Fant ut at det var på dag 2 i uke ay jeg ble kvalm og skikkelig syk av tbl (Tok da 1 tbl x 2 etter de første anvisninger fra lege). Det var like før kollegene mine på intensiv la meg i ei seng og ga meg intravenøst. (kvalm, mageknip, kaldsvette, blodtrykksfall, besvimte nesten, så "likbleik" ut, vassen i blikket mm). Det var da jeg sa at uansett hva som skjer, gi meg for all del ikke sukker intravenøst da. Så jeg var "litt med" da. ;)
Mailet da legen min, og fikk da den opptrappingsplanen som ligger som eget innlegg her inne.
jeef-micro sa for siden:
glad for alle gode råd her jeg. Jeg har lest opptrappingsplanen din Mum, og legen ga meg bbeskjed om til hvilke måltid jeg skulle spise de tabelettene (start med middag, så midag og frokost og til slutt middag, frokost og lunsj) men jeg måtte ikke ta tre viss jeg fikk for mange bivirkninger da. håper selvfølgelig at jeg slipper å ha det sånn som du hadde det...
jeef-micro sa for siden:
jeg spør og spør jeg... Nå tar jeg en tabelett, og har gjort det siden mandag skal trappe opp på mandag igjenn. men jeg har så dårlig matlyst. Legen min sa at jeg kunne få mindre karbosug, men noe så ille da... går bare og ikke vil ha mat jeg, og to måltid pr dag er ikke noe å leve på... Er dette normalt??? Og i tilegg har jeg blitt så uggen i magen også (sorry detaljene, men diare og masse luft...) hmmm går disse bivirkningene over?
des65 sa for siden:
De mageproblemene mener jeg går over etter en uke eller to, så bare hold ut. Det hadde jeg også. Så lenge du spiser så lite, så kanskje vent med å øke dosen til matlysta er tilbake. Kan jo være for at du er syk.
jeef-micro sa for siden:
Mulig det, men jeg har aldri vært noen storspiser... har spist max ei brødskive til et måltid tidligere, men nå er det ekstremt. Kan gå 8-12 timer uten mat, og uten å være sulten eller ha sug etter noe som helst...
rare greier. Men tenkte kanskje å presse i meg litt mere nå da, og få litt struktur på måltidene
Skal prøve to tbl i morgen
Mum 4 2 sa for siden:
Hold deg til en tbl litt lenger du Jeef-micro. Ikke press deg selv. Bedre å fortsette ei uke til med 1 tbl. Det er nå min mening. Spesielt nå som du har vært syk.
:klem:
jeef-micro sa for siden:
Kkommer innom med flere dumme metforminspørsmål jeg... Legen sa at jeg skulle ta til frokost, lunsj og middag... det betyr at jeg må ta de mens jeg er på jobb det da... Jeg har ikke noe lyst til at de på jobb skal vite... går det an å ta frokost-lunsj-kvelds når jeg har senvakt,m og frokost-middag-kvelds når jeg har tidlig? eller er det ikke lurt å spise metformin på kvelden???
des65 sa for siden:
Normalt sett så bruker man no ta morgen middag kveld, så skulle ikke tro at det gjorde så mye. Skal jo være til de 3 hovedmåltidene.
jeef-micro sa for siden:
Så da slipper jeg å ta de på jobb?? :danse: Takk for gode råd ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.