Er det noen tyggiser og sukkerfrie pastiller som har lavt karb innhold?føler jeg har så dårlig ånde av denne maten her...kjøpte en pakke i sted og den var jo 60gram karb i 100g. Altså nesten 2g i to tyggiser...makan...føler meg litt lurt av ordet sukkerfritt...hihi...men man lærer av feilene sine:o
Det er sukkeralkoholer...Lächerol, Menthos drops (grønn/blå/orange eske). Extra tyggis (sikkert annen tyggis også) kan du godt tygge på..Det meste som er sukkerfritt er bare tilsatt sukkeralkoholder - det vil stå "Karbohydrater ... gram, hvorav ... gram polyoler" etc..Polyol er bare et eksempel på en sukkeralkohol.
Om du søker på "sukkeralkohol" med søk funksjonen finner du nok mer om denne :ja:
:_plystre:
Kanskje like greit å hoppe i det med begge føttene. Kutte ut det man kan kutte ut og heller spe på litt etterhvert når man vet litt mer om kroppens reaksjoner på
det man putter i munnen:p
Nå skal det sies at jeg er ikke kommet helt i gang enda. Fikk boka i dag, men har prøvd å holde meg under 15 gr grensa i 2 dager nå. Og til å være ett karbotroll går det overraskende bra. Håper bare resultatene blir like positive!!:visemuskl
På Atkins induksjon skal du ligge på 20 karber pr dag. Helst IKKE under. For lite karber kan sende kroppen i sparemodus... ikke bra. Ketolyse har en litt annen sammensetning og Torkil sier at man ikke bør ligge under 15 karber der heller. Atkins og Ketolyse er litt forskjellig da noe som er tillatt på den ene ikke er tillatt på den andre etc.
Siden dette er en Atkins tråd regner jeg med at det er Atkins du skal følge :)
Anbefaling på Atkins induksjon; Prøv å spise så lite med kunstig søtstoff som mulig de første 14 dagene. Tenk på at det er en renseperiode. Du skal bli kvitt søtsuget/karbosuget, ikke erstatte sukker med noe annet. Det er derfor du er "avhengig" av tyggisen ;) Det som står i den gamle tråden gjelder fortsatt. Noen sukkeralkoholer kan skape ubalanse i blodsukkeret og trigge søtsuget. Hva som gjelder for din kropp finner du ut av etterhvert !
Horfor er det dumt med sukkerfri tyggis? bortsett fra at man kansje får litt ekstra søtsug/sultfølelse??:confused:
Jeg har gått ned 4kg.på litt over ei uke,og har gomla tyggis....
kaffe har jeg og drukket. Det står det jo og at man ikke skal...
Da er vel jeg er bevis på at man kan ha litt tygis alikevel da,uten å påstå noe da:cool:
Sukkerfri tyggis inneholder som regel xylitol eller sorbitol. Disse søtningsstoffene omdannes til sukker i kroppen, eller kroppen reagerer på dem som sukker. Skal du være i ketose, er det derfor dumt å dytte i seg sånt!
Kunstig søtning kan også hindre vektnedgang hos noen!
Kaffe er det utrolig mange som drikker, selv de med mer enn 20 kg vekttap, så det er nok bare noen få som ikke kan drikke det og gå ned i vekt samtidig!:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.