Drakk en halvliter med Sprite Zero forrige helg, for første gang på to måneder, og nå er det helg igjen. Mener dere at jeg kan drikke en halvliter med brus én gang i uken, under Atkins Induksjon (holder den lenger enn to uker), eller bør jeg fortsette å holde meg vekke fra dette?
Er Sprite Zero et bedre alternativ enn andre lettbrus, som Pepsi Max, tab-xtra eller Fanta Free? Eller inneholder alle disse stoffer som ikke er bra for vekttapet?
det er sånne ting man må finne ut selv ... noen kan drikke det mens de går ned for andre stopper vekttapet opp ... jeg tåler det helt fint, mens det er andre her inne som holder seg unna... Når det gjelder hvem lett brus som er best å drikke tror jeg det er akkurat det samme for alle disse inneholder aspartam, noen holder seg borte fra koffein under induksjonen og det er det jo i pepsi og cola,
men som sagt dette er ting du må kjenner etter selv. Lykke til ! ;) God helg !! :)
Hei Remi Sture
Har drukket alle både under og etter induksjonen, og har ikke reagert negativt (etter det jeg vet). Har i alle fall fortsatt å gå ned i vekt. Men tror at det er forskjellig fra person til person. Min favoritt er sprite zero.
-V-
Helt enig med de andre her - man reagerer forskjellig. Jeg tåler det fint. Men under induksjonen drakk jeg ikke brus, bare vann og litt farris. Prøvde meg en gang på et glass 7up light - men holdt på å spy fordi det var så skrekkelig søtt! Den følelsen gikk over, da...
Overdreven brusdrikking er selvsagt ikke bra, men jeg tror mange vil tåle en halvliter i ny og ne. Det er det der med aspartamen, da. Når det gjelder koffein er vi også forskjellige. For cola-elskere er det jo kommet koffeinfri cola nå. Den er vel også light - er den ikke? Har ikke drukket den her, bare i UK. Den var helt OK.
Sprite Zero pleier jeg av og til å blande med hvitvin. Greit alternativ til en kald pils på en varm dag.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.