< Tilbake til oversikten

CAVALIER sjokolade

silje sa for siden:

Hei.
Jeg har akkurat vært og kjøpt to Cavalier skjokolader.

Den ene er mørk og det står:
Carbohydrates 43,5g

• of which polyools 39,8g
  • of wich sugars 1g
  • of which lactose 0g.

Den andre er lys og det står:
Carbohydrates 45,2

• of which polyols 34.9g
  • of which sugars 9,6g
  • of which lactose 7,5g.

ehh.. hva sier dere? er denne sjokoladen helt feil eller?
jeg sitter og spiser litt... hmm.. skal spille kamper hele helga.. kjempetrøtt etter tidlig opp i praksis denne uka. skal sove litt, og til en kompis og se Lost i kveld.. episode 1 sesong 2 ;)

:klem:
silje

Helene sa for siden:

du må ikke spise for mye av de vist du ikke er vant til sukkeralkoholder.. da får du ikke mye med deg av lost episoden, som forøvrig er så UTROLIG spennende at du kommer ikke til å sitte i ro uansett,, men fordi du må springe på do hele tiden.

den mørke er 4 karber per 100g om jeg har regnet rett og den lyse 10 ca.

jeg har spist mye av de, men jeg merker jeg blir dårlig i magen om jeg ikke er vant til sukkeralkoholer. men kos deg med lost!! sitter allerede og venter på neste.. fakerten for en slutt

Iset sa for siden:

Mmm de er kjempegode, spesielt den mørke, den er min favoritt. Men jeg kan bare spise ca 50 gram av en slik før jeg merker det begynner å buldre i magen hehe. Spiste to hele plater en gang.. 200 gram!!! :eek: DET fikk jeg angre på etterpå, tro meg. Jeg satt på do hele kvelden men fødselssmerter, holdt på å grine. Jeg mener seriøst at fødselen ikke var verre!!!! :eek:
Aldri mer. Kjøper bare de små barene på 40-50 gram slik at jeg ikke blir fristet til å spise mer.

silje sa for siden:

hmm... for seint...

jaja.. får se hvordan det går..
trallala..

silje

Eplekjerne sa for siden:

Hvor kjøper man dette?

Nannah sa for siden:

Helsekost:)

Eplekjerne sa for siden:

Ja, ja. Too late. :D

I går tok jeg noen biter av Freias mørke 70 %, og i dag tok jeg nesten resten og kastet det som var igjen... Føler meg ikke akkurat helt på topp nå.

silje sa for siden:

herreminhatt, dette innlegget husker jeg ikke å ha skrevet... men tenk at jeg kunne spile kamper.. sukk .. nå er kroppen bare vond vond.. jaja..:)
jeg spiser ikke sjokolade for tida, da:)

Helene sa for siden:

Hehe, fikk litt sånn følelse når jeg såg innlegget mitt og.. Har jeg skrevet det der liksom.. jaja.

lillepus18 sa for siden:

Det står opplyst på baksiden, hvor mange karber det er i hele baren. Jeg kjøper på Rema!

andreasoe sa for siden:

åhh.. den sjokoladen her er så latterlig god!

Ferskenbeinet sa for siden:

ja, den kjøpte jeg meg og idag, beste til nå! cloetta på andre plass

andreasoe sa for siden:

Hm.. man skal ikke spise for mye av det her sies det.. men hva er definert som "mye"? En sånn liten bar gikk nok fort ned ja:D

Jeg spiser 2 ruter (7g), max 4 ruter. Er bare smaken jeg har lyst på, så de nytes lenge, og jeg er fornøyd etterpå.

Fumle sa for siden:

Helt fantastisk det merket altså!!! Fant konfekt her om dagen og tok meg en bit i går og herregud det var himmel på jord!!!

Anabela sa for siden:

Jeg kjøpte min på rema :)

Shadow sa for siden:

Er det noen som har prøvd å bruke denne i bakst?

Tribal sa for siden:

Nope har ikke det.Men eg har et spørsmål om Chocolite (bestilt på mindre sukker.com) der står det Total Carohydrates 8 g,men så står det Net Carbs per piece(2 biter i pakken) bare 1 g. Noen som vet hva det betyr?
Har iallefall spist en sånn i dag med god samvittighet...tror eg da hehe. :)

Val sa for siden:

Er polyols sukkeralkoholer?

Ja! Alle som slutter med ol har jeg forstått!

plastbox sa for siden:

Hvordan reagerer dere ketosemessig på å spise ting med mye sukkeralkoholer? Såvidt meg er bekjent er "sukkerfritt" (sukkeralkoholer) bra for munnen, men brytes ned til sin mindre sunne versjon i magen. Sjekk linken under for en oversikt over kcal-innhold i diverse sukkeralkoholer:
en.wikipedia.org/wiki/Sugar_alcohol

Merk at å spise f.eks. 10g sorbitol tilsvarer 6,5g sukker ( (10g * 2,6kcal/g) / 4kcal/gram*)

Karbohydrater inneholder 4kcal/g

Baugen89 sa for siden:

Hahah! Endelig har et stort mysterium for meg blitt oppklart. Lette gjennom lavkarbo i dag for å se om jeg kunne spise denne sjokoladen. Jobber nemmelig på helsekost hvor jeg selger mye av denne, og har spist en sjololade nå og da. Og jeg får sååå vondt i magen at det kjennes ut som jeg skal på føden! :eek: Min hjerne tenkte ikke over at det kunne være sjokoladen sin feil, den som var så søt og god:p Men da skal jeg ikke spise en hel sånn heretter, iallfall ikke på jobb!! Jobber alene, og kan dermed ikke ta do-pauser. Hahaha. og etter en hel plate med cavalier så er det PAIN! :-P

Idarull sa for siden:

Nei denne sjokoladen er ikke snill! Huff a meg. Den hvite er dessverre kjempegod. Er greit å ha liggende hvis man trenger avføringsmiddel :)

Channis sa for siden:

Oooops.. 1 stk plate nettopp inntatt.. Hmm..

tinamejo sa for siden:

Jeg brukte den i sjokoladekake, men da begynte den bare å ryke noe voldsomt slik at brannalarmen gikk i hele huset (så alle fjorten beboere måtte ut. PINLIG). Jeg hadde sukrin nedi og, så kan hende det var den.. Men ja..

Brukte en sånn kakeform, men det rant ned mellom sprekkene...

Newstart sa for siden:

Hehe kjenner til det der med magen ja. :p Grusomt når det står på.

Men hva er egentlig beste sjokoladen å bruke til kake egentlig?Jeg kjøpte en gang for lenge siden den mørkeste jeg kunne finne. Men da smakte kaken bare ren kakao på en måte. :rolleyes:

Saphire sa for siden:

Jeg kjøper de minste barene, 40 gram eller noe. Og det bruker å gå greit, god lørdagskos! En gang fikk jeg litt luft i magen, men thats it! De er jo utrolig gode da!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.