< Tilbake til oversikten

Hjelp!

Albertine sa for siden:

Jeg kom over denne i et annet forum og er i beit for ord. Kan noen kommentere denne for meg? :snill:

Nille sa for siden:

:wacko: Den der skjønte jeg ikke. Vet at Torkil anbefaler Pepsi Max. Trodde at disse inneholdt samme type støstoff jeg, - nemlig aspartame. Vet at det var snakk om At Cola skulle begynne å bruke Splenda. Men vet ikke om det har gjort det enda. Mulig denne legen har vært i utlandet, for der bruker de visst Splenda isteden for aspartame flere steder. Kan det være det tro ??

Uansett så mener jeg at all lettbrus er like ikke. Det er ikke bare søtstoffet, men fosforsyren (i kullsyren) - den er jo absolutt ikke bra for tennene og kroppen vår. Men det var en annen sak.....:o
[color=purple][/color]

Albertine sa for siden:

Takk, Nille. Nå har jeg litt mer skyts...:)

Kristian sa for siden:

Jeg kjøper ikke den altså, kunstig søtstoff blir da ikke omdannet til sukker:eek: . Men påvirke blodsukkeret det kan det nok. Det må være en eller annen missforståelse ute og går.

jeef-micro sa for siden:

jeg lurer også på dette med at det ommdannes til sukker... kan du be om en forklaring på hvordan det skjer?

Aline sa for siden:

enig med Kristian. høres ut som en misforståelse, det der :ja:

nøtta sa for siden:

på jobben til mamma gir de de som har diabetes lettbrus istedet for juice ....

ssskaldeman sa for siden:

Socker är ett gift för den som är sockerberoende.

Beroendet sitter i hjärnan.

Den som regelbundet äter söta saker, naturliga eller konstgjorda, behåller sitt sockerberoende. Det är som att festknarka eller feströka på fredagskvällen. Resultatet är att man aldrig blir fri.

Vill man bli fri från sitt sockerberoende bör man konsekvent undvika söta saker.

Sten Sture

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.