< Tilbake til oversikten

Viktig! Er det noen som vet om man kan spise

Lennor sa for siden:

Fleskesvor fra Maarud????

Står ikke noe på pakka annet enn at det er rent fleskesvor fritert i olje og saltet... Men karbo innhold er ikke nevnt......

håper

Nille sa for siden:

Maarud Bacongull i svart pose er OK. Gammeldags Baconsvor i Brun/beige/grå pose fra Maarud er OK.

Da vi hadde baconsvor/gull diskusjon, sendte jeg en mail til Maarud (og Kims etc.) for å få skikkelig info. Svar på mailen fra Maarud nedenfor. Med det konkluderer jeg at begge typer er OK å spise - men alt med måte !! Den knøttlille mengden med sukker Bacongullet kan inneholde er max 2.5 gram pr 100 gram vare ! Ikke noe å være redd for. Det gammeldagse er helt riktig best. 0.5 gram. Saltet er verre. Salt binder vann ! Med måte syns jeg du kan spise i vei !

Gamla sa for siden:

Ja, kos du deg med litt fleskesvor fra Maarud av og til! :D Det inneholder stort sett bare det du skriver; fleskesvor, salt og olje. (La det bare ikke utgjøre ett helt måltid hver dag! ) :p

Heisann, ser at Nille alt har skrevet ett flott svar med full innholdsfortegnelse.

Karin sa for siden:

Ja, måltid er det ikke, nei... Men sånn som snacks til filmen f eks er det helt ok. Såfremt man ikke legger i seg en halv pose per dag, da. For det blir rett og slett for mye salt. Resten er helt greit. Det er saltet det kommer an på her.

Men såvidt jeg har kunnet se, er det ingen merker av bacongull/krisp eller lignende som man må passe seg noe særlig for. Kan hende noen sorter har sukker i krydderblandingen sin, og andre sorter ikke har det.. Men det har neppe noe særlig å si i den store sammenhengen. For det vil uansett være forsvinnende lite.

Så spis med god samvittighet! Såfremt man da ikke spiser skrekkelige mengder eller tror det kan erstatte måltider, da...

Lennor sa for siden:

Hei og tusen takk for svar..

Var hos ei venninne i går, nemlig, og hun hadde stakkars prøvd så godt hun kunne å kjøpe noe hun trodde jeg kunne spise.. (snakk om å ha støttende venninner :) ) Så jeg tok sjansen og spiste ca fire biter.. Og det holdt i massevis. Hadde ikke lyst på mer engang..

Må gi meg selv litt kreditt for viljestyrke, for hun hadde kjøpt sjokolade til seg selv og spurte om det var greit at hun spiste litt foran meg og det gikk helt fint.. faktisk hadde jeg ikke lyst på engang. :D Så er egentlig ganske så stolt av meg selv der..

Denne siden er helt utrolig både med tanke på motivasjon, støtte og den hjelpen det er å gå inn her hvis man lurer på noe ;)

Karin sa for siden:

...og er det ikke helt utrolig å oppdage at man faktisk ikke har lyst på ting som man før gnafset i seg??

Det var for meg kanskje det største... Når alle andre sa: Er det ikke noe du savner? Jukser du ikke litt av og til..bare LITT? Sånn av og til?

Så var det så greit å kjenne at jeg ikke var fristet en gang!!!

Lykke til videre!! Bare kjør på, bare stå på...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.