Jeg kjøpte meg pilates ball på Prix for noen dager siden.. kjempemorro!!
underholdning i timesvis.. sitter på den mitt på stuegulvet og faller av og koser meg.. populær hos alle som kommer på besøk og :P absolutt å anbefale!
litt stor ja. 70cm i diameter kansje.. men den kan punkteres og gjemmes vekk.. men vi har den mitt på gulvet fortiden :p sitter til og med på den og ser tv
Kjøpte min også på prix for halvannen uke siden,men er litt skeptisk.Hva om den bare eksplodere av vekta mi,men den skal ta 125kg.Og den er en hårmagnet,min sorte ball er full av hvite lange hår av vofsen.
Pilatesboll är en ganska stor boll du kan sitta på. Jag har haft en sådan i drygt ett års tid. Det är väl ganska oregelbunden användning dock... men jag sitter gärna på den när jag ser på tv - inga fötter i golvet..
Man kan göra massor av övningar på den. Jag har en del hemma som jag kan scanna in och skicka som PDF om någon vill ha. Här är en länk till en artikel om bollträning
Drar opp denne 1 år gamle tråden, i håp om at noen har sett billige pilates-baller i det siste!:D
Takk for fine lenker, monkey! Jeg tror ikke jeg trenger å kjøpe dvd når jeg har sider å se på med tips.
Er dette bra for å trekke sammen løst mageskinn når en gjør mageøvelser og samtidig går ned i vekt? Jeg har midjemål på 96 cm og prøver å krympe 10+ cm.
Ikke veldig lenge siden jeg så det på europris... Skulle ønske jeg hadde plass til en sånn, men når man bor i leilighet er det visse ting som må ofres. :rolleyes:
129 kr på XXL sport. www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____43772.aspx jeg kommer meg aldri på Europris, men jeg skal på XXL og handle gave. Får se om en sånn blir med meg hjem! Har dårlig erfaring med Europris. De bruker å være utsolgt når jeg skal ha noe bestemt, eller det var en kampanje som er over.
Jøss. Jeg har akkurat trent litt med den nye ballen. Syntes først crunch var lett. Men det ble da tungt etter hvert som jeg tok 20 stk. Tok 3-4 øvelser til, og kjenner det godt etterpå.
Pass på at det er MEMBRAN inn i ballene deres, folkens. Ellers kan de plutselig eksplodere, og dere kan skade dere skikkelig!! Jeg kjøpte en til 250,- kroner nylig, med membran inni. Veldig god, og om den skulle bli skadet, går bare lufta sakte ut av den, den eksploderer ikke. Tror ikke mange av de billige ballene har membran i seg.
Kjipt, har kjøpt...:( Hva slags skade? Hvis en sitter oppå, så skjønner jeg at en detter på rattata i gulvet. Og slår seg. Men annen skade kan det ikke gi, vel?
Jeg mener, biter av ballen som flyr fra en eksploderende ball er myke. De kan vel ikke gi øyeskader f.eks?
Nei, det er kun skader fra et evt. fall. Vi snakket om slike baller på Evjeklinikken da jeg var der i april, og de historiene de kom med om folk som hadde fått kroniske ryggplager og andre plager etter å ha ramlet BANG i gulvet pga. eksploderende baller, var nok til at jeg aldri i livet hadde turt å kjøpe en ball uten membran! Huff. :(
denne tråden er ikke brukt på lenge, men kanskje noen vil fortelle hvordan det går?
Jeg har ball str 65cm, og den syns jeg er litt liten til å sitte og øve balanse på. ellers er den fin til de andre øvelsene. Jeg kjøpte min på sportsbutikk til 200,-
Er ikke flink nok til å bruke den men, skal se om jeg ikke kommer igang igjen nå...
skal på sol ferie i mars, og vil se best mulig ut...
ca 18 uker til vi reiser... kan skje mye på den tiden :)
Bare det å sitte på den kan være trening nok. Når man har kontrollen, kan man trene på å sitte med bena opp fra gulvet.
Jeg satt på en sånn et helt vorspiel engang, og dæggærn jeg var støl dagen etter!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.