< Tilbake til oversikten

Er blodtypedietten lavkarbo?

mofe sa for siden:

Lurer jeg på :)

nøtta sa for siden:

nja kommer ann på hva du gjør det til ;) men blodtype o blir vel egentlig anbefalt et lavkarbo kosthold...

Nille sa for siden:

Blodtype dietten er i utgangspunktet IKKE lavkarbo. Men den KAN være det, om man spiser de matvarene blodtype dietten anbefaler og samtidig innenfor lavkarbo filosofiene. Blodtype O er vel den eneste blodtypene som ER tilnærmet lavkarbo helt på "egenhånd".....

dolphy sa for siden:

"(...)Fordøyelsesystemet til Type 0 har beholdt minnet fra eldgamle tider. Jeger-samler-diettern inneholdt mye protein, og det enorme fysiske kravet som tidligere Type 0 var utsatt for, holdt sannsynligvis de fleste primitive mennesker i en mild tilstand av ketose."
Sitert fra Boldtypedietten av Dr. D'Adamo.
(type 0 er den første blodtypen som fantes på jorda.;) .)

Så er man 0 nyter man godt av å være i ketose, fordi vi stammer fra den tida da man ikke drev jordbruk og hadde korn og melkeprodukter. Så i mitt tilfelle er lavkarbo midt i blinken!:cool:
Men er man type A skal man leve nesten helt vegetarisk. Da vet jeg ikke hvor lett det er å gjøre det lavkarbo, jeg.. Type B kan spise nesten hva som helst, de er skikkelig "hardføre". Type AB vet jeg ikke så mye om, og skal ikke uttale meg om det før jeg har lest mer.. bla febrilsk i boka :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.