Igår begynte jeg så på min slanke/ helsekur. Prøver meg på blodtypedietten jeg, tenker å bruke de rettningslinjene som står her inne i forumet.
Mål : - Å gå ned 6.5 kg slik at jeg havner på 60 kg
- Å oppnå mer vedvarende energi i kroppen
Tror at jeg får i meg for mye sukker som medfører at jeg får energi kick, for så og falle så langt ned at jeg ikke orker å gjøre noenting. Syns det påvirker humøret mitt også.
Har vert plaget med vonde ledd og betennelser i kroppen, håper nå at ved å kutte ut poteter at det skal hjelpe blir spennende å se.
Min diett har bestått av ganske mye brødmat, poteter, pasta og ris. Av kjøtt har vi hovedsaklig kylling og bare rødt kjøtt en gang i uka. Har også drukket brus stort sett daglig, og spist sjokolade innimellom, og litt crisps også men hovedsaklig popcorn for snacks.
Hvetemel er hvistnok som rene giften for meg ifølge blodtypen min, poteter er heller ikke bra ei heller pasta og meieri produkter. Prøver nå å holde meg fullstendig unna disse tingene, vil kanskje unne meg noe digg en gang i uka. Rødt kjøtt skal jeg vist spise mye av og det er ikke meg imot, så her kommer gårsdagens matinntak.
Frokost 1/2 stort grønt eple
1 kopp te, med melk, 1 tskj sukker
Lunsj Salat blader (iceberg)
Halv boks tunfisk
Eggerøre (av tre egg, og littegrann melk)
Tomater 1 1/2 stor tomat grillet
Majones 1 tskj
Middag Biff (nydelig sådann mmm så godt)
Nesten et helt bundt broccoli
Meierismør 1 tskj oppå broccolien
Olivenolje til steking
Kvelds Ryvita med sesamfrø 3 stk.
Banan
Meierismør 1 tskj
Mellommåltid/snacks Grønne druer ca 15 ialt
Fikk litt hodepine på kvelden, men det var sikkert bare litt tension headace, får det av å til.
hei og velkommen med dagbok ;)
ser du er lokalisert i Irland. Er det fast eller midlertidig?
Jeg vet ikke så mye om blodtypedietten, så selve maten skal jeg ikke komentere, men du er flink til å spise variert i allefall :)
Vi bor her fast ja mannen min er Irsk og går nå inni fjerde året her.
Jeg er litt spent på dette, håper at jeg vil merke forandringer i kroppen etterhvert.
Formen har vert god ingen hodepine, har forsåvidt gått greit å holde meg unna brød. Må prøve å handle inn maten jeg skal spise for hele uka så ikke jeg hopper over måltider når ikke jeg har ingredienser i huset. Har ikke fått tatt meg noen gåturer den siste uka, må prøve å få gått en tur ivertfall 5 dager i uka.
Irland er et deilig land og irene fantastisk sjarmerende mennesker. Flytta nesten til den grønne øya en gang jeg og.... :rodme: Og selv om det forholdet tok slutt er Irland et av mine favorittland. (Har vært reiseleder der.....)
Uansett, kjempekjekt at du fant oss, - håper du vil trives hos oss :)
Hei Nille og takk skal du ha!
Irland er ett nydelig land ja, folk er meget hyggelige, og vi kommer til å savne alt når vi flytter til spania til neste år. Men vi kommer til å dra hjem hit i ferier da, så det går nok greit tenker jeg. Ganske morsomt egentlig for mannen min er mye mere glad i landet sitt når er i utlandet! hihi.
Jupp, min ex har bodd i utlandet i mange mange år (sist i Australia), men flytter tilbake til Irland nå til høsten fordi foreldrene er gamle og syke. "It's time to go home" - sa han i en mail jeg fikk. (Han passer alltid på at jeg vet hvor i verden han bor, - jeg liker det best når han bor lengst mulig vekke ! Har spurt ham mange ganger hvilken del av "leave me alone" han ikke forstår !)
[color=#008000][/color]
Så spennende å flytte til Spania da ! :D
[color=#008000][/color]
[color=#008000][/color]
Still going strong, har ikke spist brød /pasta/svinekjøtt og ikke drukket melk siden forrige onsdag. Begynner å bli litt lei av kjøtt nå, tror jeg må prøve å få tak i litt mere sjømat. Blir veldig mett av det nye kostholdet så det er bra. Orker ikke å skrive hva jeg har spist i helga, har holdt meg til ja mat.
Uff da, kanskje du må omformulere det litt, hehe prøv " on yer bike now"!
Vi er fryktelig spente på flyttinga, gleder oss masse, samtidig som at det er littegran skummelt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.