I disse hårde studentøkonomi-tider, ser jeg meg rundt etter BILLIGE alternativ - som ikke trenger være superusunne..
På en skala fra 1 til 10, hvor ille er egentlig en boks trøndersodd til middag?
Innhold pr 100 g
Protein 2g
Karbo 5g
Fett 3g
Det er jo både poteter og mel i sodden - og det smaker ganske så salt.
Men jeg føler likevel at dette tross alt er et bedre alternativ enn mye annen mat som er billig?
For.. 13kroner boksen - det tåler tilogmed min lommebok ;)
Hei Tingeling!:)
Ja, det er sikkert både billig og godt, men hva inneholder det egentlig,- gryn?? Hvor mye trenger du til et måltid? 100g er ikke mye, vet du!;)
Se litt på det,- og regn ut litt hvor mye karbohydrater du har "råd" til uten at det går på bekostningenen av at du skal ha ca 15 g karbohydrater pr dag,- og mesteparten skal komme av grønnsaker. Helst grønnsaker til hvert måltid,- nok proteiner, fett og melkeprodukter hver dag.
Er redd dette ikke er noe godt middagsalternativ,- desverre!:rolleyes:
Skala 0-1???:p
Enig med Komkari - sodd er ikke noe bra middagsalternativ, nei... :nei: De grønnsakene som er i sodden er vel potet, gulrot og kanskje kålrot, husker ikke helt... De grønnsakene er høyglykemiske alle sammen. Det vil si at blodsukkeret ditt stiger raskt og synker raskt igjen, og du blir sulten igjen veldig fort. Det er egentlig helt anti-Atkins å spise sodd, siden poenget med Atkins og annen lavkarbo er å stabilisere blodsukkeret :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.