< Tilbake til oversikten

Går man ned i vekt bare man lever på smoothie?

Gamla sa for siden:

Ja, det vil jeg absolutt fraråde! ;)
Du trenger mer variert kost enn som så! Går ut fra at du ikke har hverken fisk,kjøtt eller grønnsaker i smoothien! :p Tarmsystemet må ha noe å arbeide med og tennene har vi fått for å bruke! Spiser du bær flere ganger til dagen sammen med olje vil jeg tro at næringsstoffene ikke blir oppsugd skikkelig i tarmen, men går rett ut igjen! Ikke trivelig heller det !:eek:

Iset sa for siden:

Slankere blir du nok ja, absolutt. :)
MEN jeg vil, som komkari, ikke anbefale det, like lite som jeg vil anbefale en pulverkur. Nå er smoothies renere "mat" enn en pulverkur da, men allikevel. Du har jo feks ikke grønnsaker oppi en smoothie. Nei, du kan sikkert bruke smoothie som 1-2 måltider daglig, om du har nok proteiner oppi (egg, proteinpulver), men ikke som hel meny.

:)

Karin sa for siden:

Skriver under det Iset sier. Ja, du blir slankere, men det er på bekostning av alt annet i kroppen. Det var jo ikke det du ville? Poenget her er jo å spise RIKTIG og NOK. IKKE å slanke seg. Det er ikke - eller burde ikke være - noen som SLANKER seg her inne Poenget er å spise RIKTIG og NOK! Da får du den vekten som er naturlig for deg! (Hvis du er flink og fortsetter med rett mat!)

Sier jeg, som har slanket meg så voldsomt... Men det er faktisk ikke det som skjer! Spiser man rett, får man den vekten som er riktig - enten man trenger å gå opp eller ned i vekt.

Eller hva, Lise?

wasabi sa for siden:

Hvis du skal drikke så mange smoothier om dagen vil du som nevnt over gå ned i vekt.
Men frukt i den konsistensen taes raskt opp i kroppen og blir ikke like god energi.Jeg anbefasler derfor å supplere med noe mer fast føde ved siden av.Gjerne kjøtt (fisk og fugl),egg og el fett (udo`s choice,vitago oljeblanding el.liknende som inneholder enumettede,flerumettede syrer og omega 3).Dette påvirker måltidet slik at det bruker lenger tid gjennom systemet,og dermed vil du få mer næringsstoffer,ha jevnere blodsukker og samtidig gå ned i vekt uten å redusere livskvaliteten din.
Du kan også kjøpe fiber tilskudd i pulver el pille form.Dette hjelper også.

Men bare smoothies kan i lengden gi deg mangler (sykdommer). Magen trenger fast føde.Fast føde krever også energi-som igjen øker forbrenningen.
Men pass på og ikke spis/drikk smoothies nær sengetid.Det kan ødelegge søvnkvaliteten din,og heller gjøre at du legger på deg (da dette er forbruksenergi-som du ikke trenger så sent).

jeef-micro sa for siden:

det kommer jo an på hva du lager smoothien av det da... viss du lager den av det samme hele tiden vil kostholdet ditt bli for ensidig.... men det er jo ikke å anbefale da...

jeg forstår at folk i perioder spiser mye av det samme pga matleihet osv..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.