mofe sa for siden:
Jeg mener å huske å ha hørt at rødt kjøtt er mindre sunt enn hvitt kjøtt. Stemmer dette og i såfall hvorfor?
mofe sa for siden:
Jeg mener å huske å ha hørt at rødt kjøtt er mindre sunt enn hvitt kjøtt. Stemmer dette og i såfall hvorfor?
dolphy sa for siden:
Jeg er ingen ekspert og vet ikke så mye om kjøtt sånn generelt, men hvertfall svinekjøtt er ikke bra for mennesker, fordi det er for likt vår egen oppbygning så det er vanskeligere for oss å bryte det ned.
Skal man tro på at kroppens gener/blodtype legger grunnlag for hvordan man reagerer på mat (hvilket jeg gjør ;)) tåler INGEN blodtyper svinekjøtt!
kilde: Blodtypedietten av Dr. Peter D'Adamo
nøtta sa for siden:
kylling er i hvertfall heeeeeeeelt safe , men det er noe jeg har lurt på ... synes det spises litt lite fisk her inne :confused: det er jo noe av det sunneste .... hm.... er det bare meg kaskje har liksom bare sett at noen har spist litt røkelaks til lunch...
Gamla sa for siden:
Fisk er sunt og godt og gir utrolig mange variasjonsmuligheter! :D
Så spise mer fisk! :)
Jeg spiser både rødt og hvitt kjøtt med god samvittighet. Det ene er ikke mer usunt enn det andre, tror jeg. Rent hvitt kjøtt er i hovedsak magrere enn rødt kjøtt.;)
Personlig foretrekker jeg fisk fremfor kjøtt!:D
guro sa for siden:
Det er noe med aragisonsyre (eller noe sånt) i rødt kjøtt. Det er ikke bra for flk som har reumatiske tendenser, betennelses tendenser. Aragidonsyre finnes også i eggeplommer. Les den stor kokeboka til Fedon, der står det mer!
[font=Comic Sans MS][/font]
Eller er det endel som mener man ikke skal spise noe som har hatt dødsangst ...
205gti16v sa for siden:
Arakidonsyre er det:) Ei Omega 6 syre. Generelt er det lurt å begrense omega 6 inntak spesiellt frå soyaolje.
Dødsangst gir nok eindel stresshormoner i kjøttet, kan faktisk påvirke smaken og.
Økologisk kjøtt har bedre forhold mellom omega 6 og 3. På grunn av at frittgående dyr velger den mest næringsfulle maten.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.