< Tilbake til oversikten

Eplecider eddik?

dolphy sa for siden:

Har prøvd å søke i forumet etter det jeg lurer på, men uten hell. :utenutryk Men ligger det allere en link om dette, så blir jeg glad hvis noen henviser meg dit! :)

:confused: Kan man drikke (ikke i pilleform) eplecider eddik på Atkins fase 1? Jeg har ikke fått kjøpt boka enda, men henter masse informasjon fra nettet. Ikke kommet over noe som sier noe om dette enda.
Jeg prøver også å holde meg til riktig kosthold til min blodtype, og vet at i den sammenhengen er ikke edikk bra for meg (type 0). Men har drukket dette en stund, og synes det fungerer greit -det vil uansett ikke ha noe å si med vekttap/økning, det går evt. på produksjon av magesyre.(?)
Jeg pleier da å blande det i vann med fruktose eller honning -dette må jeg da selvfølgelig kutte ut når jeg skal inn på Atkins fase 1.

Blir også glad om noen andre kan dele noen erfaringer i dette området om dere har noe! ;)

Nille sa for siden:

Det er ikke noe i veien for å drikke eplesider eddik på Atkins, men ikke på induksjon. Den har jo mye karber da (7 karber pr desiliter så vidt jeg husker - UTEN fruktose og honning). Og skal du spise 20 karber pr dag blir det vel litt mye ? Ikke ville jeg kastet bort nesten halve dagsrasjonen min på det iallefall :snill:
[color=#800080][/color]

Det jeg lurer på er HVORFOR hvorfor vil du det ?? Det har ingen hensikt å drikke/spise dette når du går på Atkins iallefall. Du oppnår ingen fordeler hverken på den ene eller andre måten. Fetet du spiser i maten har samme misjon som edikken om det er snakk om å rense tarmen. Og som du sier, er du blodtype O bør du iallefall ligge unna da den kan ha negativ effekt på vekttapet ditt ! Bortkasta penger spør du meg :snill:

dolphy sa for siden:

Har hørt at det skal hjelpe på forbrenningen (jatakk!;)) og dempe søthunger. Sistnevnte har jeg hvertfall erfart positivt. Og jeg har kjøpt den flytende varianten fordi den er billigere enn kapsler. (fattig student!:()
Jeg driver denne uka å motiverer meg til å starte på atkins induksjon neste uke, både psykisk og fysisk -bytte ut noen av måltidene mine med atkins-riktige måltider, og IKKENO søtsaker:eek:

Men da skal kanskje edikkflaska få stå i fred!;)

luringen sa for siden:

jeg drakk edikk i vann (iiiik) en stund, og det virket faktisk mot min sure mage...surt mot surt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.