< Tilbake til oversikten

hva om man "sprekker"

tibi sa for siden:

Er heelt ny på dette med karbohydrater. Har bestemt meg for å prøve, men er så veeldig glad i sjokolade... Har smakt en av disse atkinsbarne - advantage decadence bar - fysj og æsj, den var grusom. Det jeg lurer på er om jeg ødelegger alt om jeg for eksempel spiser to ruter med melkesjokolade en dag?

hilsen tingelingen

Albertine sa for siden:

Hvis du må spise sjokolade anbefaler jeg å prøve sjokolade med 70% kakao. Den er mye bedre for deg enn melkesjokolade, og kan faktisk inngå i en diett i små mengder.

Amica sa for siden:

Jeg vet det er noen som bruker å spise f.eks. en-to ruter med mørk sjokolade (70-85 % kakao) daglig, og noen har faktisk en fordel av de karbohydratene det er i dem (du kan oppnå vektstopp om du spiser for lite karbise også).
Melkesjokolade er ikke det beste å spise, men.. Det jeg som den sjokoholikeren jeg er ( :rodme: ) opplevde var at når jeg kom litt inn i dette med lite karbohydrater, så fikk jeg ikke mere sjokoladesug. Men da holdt jeg meg helt unna noen uker.

Men på en annen side, det er kanskje bedre å spise en rute i ny og ned enn å skjære helt ut å spise et helt kalas med sjokolade av hunger`n...:rolleyes:

Velkommen forresten :)

Iset sa for siden:

Jeg anbefaler, som Albertine, også å spise mørk sjokolade med MINST 70 % kakao. Jo mer kakaoinnhold jo sunnere.
Men har du smakt Atkins-sjokoladene? Ikke barene, men de vanlige sjokoladene (Endulge). De er jo kjempegode, spesielt melkesjokoladen og den med crisp. :sikle:

Gamla sa for siden:

Velkommen Tingelinge!:)
Karbohydratfattig kost er spesiell, og det finnes mange forskjellig kurer/dietter, det ser du når du leser litt rundt i forumet her.;)
Velg den dietten som passer for deg. Les boken og sett deg godt inn i den før du begynner. Da vi du få mest glede av kuren/dietten og du vil lettere nå målet ditt.
Ikke vær for opptatt av at du er veldig glad i sjokolade. Velger f.eks du Atkins eller Ketolysekuren og kommer i ketose vil søthungeren forminskes eller forsvinne helt. ;)
Vi har jo et vektproblem, og da er det også viktig å se fremover til vi har nådd målet,-da er det godt å ikke være avhengig av sjokolade!:p
Hvis du sprekker mens du går på kuren, er ikke all verdens ulykke skjedd,- men det er viktig å ikke gi opp, men fortest mulig å komme på rett kjøl igjen. ;)
Noen hver av oss her inne har erfart at det ikke alltid er prikkfitt løp!:p
Lykke til!:)

Summer sa for siden:

Det viktigste om du 'sprekker' er å ikke tenke på det som sprekker, men som uungåenlige fallgruver. Når vi skal endre kosten vår, så skal vi også endre et adferdsmønster, og det er ikke gjort i en håndvending.
Det viktigste er å avklare at du takler en sprekk, at du bare tar opp igjen tråden der du var etterpå.

I tillegg kan det være lurt å gå gjennom på forhånd hva som er aktuelle fallgruver, og lage en plan for hva du skal gjøre dersom du skulle bli fristet. Det tipset du har fått her om 70% sjokolade er jo et kjempelurt alternativ (samt nøtter av ulikt slag).

Viktigst: Opp igjen og fortsett. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.