< Tilbake til oversikten

Smoothies-iskrem!

Iset sa for siden:

Lag din yndlingssmoothie. Mine to favoritter er:

Blåbærdrøm:
1 banan
1 beger blåbæryoghurt eller vanilje (Mild og lett)
100 gram frosne blåbær
2 rå egg

Miks alt sammen, eggene og yoghurten i bunn og resten oppå.

Tropisk aroma:
1 banan
En stor neve tropisk fruktblanding, frossen
1 beger yoghurt etter smak (jeg bruker Yoplait ananas, eller vanilje)
2 rå egg

Eggene er viktige for å få en god konsistens på isen, den blir ikke så hard da. Dessuten tilfører de masse proteiner slik at isen blir et skikkelig måltid!

Hell den ferdige smoothien i ispinneformer i plast (Ikea, Rema...) og sett i fryseren en times tid.

Disse får Camilla ofte, for et utrolig supert alternativ til is!! Jeg spiser en hver dag, det smaker som sorbet. Samme konsistens og, omtrent. Ikke knallhard, som når man fryser ned saft.

Nå er ikke banan akkurat lavkarbo, men sammen med de andre ingrediensene senkes iallefall GIen, så disse smoothiesene kan jo ikke akkurat kalles direkte usunne. Jeg spiser en is eller drikker en slik etter trening feks. :D
Og datteren min er såååå glad og fornøyd med god sukkerfri SUNN iskrem. :p

Aline sa for siden:

nammis :D

takk for tips :ja: :ja:

nøtta sa for siden:

dette skal jammen prøves ....

nøtta sa for siden:

nå har jeg lagd en slags is ....:sikle:

slang oppi bringebær, matfløte, cultura, kremfløte og to egg .... nå står det i fryseren ....:goodluck:.

skal gi rapport om hvordan det smakte ....

tuttamost sa for siden:

ÅÅÅÅ det hørtes snadder ut, bra jeg har både bringebær og jordbær i frysen.. Da blir det løp og kjøp etter yoghurten :)

Nille sa for siden:

Åååååå det hørtes godt ut !! :sikle:

Vær forsiktige med bananene da jenter ! 21 karber pr 100 gram.... og hvor mye veier en banan ? ...... akkurat !!

Yoghurt med fruktsmak har også en del karber. For Atkins'ere i de første fasene og de på Ketolysekuren må man passe litt på sånt ! :snill: Tell først, spis etterpå !
[color=#800080][/color]
Det går fin an å blande bare 100 gram bær, 2-3 egg, 1 ss olje (om man vil) og litt søtstoff - det blir knallgod is det og ("instant sorbet") med mye mindre karber.

nøtta sa for siden:

jada jada Nille mor :p ( du er sååå goood :love:) jeg droppa bananen jeg .... konsistensen ble litt rar , en slags mellomting av sorbet og fløte is ... men god OH YES !!!! :spisesnak:spent:

Iset sa for siden:

Ja jeg skrev jo det nedenfor i innlegget, at bananer ikke akkurat er lavkarbo. :p
Men jeg liker det ikke like godt uten banan, og skjeier heller ut med litt banan enn med andre ting. Datteren min spiser også mye av disse isene. Men jeg prøver å bruke de minste bananene, eller ha i en halv bare. GIen senkes jo av de andre ingrediensene slik at det ikke blir så gale for kroppen uansett.
Men folk på induksjon og Ketolyse må jo styre unna bananen, absolutt! :)

Miss Vollis sa for siden:

Suuupert:) Elsker is og sånt så dette tror æ at æ må prøve :D

Summer sa for siden:

Hvor selger de egentlig slike isformer?

Iset sa for siden:

De har ofte på sånn 10-kroners marked på Rema og Rimi, og på Nille, Europris osv.

nøtta sa for siden:

ja de har det over alt i norge saa trodde de hadde det her og men neeidaaaaaa :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.