< Tilbake til oversikten

[Slank] Må jeg sulte?

HP sa for siden:

Må jeg sulte for å bli slank?

sirkeline sa for siden:

Hei

Jeg mener absolutt nei! Hvert fall ikke på ketolysekuren. Jeg har ikke vært sulten en dag siden jeg startet, (i februar) og suget etter godis og snacks er også borte.

Du trenger heller ikke sulte på andre dietter hvis du bare spiser smart. Spiser mat med mye volum, slik som mye fiber osv. Dette fyller opp magen mer, og du føler deg ikke sulten.:)

Nille sa for siden:

NEI - du hverken må eller skal eller kan sulte på lavkarbo -om du følger reglene.

Riktig lavkarbomat har høyt protein-, fiber- og fettinnhold - og metter derfor raskere - og lengre. Det avgjørende faktum når det gjelder proteinrike matvarer er at de ikke utløser en stoffskiftebølge i kroppen din. Blodsukkeret holder seg jevnt når du spiser proteiner og fett. Men det gjør det ikke når du spiser raske karber !

HP sa for siden:

Du skal ikke sulte når du skal slanke deg. Sult fører til at kroppen begynner å spare på det den har, og dermed blir det vanskeligere å gå ned i vekt. Du motarbeider kroppen din.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.