< Tilbake til oversikten

Er det mulig...?

mofe sa for siden:

Ja, så absolutt.

En i familien har i mange tiår vært mye syk, med mye smerter av ulike grunner. Hun har gått på sterke smertestillende, og har gått på vanndrivende. Hun har vært mye sløv, og vi trodde at hun har vært dopet pga. medisinene.

Men. Hun var på et sånt hjem nå i sommer, i noen uker. Og der hadde de tatt blodprøver. Hun hadde mangel på kalium! Er det MULIG av legen hennes, sier bare jeg - å ikke gi henne tilskudd av kalium når hun samtidig får vanndrivende? Jeg ble så sint!!! For en av bivirkningene av mangel på kalium er jo sløvhet..... Og vi trodde bare hun var dopet.. Nå som hun har startet på kaliumtilskudd, har hun sluttet med to typer smertestillende, og er så kvikk som jeg ikke har sett henne på evigheter!

Ved mangel på kalium så får man jo store smerter i nyrene, bak i ryggen - og den idiotiske legen hennes tenkte vel at det var "en av alle disse smertene hennes" - og ga henne mere smertestillende.

Hva skal man si...?

HP sa for siden:

Ufattelig trist, men dette er nok ikke uvanlig.

Kosttilskudd og ernæring er et ikke-tema i mange medisinske kretser

mofe sa for siden:

Ja.. og hvor mange år har hun gått på vanndrivende? Sikkert minst 10 år...

Nille sa for siden:

Til og med min fastlege (som jeg ikke er videre glad i) sier jeg må ta prøver minst en gang pr år for å sjekke bl.a. kalium etc fordi jeg tar vanndrivende. Min gamle lege (før denne fastlege greia ble påtvunget oss) tok prøver hver 6. mnd.

Jeg fikk beskjed om å ta 1 stk. kaleroid 750 mg til dagen. Neste prøvetaking viste at jeg lå veldig lavt igjen (etter at jeg begynte på Atkins induksjon siste gangen), og jeg fikk beskjed om å ta 1500 mg pr dag. Og det har jeg gjort....
[color=#800080][/color]
Det er trist og leitt at folk får ødelagt livskvaliteten sin på grunn av sløve leger:mad:
[color=purple][/color]
[color=#800080][/color]

Tøtta sa for siden:

Ja sånne ting er desverre mulig....men ganske utrulig av legen da....:mad:
Av og til så lurer jeg på hva de holder på med:confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.