< Tilbake til oversikten

Fibrex

Daizy sa for siden:

Jeg bruker noe som heter Fibrex i mine prinsessebrød. Det er rent fiber fra sukkerroe står det på pakken, og det er er dansukker som produserer det. Det fantastiske er at det kun inneholder 4 kh per 100 gram!

Så først vil jeg tipse om dette til andre brødbakere her inne.. men jeg lurer også på om noen finner dette produktet i Norge? Jeg finner det ikke her jeg bor, og må altså til Sverige for å kjøpe det...

Nille sa for siden:

Fibrex blir også kalt betefiber. Det VAR i salg i Norge før iallefall. Mener jeg kjøpte det på helsekost. Det er sikkert 10 år siden, så jeg vet ikke om det er i salg fremdeles.

[color=#800080][/color]
[color=#800080][/color]

Gamla sa for siden:

Hei PrincessMe!:)
Jeg vet ikke om Fibrex finnes i Norge, men jeg har av og til brukt litt (har ikke noe mål, men ca et par spiseskjeer,- prøv deg frem) Fiber husk i brødet. Det er malt loppefrøskall og virker godt på tarmfunksjonen. Fiber husk får jeg kjøpt i en vanlige butikker der de selger glutenfritt mel, men du får også kjøpt det i helsekostforretninger. Det inneholder 0 g karbohydrater og kan også brukes som rent avføringsmiddel. 1ts utblandet i litt vann eller Fun Light saft gir tarmen noe å arbeide med. Det er litt vanskelig å få blandet det skikkelig,- så bare svelg unna!:D

jeef-micro sa for siden:

er det dette?
fant det bare på ei svensk side, så jeg vet ikke om det finnes i norge... skal sjekke neste gang jeg er på ultra eller maxi, for de har ofte litt bra utvalg...

Daizy sa for siden:

Jepp, det er den pakka jeg snakker om :) Har nå kommet tilbake fra sverige (det tar ja sin tid her oppi nord), men de var selvfølgelig utsolgt :( Men de skal ta inn til meg...

Brødet ble mye bedre med fibrex i, det er derfor jeg vil ha det :)

Daizy sa for siden:

Nå har jeg funnet den norske utgaven av fibrex. Man kjøper det på helsekosten og det heter sukkerroefiber. Rent fiber som smaker kjempegodt i brød! Løp&kjøp! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.