Jeg er sjokoholiker, så jeg ble overlykkelig da jeg oppdaget at jeg faktisk har lov til å spise Advantage barene på induksjonen. Men så leser jeg til min forferdelse at en bar inneholder 18,4 gram karbo, hvordan i allverden kan den være lov på induksjonen da?!?!?:confused: Er det noe jeg ikke har skjønt bare eller....
Hei!
Dette spørsmålet har vært oppe mange ganger :-) På forsiden av Advantage-bar'en står det hvor mange NetCarbs en bar inneholder og det er dette du skal regne med i det daglige inntaket. De fleste Advantagebarene inneholder 2 NetCarbs (totalt antall karbohydrater minus sukkeralkoholder som ikke påvirker blodsukkernivået vesentlig)
Merk : Noen opplever at vektnedgangen stopper opp pga for mye kunstig søtstoff (som f.eks det som er i dietorelle, atkins-bar'ene og lightbruks), men det må du teste ut for deg selv. Mange opplever også ubehag i mage/tarm pga søtstoffene, iallefall om det blir for mye.
Men, enig med deg - det er superdeilig å kunne kose seg med disse bar'ene. Jeg deler den opp i små biter og KOOOOSER meg med den. Har til og med fått kjente i USA til å sende meg andre smaker en de få som er tilgjengelige her i landet. Kjempegodt med krem blandet med disse små bitene også!
Du må prøve deg frem med disse barene, ikke alle som tåler dem. Sjekk at du ikke går ut av ketose når du spiser dem, det er det flere som gjør, og noen opplever at vekttapet stopper opp.:eek: For meg øker de søtsuget og sjansen for å sprekke med vanlig sjokolade. :(
Og husk at selv om det er bare 2 g net carbs er det ikke lurt å spise 5 av gangen (da får du også veldig vondt i magen :p ).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.