Heisann, jeg er ny på Atkins-dietten, en snau uke ut i intruduksjonsfasen. Har holdt på et par måneder allerede med Fredon-diett før jeg nå tok steget til Atkins.
Problemet mitt er at jeg er cola-light-oman...:o
På Atkins må jeg holde meg unna koffein:eek:
Noen som har peiling på hvilke leskedrikker som er egnet for Atkins? Både med hensyn til koffein og uproblematiske søtningsstoffer? F.eks Sprite zero inneholder aspartam og acesulfam, hvilket hverken er beskrevet som akseptabelt eller uakseptabelt av Atkins.
Noen tåler light-produkter som cola light og pepsi max og lignende under induksjon, uten at det hindrer vekttap. Andre tåler det ikke - vekttapet stopper opp. Så du må nesten prøve deg frem :)
Forresten, så husk på at selv om du får i deg væske via brusen - er ikke dette nok. Det er veldig viktig at du i tillegg drikker nok vann ved siden av, særlig hvis du følger induksjonen. :)
Skjønner hva du mener - jeg er sånn selv jeg. 1,5 liter pepsi max om dagen? Ikkenoe problem :nei: 2 liter vann om dagen.. hæææ? Åssen skal jeg får til det, liksom :p Men det må til :ja:
Ja, farris og bonaqua kan du regne som vann. Farris er i tillegg gunstig på grunn av mineralene og saltene det inneholder. Bonaqua er vel mer bare vann med kullsyre...? Det blir liksom litt mer sprut over vannet når det inneholder kullsyre...:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.